Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

Rozmowy o legalnych grach komputerowych.

<<

Tom

Awatar użytkownika

Topic author

Profesor Świata

Posty: 820

Rejestracja: 19 gru 2005, 16:36

Post autor: Tom » 11 cze 2010, 22:51

Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

Cześć,
ostatnio zastanawia mnie czym w zasadzie różni się Pixel Shader 2.0 od 3.0 (a może i 1.0 od 2.0?), oraz Vertex Shader 2.0 od 3.0 (a może i 1.0 od 2.0?). Czyżby to było lenistwo programistów, którym nie chce się optymalizować czy jakieś niuanse są? Pytając wujka google nie znalazłem jakiś sensownych porównań, więc może ktoś z Was ma na takie namiary? :)


Tutaj miała być jakaś mądra sentencja, ale Tom'owi się nie chciało...
<<

DDragon

Awatar użytkownika

Profesor

Posty: 692

Rejestracja: 6 sie 2007, 13:05

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DDragon » 12 cze 2010, 10:51

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

Kod: Zaznacz cały

http://pl.wikipedia.org/wiki/Shader
dokładnej różnicy tam porównania nie ma ale jest tabelka która mówi nam który shader do jakich bibliotek idzie co za tym dalej wnioskować można między 2.0 a 3.0 z obu zestawów że wyższe szadery są pozbawione np błędów lub bardziej zaawansowane i mogą wykonywać bardziej skomplikowane obliczenia.
Czasem słońce, czasem deszcz... niestety zawsze piach prosto w oczy...
<<

Ant

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1234

Rejestracja: 4 maja 2007, 15:19

Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: Ant » 13 cze 2010, 11:49

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

Ale jeśli się gra w grę, która wykorzystuje Shadera przykładowo w wersji 1.0, to wyższej chyba nie wykorzysta, tak? (przykładowo 2.0 lub 3.0)
Od tego są fanowskie mody graficzne? (najpopularniejsze do STALKER'a i GOTHIC'a)
<<

Tom

Awatar użytkownika

Topic author

Profesor Świata

Posty: 820

Rejestracja: 19 gru 2005, 16:36

Post autor: Tom » 13 cze 2010, 16:34

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

Ant pisze:Ale jeśli się gra w grę, która wykorzystuje Shadera przykładowo w wersji 1.0, to wyższej chyba nie wykorzysta, tak? (przykładowo 2.0 lub 3.0)
Tak, skoro napisana jest "pod" 1.0, jednak znam kilka gier, które działają na 1.4 a jak wykryją 2.0 to ponoć lepsza grafika jest. Napisałem "ponoć", ponieważ jak na razie nic nie odczułem.

Czyli już wiem mniej więcej na czym ta różnica polega. Dzięki! :)
Tutaj miała być jakaś mądra sentencja, ale Tom'owi się nie chciało...