Re: [Zapowiedź] Mafia 2
Musze powiedziec ze z kumplem ze smutkiem patrzylismy na koncowe napisy.. A tu miła niespodzianka! Bedzie kontynuacja. Mam tylko nadzieje ze Mafia II dorowna "jedynce", w ktorej fabula byla mistrzowska.
Rozmowy o legalnych grach komputerowych.
Źródło: miastogier.plMafia II to w zasadzie jedyny tytuł, który może zdetronizować obecnego króla gier akcji - GTA IV. Deweloper ciężko pracuje nad swoim projektem, a gracze z niecierpliwością wyczekują kolejnych informacji na jego temat. Miło nam więc poinformować, że zdobyliśmy kilka kolejnych szczegółów dotyczących gry. Detale opublikowane zostały na łamach magazynu GameStar i wynika z nich, że:
- W grze udostępnionych zostanie około 50 samochodów. Prócz transportu publicznego będziemy mogli śmigać kabrioletami, sedanami, pick-upami, ciężarówkami itd. Wszystkie maszyny oparte zostały na modelach jeżdżących po ulicach w latach 40-tych i 50-tych dwudziestego wieku.
- W samochodach słyszeć będziemy muzykę, którą dopasowano do pojazdu, a więc jadąc maszyną z roku 1946 usłyszymy kawałki z lat 40-tych. Model prowadzenia maszyn został znacznie zmodyfikowany, dzięki czemu prowadzi się je bardziej realistycznie. Dodatkowo główny bohater będzie w stanie jeździć wszystkimi autami od samego początku gry, nie będzie trzeba czekać by nauczył się je odpalać. Auta można kupić lub ukraść. W przypadku kradzieży mamy możliwość rozbicia szyby lub złamania zamka. Pierwsza opcja wiąże się z uszkodzeniem maszyny, druga natomiast jest nieco trudniejsza do zrealizowania. Podczas włamywania się, gracz uczestniczy bowiem w mini-gierce. Ewentualne uszkodzenia pojazdów, wynikające ze znacznie przebudowanego modelu zniszczeń, zlikwidować można w warsztatach, w których bawimy się również w tunning.
- Zachowanie policji wobec gracza będzie nieco bardziej ludzkie i tolerancyjne. Oznacza to, że choć stróże prawa przestrzegać będą zasad jazdy, zdarzy im się nie zwrócić na nas uwagi gdy przejedziemy na czerwonym świetle, lub przekroczymy limit prędkości. Jeśli dojdzie do pościgu, policja będzie się zmieniać w zależności od naszych wykroczeń oraz ilości ścigających nas patroli. Im bardziej zajdziemy gliniarzom za skórę, tym mocniejsze giwery przyniosą do walki.
- Miasto w Mafia II pokryje obszar 16 kilometrów kwadratowych. Składać się ono będzie z wielu dystryktów oraz terenów rezydenckich. Przez jego środek płynie rzeka, którą oczywiście przekraczamy za sprawą zawieszonego nad nią mostu!
- Zaawansowana fizyka w grze generowana będzie przez sprzęt firmy Ageia PhysX, aczkolwiek silnik fizyczny został zaprojektowany i opracowany przez firmę 2K Czech. Dzięki ogromnemu przywiązaniu do szczegółów, gracz doświadczy zmieniającej się pogody, progresji dnia i nocy, oraz ciągle ewoluujących warunków w mieście. Losowy generator efektów sprawi, że każdy dzień będzie inny. Dla przykładu podświetlenie okien w nocy będzie za każdym razem odmienne. Oznacza to, że te same szyby, w różne dni będą zaświecone lub zgaszone.
- Prócz głównego wątku fabularnego, Mafia II oferować będzie wiele misji pobocznych. Dzięki nim gracz będzie w stanie zdobyć szacunek oraz pieniądze, za które Vito (główny bohater) kupi np. nowe samochody.
Ale dlaczego miała by się z GTA równać? To dwie różne gry, które, poza paroma aspektami, gameplayem wiele wspólnego ze sobą nie mają. klimat i styl rozgrywki jest różny. Sądzę też, że i docelowa grupa graczy do których są skierowane nieco się różni.ignacq133 pisze:Hmm... Mimo tych wszystkich nowości nie sądze by Mafia 2 mogła w jakiś sposób, dorównać GTA IV.
Obie gry to gry akcji. Chyba nie będziesz porównywał Colin McRae Rally do GTA (przykładowo). Żeby je porównywać muszą być tego samego gatunku, a Mafia II i GTA IV to gry akcji.Cuthbert pisze:Ale dlaczego miała by się z GTA równać?
Zapomniałeś, że te dwie gry są z tego samego gatunku. A to jest najważniejsze. A czy na przykład akcja gry rozgrywa się na początku wieku XX czy we współczesności nie ma znaczenia.ignacq133 pisze:Ale dlaczego miała by się z GTA równać? To dwie różne gry, które, poza paroma aspektami, gameplayem wiele wspólnego ze sobą nie mają.
Baaaaardzo wątpię...Cuthbert pisze:Sądzę też, że i docelowa grupa graczy do których są skierowane (Mafia i GTA, dop. MTS) nieco się różni.
Czym się różni "styl rozgrywki", powiedzmy, w Mafii od trzeciego GTA?Cuthbert pisze:styl rozgrywki jest różny
Gry akcji to za mało. Przede wszystkim można te dwa produkty porównywać za swobodę, duży świat i otwartość. A w każdej grze akcji tego nie ma...ignacq133 pisze:Żeby je porównywać muszą być tego samego gatunku, a Mafia II i GTA IV to gry akcji.
W kontekście porównania GTA do Mafii to bzdura. W takim porównaniu powinny być dwie takie same gry, różniące się na przykład tylko trasami i samochodami, a nie fundamentalnymi założeniami.Cuthbert pisze:a porównasz Colina do NFS'a? też jeździsz samochodem a różnica jakby znaczna.
Cuthbert pisze:Ciężko mi sobie wyobrazić porównanie ziomalskiego GTA, z grą pełną klasy Dona Corleone.
DLACZEGO? Fabularnie TAK, ale w kontekście gatunku NIE.ignacq133 pisze:Mafię II możemy porównać co najwyżej do Ojca Chrzestnego lub do poprzedniej części Mafii nie do GTA IV
To Cuthbert napisał nie ja. Ja go zacytowałem.MATchlesS pisze:ignacq133 napisał/a:
Ale dlaczego miała by się z GTA równać? To dwie różne gry, które, poza paroma aspektami, gameplayem wiele wspólnego ze sobą nie mają
Tym że w Mafii nie ma swobody wyboru misji. W GTA III można było między misjami pojeździć sobie po mieście. A w Mafii był jedynie tryb "Swobodna Jazda".MATchlesS pisze:Czym się różni "styl rozgrywki", powiedzmy, w Mafii od trzeciego GTA?
Nie prawda, można także wybrać się na przejażdkę bez trybu "Swobodna Jazda".ignacq133 pisze:Tym że w Mafii nie ma swobody wyboru misji. W GTA III można było między misjami pojeździć sobie po mieście. A w Mafii był jedynie tryb "Swobodna Jazda".
Hehe.. To jest tak jakby się porównywało SEGA Rally do Colin McRae Dirt, czy Mirror's Edge do Assasin's Creed (ostatnio porównóją te gry na GOL'u).ignacq133 pisze:Hmm... Mimo tych wszystkich nowości nie sądze by Mafia 2 mogła w jakiś sposób, dorównać GTA IV.
Jak nie, skoro są z tego samego gatunku? To, że świat i fabuła są inne nie znaczy, że nie można porównywać tych produktów pod kątem grywalności, skoro PODSTAWOWE założenia w tych produkcjach są takie same?Ant pisze:Mafia i GTA to inne klimaty i nie można tych gier porównywać.
Ant pisze:To jest tak jakby się porównywało SEGA Rally do Colin McRae Dirt, czy Mirror's Edge do Assasin's Creed (ostatnio porównóją te gry na GOL'u).
Cuthbert napisał/a:
a porównasz Colina do NFS'a? też jeździsz samochodem a różnica jakby znaczna.
MATchlesS napisał/a:
W kontekście porównania GTA do Mafii to bzdura. W takim porównaniu powinny być dwie takie same gry, różniące się na przykład tylko trasami i samochodami, a nie fundamentalnymi założeniami.
Mówisz tu o fabule i różnorodności zadań. Przecież nie będziemy w grach porówywać zadań. Można gry porównać ale jeśli są tego samego gatunku, czyli nie porównasz strzelanki do wyścigówki, ale strzelankę z inną strzelanką owszem, np. pod względem grywalności.Ant pisze:Ale to zupełnie inna gra, w GTA się gra w naszych czasach i się pracuje dla "seryjnych morderców". Co chcą byś kogoś zabił, a w San Andreas musiałeś zawieść grubasa do pizzeri, poczekać aż się naje, a potem dojechać do domu z nie uszkodzonym podwoziem.
A w Maffi są inne klimaty i to bardzo, jesteś w mafii, wykonujesz zlecenia dla Mafii, itp.
Napisałem to już trzy razy, ale widzę, że nie kapujesz, toteż jeszcze raz wytłumaczę tę jakże banalną rzecz. My tu porównujemy gry pod kątem gatunku*, a nie części składowych. Twoja wypowiedź sugeruje, że nie można porównywać Far Cry'a do Crysisa, bo akcja tego drugiego rozgrywa się później na skutych lodem terenach. Troszkę przewrotnie, ale mniej więcej sens zachowany. GTA i Mafia MAJĄC NA UWADZE GATUNEK to takie same gry, nawet jeśli jedna rozgrywałaby się w I wieku p.n.e, a druga we współczesności i można na równi oceniać ich grywalność. Powiedział...Ant pisze:Ale to zupełnie inna gra, w GTA się gra w naszych czasach i się pracuje dla "seryjnych morderców". Co chcą byś kogoś zabił, a w San Andreas musiałeś zawieść grubasa do pizzeri, poczekać aż się naje, a potem dojechać do domu z nie uszkodzonym podwoziem.
A w Maffi są inne klimaty i to bardzo, jesteś w mafii, wykonujesz zlecenia dla Mafii, itp.
ignacq133 napisał/a:
Hmm... Mimo tych wszystkich nowości nie sądze by Mafia 2 mogła w jakiś sposób, dorównać GTA IV.
Cuthbert napisał/a:
Ale dlaczego miała by się z GTA równać? To dwie różne gry, które, poza paroma aspektami, gameplayem wiele wspólnego ze sobą nie mają. klimat i styl rozgrywki jest różny.
A wiecie towarzyszu, co to jest grywalność? Na jej podstawie ocenia się gry, a nie porównuje. Chcesz porównać Far Cry'a do Company of Heroes, bo obie mają grywalność na poziomie 90%? Widzisz, nie ma sensu...ignacq133 pisze:gier nie porównuje się po zadaniach czy fabule, tylko po grywalności.
Kod: Zaznacz cały
http://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=6246993