Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Gry i sprzęt (Xbox 360, PS3, Wii itp.)

<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 22 gru 2012, 19:15

Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

1. Kinect? A co to?
Odp: Kinect to sensor laserowy służący do rozpoznawania i śledzenia ruchu ciała człowieka w przestrzeni trójwymiarowej (3D). Został wyprodukowany pierwotnie dla konsoli Xbox 360. Miał premierę w 2010 roku, a jego producentem jest Microsoft.
Zdjęcie przedstawiające sensor Microsoft Kinect:
Obrazek

2. Jak działa Kinect?
Odp: Kinect emituje na całe pomieszczenie wiązkę tysięcy promieni podczerwonych (IR) za pomocą "emitera podczerwieni", a następnie je analizuje przy pomocy "sensora głębokości". W ten sposób może rozpoznawać ruch całego ciała człowieka.
Oto zdjęcia wykonane aparatem fotograficznym potrafiącym fotografować promienie podczerwone emitowane przez sensor Kinect:
Obrazek Obrazek

3. Czy pomieszczenie, w którym działa Kinect musi być bardzo jasno oświetlone?
Odp: Nie, gdyż Kinect nie rozpoznaje obrazu ze zwykłej kamery RGB tylko za pomocą promieni podczerwonych, a te działają bez problemu nawet w całkowitych ciemnościach. Natomiast intensywne światło słoneczne może w dużym stopniu zakłócać pracę promieni podczerwonych emitowanych przez Kinbecta, dlatego należy ich unikać. Wskazówki dotyczące oświetlenia pokoju znajdziesz pod linkiem [5]

4. Czy Kinect ma problem z rozpoznawaniem ruchów osób czarnoskórych lub ubranych na czarno?
Odp: Nie, na rozpoznawanie ruchów człowieka nie ma wpływu jego kolor skóry lub ubrania. Patrz uzasadnienie w pkt. 3.

5. Jakie części ciała śledzi Kinect?
Odp: Kinect śledzi aż 20 kluczowych punktów (łączeń/stawów) ciała człowieka w przestrzeni trójwymiarowej.
Poniższe zdjęcie przedstawia zaznaczone części ciała śledzone przez Kinecta:
Obrazek

6. Czy Kinect posiada zwykła kamerkę?
Odp: Tak, Kinect posiada również zwykłą kamerę RGB, którą może rejestrować obraz z maksymalną szybkością 30 klatek/sekundę oraz maks. rozdzielczością 1280x960px (im wyższa rozdzielczość tym mniej kl./s). Kamerka RGB nie bierze udziału w rozpoznawaniu ruchu człowieka, natomiast jest najczęściej używana do kręcenia filmików i robienia zdjęć podczas gier, wideokonferencji oraz do nanoszenia rzeczywistych "tekstur" na rozpoznaną postać człowieka. Jest używana częściowo też do identyfikacji gracza podczas automatycznego logowania do swojego profilu.

7. Czy Kinect posiada mikrofon?
Odp:Kinect posiada wbudowane aż 4 mikrofony kierunkowe, tzn. możliwe jest rozpoznawanie kierunku dźwięku z którego on dobiega (kąt rozpoznawania kierunku dźwięku to: 100 stopni na przeciwko sensora, dokładność: +/-10 stopni). Dodatkowo mikrofony umożliwiają redukcję szumów i echa tła. Mikrofony służą do rozpoznawania mowy, wydawania poleceń głosowych (sterowanie interfejsem konsoli, aplikacjami itp.) oraz do nagrywania i przesyłania mowy (np. w wideokomunikatorze).

Oto wszystkie najważniejsze elementy budowy sensora Microsoft Kinect:
Obrazek

8. Czy jest rozpoznawany język polski?
Odp: Niestety zarówno na konsoli Xboxa 360 jak i na systemie Windows, Microsoft jeszcze nie wydał oficjalnej biblioteki umożliwiającej wydawanie poleceń głosowych i rozpoznawanie mowy w naszym języku.

9. Ile kosztuje Kinect?
Odp: Kinect w wersji BOX (z oddzielnym zasilaczem) dla konsoli Xbox 360 kosztuje obecnie ok. 400zł. "Kinect for Windows" kosztuje ok. 900 zł (oficjalna cena 249$), jednak nie miał jeszcze oficjalnej premiery w Polsce (jedyny w tej chwili dystrybutor to sklep ultima.pl [3]). Kinect to domowa wersja sprzętu do motion capture za jedyne 400zł! Wyjaśnienie różnicy w cenach patrz pytanie 14.

10. Jaka jest minimalna i maksymalna odległość rozpoznawania ruchów?
Odp:. Wersja Xboxowa śledzi ruch w odległości od 80 cm do 4m od sensora, natomiast wersja sensora dla PC śledzi ruch od 40cm (jeżeli programista aplikacji włączył tzw. tryb "Near Mode"). Dodatkowo wraz z najnowszą aktualizacją oprogramowania SDK dla Kinecta pod Windowsem, Kinect może śledzić ruch powyżej 4 metrów, jednak im dalej tym te rozpoznawanie jest oczywiście gorsze, aż całkowicie zanika.
Oto schemat porównujący odległość z włączonym trybem "Near Mode" i w normalnym trybie ("Default"):
Obrazek

11. Skoro Kinect śledzi ruch już od 80cm, dlaczego muszę stać/siedzieć w odległości ok. 1,8m od niego aby grać?
Odp: Ponieważ jesteś zbyt wysoki, aby zmieścić się cały w polu widzenia Kinecta :] Zamiast robic ci wykład z podstaw optyki, zrób mały eksperyment: weź dowolny aparat fotograficzny (np. z komórki) stań przed kimś w odległości 1m kto ma wzrost np. 170cm i spróbuj wykonac zdjęcie całej jego postaci. Prawda że niemożliwe? Dlatego musisz stac w większej odległości niż minimalna odległość jaką rozpoznaje Kinect 80cm, aby Kinect widział całą Twoja postać i mógł ją śledzić!

12. Więc jakie są najlepsze odległości zalecane, aby komfortowo grać?
Odp: Zaleca się, aby jeden gracz był w odległości 1,8 m od Kinecta, gra na dwóch graczy: odległość 2,4 m. Upewnij się, że obszar gry ma co najmniej 1,8 m szerokości i jego szerokość ani długość nie przekracza 3,6 m. Więcej informacji nt. przestrzeni gry znajdziesz pod linkiem [4]

13. Gdzie należy umieścić sensor Kinect?
Odp:Kinect należy umieścić bezpośrednio, centralnie pod TV lub na TV. Sensor działa najlepiej, jeśli znajduje się na wysokości 0,6–1,8 m od podłogi. Najlepiej, jeśli sensor znajduje się nie dalej niż 15 cm powyżej lub poniżej telewizora. Uwaga! W mniejszych pomieszczeniach staraj się ustawiać w odległości mniej więcej 1,8 m od podłogi. Kinect powinien stać minimum 30 cm od najbliższego głośnika. Więcej informacji nt. poprawnego umieszczenia sensora Kinect znajdziesz pod linkami [6] i [7].
Obrazek

14. Czym się różni Kinect dla Xboxa 360 od Kinecta dla Windowsa?
Odp: Wersja dla Windowsa ma krótszy kabel USB oraz na przodzie ma srebrny napis "Kinect". Xboxowa wersja ma napis "Xbox 360" z przodu. Główną różnicą jest możliwość włączenia przez programistów trybu tzw. "Near Mode" w wersji Kinecta dla Windows, wersja dla konsoli Xbox 360 nie umożliwia programistom włączenia tego trybu (więcej info w pytaniu 10.). Pod względem budowy podzespołów Microsoft twierdzi [1], że nie ma różnic. Microsoft twierdzi również że w jakości rozpoznawania i śledzenie również nie ma żadnych różnic [1]. Skąd więc taka ogromna różnica w cenie? (cena patrz pytanie 9.) Xbox dla Windowsa zawiera licencję Microsoftu na pisanie i sprzedawanie komercyjnego oprogramowania dla systemów Windows, natomiast Kinect dla Xboxa 360 takiej licencji nie posiada.

15. Czy można podłączyć Kinecta od Xboxa 360 do zwykłego komputera PC?
Odp: Tak Kinecta od Xboxa 360 można podłączyć do zwykłego PC pod warunkiem, że posiada się dodatkowy zasilacz, a jeżeli nie to można go osobno dokupić. Wersje BOX Kinecta są wyposażone w zasilacz. Kinect sprzedawany w najnowszych zestawach z konsolą Xbox 360 jest bez tego zasilacza.

16. Po co podłączać Kinecta do PC?
Odp: Dobre pytanie, gdyż nie ma obecnie żadnych komercyjnych gier korzystających z Kinecta na PC. Kinect na PC jest używany głównie przez programistów do pisania zaawansowanych aplikacji. Microsoft nawet nie stara się promować Kinecta na PC jako urządzenie do grania, stawia na bardziej profesjonalne rozwiązania jak aplikacje do skanowania obiektów 3D, aplikacje do animacji mimiki twarzy, aplikacje do animacji postaci człowieka, aplikacje sterujące urządzeniami w naturalny sposób przez gesty, prezentacje multimedialne sterowane gestami itp. Zastosowań jest multum i są bardzo innowacyjne, jednak rozwój Kinecta na PC nie idzie głównie w kierunku gier jak to jest w przypadku konsoli Xboxa 360.

17. Czy Kinect się szybko nudzi?
Odp: To dylemat osoby, która zastanawia się nad sensem wydawania ok. 400 zł na to urządzenie. Odpowiedź jest tylko z pozoru trudna. Gdy patrzysz na jakiekolwiek urządzenie tylko stojące na półce to od tego patrzenia ci się szybko nudzi! ;) Kinect to sensor umożliwiający granie w gry na konsoli Xbox 360, więc musisz sam przejrzeć bibliotekę dostępnych gier dla Kinecta i zdecydować które tytuły mogłyby cie zainteresować i ile ich jest. A obecnie ta biblioteka gier jest bardzo obszerna i zróżnicowana gatunkowo (od prostych zręcznościówek, przez gry muzyczne, po wymagające gry sportowe i FPSy). W ten sposób podejmiesz decyzję czy ci się znudzi szybko czy tez nie.



Linki do źródeł:

Kod: Zaznacz cały

[1] http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/news/faq.aspx
[2] http://blogs.msdn.com/b/kinectforwindows/archive/2012/01/20/near-mode-what-it-is-and-isn-t.aspx
[3] http://www.ultima.pl/kinect_dla_windows/i12732/
[4] http://support.xbox.com/pl-PL/xbox-360/kinect/kinect-sensor-setup
[5] http://support.xbox.com/pl-PL/xbox-360/kinect/lighting
[6] http://support.xbox.com/pl-PL/xbox-360/kinect/sensor-placement
[7] http://support.xbox.com/pl-PL/xbox-360/kinect/sensor-mounting-options


W sieci krąży wiele bzdur na temat Kinecta, głównie rozpowszechnianych przez osoby, które nigdy nie miały tego urządzenia i praktycznie nic nie wiedzą na jego temat. Ale zawsze ci co najmniej wiedzą na dany temat, to najgłośniej krzyczą - zgodnie z definicją głupoty. Z tego też powodu powstało to opracowanie zagadnień dotyczących Kinecta, gdyż dotychczas nie było równie rzetelnego artykułu dla laików, a nie programistów.



Zakaz kopiowania bez wiedzy i zgody autora tego tematu. Chcesz skopiować tekst? Odezwij się najpierw do mnie.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 22 gru 2012, 19:26

Re: Kinect - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Rezerwacja miejsca.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 22 gru 2012, 19:26

Re: Kinect - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Rezerwacja miejsca.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

Ant

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1234

Rejestracja: 4 maja 2007, 15:19

Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: Ant » 31 gru 2012, 11:48

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Mógłbyś zrobić jakieś porównanie do PS Eye na PS2? Już kiedyś były gry na "kamerkę" do konsoli.
Ale też nic nie napisałeś o tym że na Kinect'cie występują opóźnienia, czy to na YT czy w TV jak pokazują jak się gra na Kinect'cie to mówią też że trzeba robić ruchy z wyprzedzeniem, jest to duży dyskomfort?
<<

DDragon

Awatar użytkownika

Profesor

Posty: 692

Rejestracja: 6 sie 2007, 13:05

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DDragon » 1 sty 2013, 22:20

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

z tego co kojarzę to PS EVE to zupełnie inna kategoria kontrolera - stosowane do tej pory w nielicznych tytułach i to do tego karcianych - opiera się na tym że jakaś karta do gry posiada znacznik i przesuwając na polu gry jej pozycję lub ułożenie typu pion/poziom - kamerka to odczytuje i przekłada na obraz w trójwymiarze na ekranie podpisany do danej karty. jak wspomniałem nie ma nijak porównywać EVE do Kinecta. do Kinecta prędzej można porównać PS Move choć opierają się na zupełnie innych technologiach to założenie jest prawie takie samo - "Ty jesteś kontrolerem" albo machając rękoma labo Move ;)
Ostatnio zmieniony 2 sty 2013, 10:23 przez DDragon, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasem słońce, czasem deszcz... niestety zawsze piach prosto w oczy...
<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 1 sty 2013, 23:20

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Ant pisze:Mógłbyś zrobić jakieś porównanie do PS Eye na PS2? Już kiedyś były gry na "kamerkę" do konsoli.
A co tu porównywać? PS Eye to najzwyklejsza kamerka, nie nadaje się do gier wymagających dużej precyzji i szybkości ruchu, gdyż jest kompletnie nieprecyzyjna jak każda kamerka. Kinect to skrótowo sensor laserowy, a więcej szczegółów technicznych opisałem przecież w FAQ.
Ant pisze:Ale też nic nie napisałeś o tym że na Kinect'cie występują opóźnienia, czy to na YT czy w TV jak pokazują jak się gra na Kinect'cie to mówią też że trzeba robić ruchy z wyprzedzeniem, jest to duży dyskomfort?
Zapoznaj się z FAQ i nie oglądaj du.rniów z YT lub komentarzy dur.niów, którzy nawet nie posiadają konsoli i zazdroszczą innym frajdy. Zamiast tego wybierz się do kogoś kto faktycznie posiada sprzęt i niech Ci odpali coś co wymaga precyzji i szybkości np.: Gunstringer, Kinect Sports (większość gier to gry na refleks), Child of Eden, UFC Personal Trainer, Kinect Adventures...

A Kinect do Move? Kinect śledzi 20 punktów na ciele gracza (a max 2 graczy, czyli 40 pkt.) w przestrzeni 3D (opisane w FAQ!), a w przypadku Move mamy do czynienia ze śledzeniem 1 punktu trzymanej tzw. "różdżki" w przestrzeni 3D. Które rozwiązanie daje większe możliwości, odpowiedź we własnym zakresie. Podobne rozwiązanie jak w Move było już wieki temu w Wii, Sony nie wymyśliło nic nowego, zasada działania Move i Wii jest podobna.
DDragon pisze:do Kinecta prędzej można porównać PS Move choć opierają się na zupełnie innych technologiach to założenie jest prawie takie samo - "Ty jesteś kontrolerem" albo machając rękoma labo Move ;)
"Ty jesteś kontrolerem" - odnosi się tylko i wyłącznie do Kinecta. Bo dzięki Kinectowi gracz (gracze) jest kontrolerem, a w przypadku Move kontroler oczywiście jest i trzeba go trzymać w dłoni i go używać. Ten slogan marketingowy został wymyślony i jest używany przez Microsoft tylko i wyłącznie w odniesieniu do Kinecta i trzeba przyznać, że to bardzo trafny slogan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

Ant

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1234

Rejestracja: 4 maja 2007, 15:19

Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: Ant » 4 sty 2013, 18:18

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Widocznie nie dopisałem, chodziło mi o PS Eye Toy, przyznaję że nazwy "PS Eye" i "PS Eye Toy" mogą mylić nawet jeśli się poda platformę że chodzi o PS2. A tam nie ma kontrolerów i steruje się ruchem ciała, podobnie jak na Kinect'cie.
Zapoznaj się z FAQ i nie oglądaj du.rniów z YT lub komentarzy dur.niów, którzy nawet nie posiadają konsoli i zazdroszczą innym frajdy.
Jak już wspomniałem, nie czytałem komentarzy, a jedynie oglądałem filmy na YT, też pewnie pamiętasz jak M$ chwalił się Kinematimals na którym grało dziecko, aby jej kot przeszedł przez tunel, musiało zrobić skłon, i musiała to robić z wyprzedzeniem, bo jak pokazywali, zwierzę robiło ruchy z opóźnieniem. Nie wiem czy jest to wina gry czy sprzętu, recenzenci testujacy to urządzenie nie napisali czym to jest spowodowane, jednak jakieś drobne opóźnienie występuje.
<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 4 sty 2013, 20:36

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Ant pisze:Widocznie nie dopisałem, chodziło mi o PS Eye Toy
To zwykła kamerka, nie można jej nawet porównywac do Kinecta, sensora laserowego, juz o tym pisałem.
Ant pisze:Kinematimals na którym grało dziecko
Testowałem Kinectimals, dobra gra dla dzieci, ale nie dla polskich dzieci, gdyż nie posiada polskiego dubbingu, a żadne dziecko w wieku 5 lat nie będzie w stanie przeczytać biegle polskich tekstów, dlatego nie polecam jej żadnemu polskiemu dziecku. Kogoś kto podjął decyzję o zaledwie kinowej polonizacji i w takiej formie sprzedaży tej świetnej gry (kolorowa, sympatyczna, bardzo dobrze wykonana i przezabawna dla dzieciaków) powinno się UKAMIENOWAĆ! ;)
Ant pisze:jednak jakieś drobne opóźnienie występuje.
A co to znaczy drobne opóźnienie? :] Ile ms/s/h? Nie znam kontrolera, który nie miał by "drobnego opóźnienia", nawet ręka czy ludzka noga ma opóźnienie, mierzone czasem przebiegu prądu przez nerwy człowieka od mózgu do konkretnego narządu. Pytanie powinno brzmieć raczej: czy Kinect jest "kontrolerem" który umozliwia komfortowe granie, a odpowiedź jest - tak bardzo dobrze się na nim gra lub wykonuje inne czynności niekoniecznie związane z grami.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

plutonpl

Nowy

Posty: 2

Rejestracja: 29 kwie 2013, 10:48

Post autor: plutonpl » 29 kwie 2013, 10:57

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Witam i od razu przepraszam za odkopanie tematu.
Jeśli dobrze zrozumiałem to mając kinecta dla Xboxa mogę go podłączyć do PC przez przejściówkę i korzystać z niego tak samo jak z windowsowej wersji tylko bez "near mode"? Czy do pisania niekomercyjnych aplikacji jest potrzebny kinect for Windows?
<<

Maciek

Awatar użytkownika

Topic author

Administrator

Posty: 3526

Rejestracja: 5 lut 2005, 12:49

Post autor: Maciek » 29 kwie 2013, 13:49

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Nie ma żadnych przejściówek do Kinecta aby działał on z PC, potrzebny jest tylko dodatkowy zasilacz, co jest dokładnie opisane w FAQ w pytaniu nr 15.

Kompletna odpowiedź na pozostałe pytanie:
Can I use the Kinect for Windows SDK with my Kinect for Xbox 360?
The Kinect for Windows SDK and toolkit have been designed for the Kinect for Windows hardware, and application development is only licensed with use of the Kinect for Windows sensor. We do not recommend the use of Kinect for Xbox 360 in the development of Kinect for Windows applications. Developers should plan to transition to Kinect for Windows hardware for development purposes and should expect that their users will also be using Kinect for Windows hardware.

I currently develop using the Kinect for Xbox 360 hardware. How will this be supported moving forward?
We recommend that you use the Kinect for Windows sensor for developing Kinect for Windows applications. The platform is optimized for Kinect for Windows application development and is the only device designed for this use. Kinect for Windows offers developers several exclusive capabilities, such as access to near depth data, color camera settings and color recipes for improved color image quality, virtual machine support, and more. You are also licensed to use the Kinect for Windows sensor with Kinect for Windows applications.
Although it is technically possible to use the Kinect for Windows SDK with your Kinect for Xbox 360 for development, we do not recommend it. Developers should plan to transition to the Kinect for Windows sensor for developing these applications and should expect that customers will be using Kinect for Windows sensor as well.
Source:

Kod: Zaznacz cały

http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/develop/faq.aspx
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Obrazek
Gdy nie masz argumentów w dyskusji, napisz: "o gustach się nie dyskutuje"
<<

plutonpl

Nowy

Posty: 2

Rejestracja: 29 kwie 2013, 10:48

Post autor: plutonpl » 29 kwie 2013, 15:34

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Ok, już doczytałem.
Dzięki wielkie za pomoc :)
<<

SmokSmok

Nowy

Posty: 1

Rejestracja: 17 maja 2014, 11:00

Post autor: SmokSmok » 17 maja 2014, 11:16

Re: Kinect FAQ - pytania o które wstydziłeś się zapytać! ;)

Witam
Jestem muzykiem, kompozytorem i producentem spektakli opartych na muzyce, ruchu i świetle.
Produkcją w której brałem udział jest m.in spektakl Preludium Słowiańskie w którym w bardzo skromnych ilościach wykorzystaliśmy synchronizowane wizualizacje emitowane na scenę.
Zapraszam na youtube

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=Uls1aETuCuo https://www.youtube.com/watch?v=LT-iOUGa3gg
i na naszą stronę na facebooku pod hasłem WATAHA THE SLAVIC DRUMMERS.

Obecnie przygotowujemy się do produkcji spektaklu, opartego w dużej mierze o interaktywne wizualizacje rzucane na ruchome elementy.
Szukam osób posiadających wiedzę, doświadczenie co do sposobu adaptacji technologii kinect lub innej alternatywnej do wykrywania ruchu na scenie, a następnie do emisji obrazu, grafiki na taką osobę, czy przedmiot.
Będę wdzięczny za kontakt.