Gra ci się zacina? Zajrzyj!

Gotowe rozwiązania/porady najczęściej pojawiających się problemów z grami.

<<

MATchlesS

Awatar użytkownika

Mega Hiper Ultra Prof. Świata

Posty: 1724

Rejestracja: 5 lip 2007, 12:25

Lokalizacja: Trzecia planeta od Słońca

Post autor: MATchlesS » 6 sie 2007, 12:43

Re: Gra ci się zacina? Zajrzyj!

A teraz o inncyh, również popularnych grach (wyłowione z innych Forum - nie odpowiadam za błędy w grafice lub psucie się gry, ale większość tych porad jest bardzo wiarygodna):
DOOM 3:
W pliku konfiguracyjnym w linijce "image_anisotropic 8" zmieniamy "8" na "1" i gra chodzi dwa razy szybciej.

W pliku doomconfig.cfg zmieniamy:
1GB RAM
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "512"
seta image_cacheMinK "51200"
512 RAM
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "256"
seta image_cacheMinK "25600"
256 RAM (!!!)
seta image_useCache "1"
seta image_cacheMegs "128"
seta image_cacheMinK "20480"
FAR CRY:
Szukałem i znalazłem. Nalezy zmienić r_Driver z = "Direct3D9" na = "OpenGL" i dodanć (albo zmienić już istniejące) poniższe pozycje w pliku system.cfg, gra przyśpiesza i to znacznie. Tam gdzie kiedyś było 13fps teraz jest 43fps! Polecam szczególnie posiadaczom starszych kart. Ja testowałem na gf4 ti4200.

e_vegetation_min_size = "0.000000"
e_vegetation_sprites_distance_ratio = "0.5"
e_obj_lod_ratio = "10.000000"
e_terrain_lod_ratio = "10"
e_obj_view_dist_ratio = "90"


MATchlesS = MTS = Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości. :-]
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chcę. :-]
PC: AMD Athlon 64 X2 5200+ | 4 GB RAM | GeForce 9600 (512 MB; EVGA) | 250 GB Seagate | Creative SBS 240 | LCD LG 17''
<<

maciek120

Post autor: maciek120 » 10 sie 2007, 16:40

Re: Gra ci się zacina? Zajrzyj!

Dobra fajnie tylko wartosci dla gier wyscigowych mam na mysli auta nie podano.Ktos wie ile trzeba ustawic na wyscigi?? :?:
<<

kuzynsyna

Post autor: kuzynsyna » 1 paź 2007, 22:06

Re: Gra ci się zacina? Zajrzyj!

Maciek pisze:Zainteresowanych optymalizacja pliku SWAP odsyłam raczej do obszernego artykułu:

Kod: Zaznacz cały

http://www.tweaks.pl/czytaj,9._plik_wymiany,293.html
W tym artkule pisze:

Kod: Zaznacz cały

Po pierwsze, musisz zaopatrzeć się w odpowiednie narzędzie, które będzie sprawdzało ile MB pliku wymiany jest używane przez system. Normalnie jest to trudne do oszacowania ponieważ XP nie informuje o tym użytkownika. Zatem nikt nie wie, czy potrzebuje większego czy mniejszego swap-a, co prowadzi często do marnitrawienia przestrzeni na dysku lub niedoboru przestrzeni w pliku wymiany. Wystarczy, że skopiujesz zawartość tabelki i wkleisz ją do Notatnika, a potem zapiszesz plik jako - Rozmiar pliku wymiany [www.xptruepower.friko.pl].vbs 



strComputer = "."

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _

& "{impersonationLevel=impersonate}!\" & strComputer & "\root\cimv2") 

Set colPageFiles = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_PageFileUsage") 


For Each objPageFile in colPageFiles

Wscript.Echo "Lokalizacja: " & objPageFile.Name

Wscript.Echo "Rozmiar początkowy: " & objPageFile.AllocatedBaseSize

Wscript.Echo "Aktualne wykorzystanie: " & objPageFile.CurrentUsage

Wscript.Echo "Najwyższe wykorzystanie: " & objPageFile.PeakUsage 

Next
 

tylka jak uruchomić ten skrypt, aby odczytać maksymalne żużycie pamięci swap, bo mi jak klikam na ten plik to wywala błąd
<<

MATchlesS

Awatar użytkownika

Mega Hiper Ultra Prof. Świata

Posty: 1724

Rejestracja: 5 lip 2007, 12:25

Lokalizacja: Trzecia planeta od Słońca

Post autor: MATchlesS » 12 sty 2008, 09:41

Re: Gra ci się zacina? Zajrzyj!

Fifa 2007:
Domyślnie w katalogu
C:\Program Files\EA SPORTS\FIFA 07\data\cmn znajdują się 3 pliki:

cfg_pc_h.ini
cfg_pc_m.ini
cfg_pc_l.ini

należy otworzyć każdy z tych plików w notatniku i zmienić wartości na samym dole pliku na następujące:


// Disable Depth of Field (videocard specific settings will override this)
DISABLE_DOF = 1
// Ignore card specific setting
IGNORE_DOF_DISABLE = 1

// Disable Post FX (videocard specific settings will override this)
DISABLE_POSTFX = 1
// Ignore card specific setting
IGNORE_POSTFX_DISABLE = 1

czyli po prostu zera zamieniamy na 1 i cieszymy się płynnością obrazu Likwiduje to także imo niezbyt fajny efekt rozmycia tła w cut-scenkach
Mi nawet mocno pomogło...
Ponoć działa także ze starszymi wersjami gry, ale kombinowanie pozostawiam odważnym.

===============================EDIT==============================
Krótka piłka - gram na moim komputerze (patrz: podpis) w Bioshock'a (niestety tylko demo) i to na średnich detalach.
Co w tym dziwnego? Otóż jest dużo dziwnego, bowiem wymagania minimalne gry to:
CPU: Pentium 4 2,4GHz pojedynczy rdzeń
RAM: 1GB
Karta grafiki: z obsługą Direct X 9.0c i 128MB RAM (NVIDIA 6600 lub lepsza/ATI X1300 lub lepsza, oprócz ATI X1550).
Jak łatwo zauważyć mam o połowę mnie pamięci RAM i kartę graficzną obsługującą Shader Model 2.0, a wymagana jest 3.0. O ile RAM jest małym problemem (grałem w gry, które także potrzebują 1GB), to wydaje się, że przez kartę graficzną nie da rady zagrać i basta. Guzik z pętelką!
Poprzez podmianę pliku i wykasowanie innego, można grać w Bioshock'a na karcie z Shadr Model 2.0! Poza tym gra chodzi bardzo płynnie - ja gram na 1024x768, na średniej jakości tekstur i włączonych kilku efektownych opcjach (np: odblaski itp.).
Choć po zastosowaniu sztuczki w grze widać kilka ubytków (ciemności, rozmazania itp.) naprawdę warto spróbować.
Tym razem nie będę pisał co i jak - wszystkiego możecie się dowiedzieć na tej stronie:

Kod: Zaznacz cały

http://www.bioshock.com.pl/artykuly,34.htm
MATchlesS = MTS = Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości. :-]
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chcę. :-]
PC: AMD Athlon 64 X2 5200+ | 4 GB RAM | GeForce 9600 (512 MB; EVGA) | 250 GB Seagate | Creative SBS 240 | LCD LG 17''