Post
autor: Uchiha Sasuke » 1 lis 2007, 08:53
Co sądzicie o wyżej wymienionym tytule??
TimeShift jest pierwszoosobową grą akcji, którą po wielu przygodach stworzyła firma Saber Interactive (twórcy Will Rock). Po wielokrotnym obsuwie terminu premiery, zmianie wydawcy i potrójnym liftingu podstawowych elementów programu, pozycja wreszcie otrzymała swój ostateczny kształt – dynamicznej strzelaniny FPP z nowoczesną oprawą graficzną i paletą nowatorskich rozwiązań.
Fabułę osadzono w mrocznym świecie science-fiction, zdominowanym przez złowrogą organizację Krone, odznaczającą się wyraźnie imperialistycznymi, dyktatorskimi zapędami. Gracz wciela się w świetnie wyposażonego i wyszkolonego rebelianta, stawiającego czynny opór zuchwałej korporacji. Główny bohater przywdziewa futurystyczną, masywną zbroję o niezwykłych właściwościach. Jest to bowiem częściowo świadoma i w pewnym zakresie inteligentna cyber-konstrukcja, dzięki której nasz heros potrafi m.in. zaginać czasoprzestrzeń, zatrzymywać czas, a nawet cofać niektóre wydarzenia. W kluczowych momentach akcji nasza pancerna przyjaciółka sygnalizuje nam możliwość aktywowania interferencji czasowej, my zaś decydujemy o jej wykorzystaniu bądź nie w danej chwili. Ma to oczywiście swoje bezpośrednie konsekwencje na bieg wydarzeń, musimy więc bacznie obserwować wskaźniki naszego wdzianka i mądrze korzystać z jej wskazówek. Nie będzie to łatwe, gdyż wartka akcja na małej przestrzeni i liczni przeciwnicy nie dają nam zbyt wiele czasu na rozważania czy odpoczynek. Liczba zagadek i łamigłówek, która w założeniach wcześniejszych wersji programu miała być dosyć znaczna, została ostatecznie znacząco okrojona, oddając tym samym pole bardziej zręcznościowej, efektowniejszej strzelance.
Na brak efektów wizualnych nie powinniśmy raczej narzekać. W procesie tworzenia graficy poddawali bowiem grę wielokrotnemu, gruntownemu odmłodzeniu, stosując nowocześniejsze rozwiązania i bardziej zaawansowane technologie graficzne, szczególnie w zakresie wyświetlania efektów powierzchniowych i gry światłocieni. Ponadto, TimeShift jest jednym z pierwszych tytułów wykorzystujących zaktualizowaną wersję (4.5) udanego i popularnego silnika fizycznego o nazwie Havok. Gwarantuje to co najmniej zadowalający poziom odwzorowania zachowań substancji płynnych i brył sztywnych, w tym oczywiście ciał występujących w grze przeciwników, ze szczególnym uwzględnieniem usprawnionych algorytmów fizycznych, odpowiadających za efekt „szmacianej laleczki”.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2007, 11:12 przez
Uchiha Sasuke, łącznie zmieniany 1 raz.
"We've got two words for 'ya... Suck It!!" - Triple H & Shawn Michaels vel DX