Karol_UG pisze:Ja tam sprzętu narazie wymieniać nie zamierzam przynajmniej jeszcze przez rok a jedna czy dwie gry na directx 10 na pewno mnie do tego nie skłoni. Jeśłi takowe gry wyjdą to sądzę że będą w początkowej fazie również na directx 9.0c. NVIDIA zresztą szybko nie zoptymalizuje sterowników pod nowe karty i Windows VISTA. Ten Windows to też moim zdaniem głupota. Wcale dużo nie wnosi a z kolei sięga po nasze kieszenie i dojdzie do sytuacji że wszystkie kiedyś programy będą pisane pod tylko Windows Vista i znowu trzeba będzie system zmieniać a i często sprzęt bo za słaby.
A ja czytałem nawet, że najnowsze gry ze świetną grafiką mają mieć tak wielkie wymagania sprzętowe, że żaden komputer tego nie uciągnie - grafika idzie do przodu, a jakość sprzętu wolniej się rozwija - prezentacja gry Alan Wake, była pokazywana za pomocą kompa o zabójczym konfigu:
czterordzeniowy Intel 3,7GHz i dwie karty graficzne GeForce 8800GTX. Przecież najnowszy Colin McRae (Dirt) - najwyższa rozdzielczość i detale = 2,5GB RAM, najlepszy dwurdzeniowy procesor i GTX 8800 768MB, a czasem może zwalniać - to mówi samo za siebie
Kolejna ciekawostka:
Nie ma wątpliwości, że gra Crysis jest jedną z najgłośniejszych pecetowych produkcji ostatniego czasu. Ta przedstawiona w perspektywie pierwszej osoby strzelanina twórców Far Cry ukaże się już w listopadzie, a wraz ze zbliżającą się datą premiery zostają ujawnione kolejne szczegóły dotyczące projektu. Tym razem ogłoszono, kto zajął się skomponowaniem muzyki.
Zadania tego podjął się zasłużony dla branży gier artysta, Inon Zur (Prince of Persia: The Two Thrones, Syberia II, Icewind Dale II i wiele innych). Przygotował muzykę, która zdaniem nadzorującego udźwiękowienie produkcji studia Crytek Josepha Zajonca w świetny sposób oddaje przedstawione na ekranie wydarzenia, nadając im dodatkowej głębi.
Muzyka została nagrana w Seattle przez orkiestrę symfoniczną Northwest Sinfonia Orchestra. Według zapowiedzi możemy spodziewać się prawdziwie filmowego soundtracku, mieszającego w sobie muzyczne pejzaże, dynamiczne brzmienia oraz dźwięki podkreślające obcość przybyszów z kosmosu.
Warto przeczytać także:
Kilka świeżych informacji o Crysis'ie:
Firma Crytek GmbH ma poważne plany względem swojej nowej gry o nazwie Crysis. Nie jest wykluczone, że oczekiwana przez wielu strzelanina doczeka się kontynuacji. Szef niemieckiego studia – Cevat Yerli – przyznał w rozmowie z serwisem GameSpot, że ich produkt został zaprojektowany jako pierwsza odsłona trzyczęściowej sagi. Trudno jednak gorączkować się tą wiadomością, gdyż trylogia to w chwili obecnej melodia przyszłości.
Twórcy uzależniają podjęcie decyzji o produkcji drugiej i trzeciej części gry od sukcesu pierwowzoru. Jeśli Crysis poradzi sobie na rynku i fani zapragną kontynuacji, z pewnością ona powstanie. Na razie jednak Niemcy muszą uporać się z ukończeniem pierwszej odsłony cyklu, która do sklepów trafi 16-ego listopada. Studio Crytek GmbH zakończyło już podstawowe prace nad swoim dziełem. Teraz przyszedł czas na eliminowanie wychwyconych przez testerów błędów – proces ten potrwa kilka kolejnych tygodni.
Choć do premiery pozostały prawie trzy miesiące, grę przetestujemy nieco wcześniej. Yerli oświadczył, że pod koniec września w Internecie pojawi się oficjalna wersja demonstracyjna programu. Wówczas wyjdzie na jaw, czy Crysis faktycznie będzie działać szybko i wyglądać wspaniale na komputerze z jednordzeniowym procesorem i kartą graficzną GeForce 6800 GT. To nie żart – o takiej konfiguracji wspomniał w wywiadzie wymieniony wyżej szef firmy Crytek GmbH. Trzymamy za słowo.