GeForce 4 MX 440

Wybór nowego sprzętu, problemy sprzętowe.

<<

Hubert91

Post autor: Hubert91 » 28 sie 2007, 23:07

GeForce 4 MX 440

Chciałem się dowiedzieć, tak dla ciekawości dlaczego np. przy wymaganiach niektórych gier pisze: nie obsługuje kart GeForce 4 MX ??? Obecnie jest tak dużo kart graficznych ale dlaczego właśnie na tej nie działają niektóre gry. Pewnie czegoś nie posiada ale wie ktoś dlaczego i czego???


<<

stachu

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1294

Rejestracja: 6 maja 2007, 11:05

Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stachu » 28 sie 2007, 23:24

Re: GeForce 4 MX 440

np nie posiada odpowiedznich pixel shaderów vertex.... możliwe że gra nie chodzi dlatego że jest zasłaba (sam miałem tą kartę spaliła mi się przsy nfsmw :P ) są także powody że nie ma odpowiedniego oprogramowania do gry.... możliwe też że dlatego że karta się będzie przegrzewać i radiator nie wystarczy... to chyba wszystko :)
Obrazek
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 28 sie 2007, 23:56

Re: GeForce 4 MX 440

niektórych? na 4mx od 2004r mozna grac w maksymalnie 20% wszystkich gier a gry z 2006 roku i 2007 ktore mozna odpa;ic na 4mx mozna policzyc na palcach jednej ręki, shadery, aktualnie zeby uruchomi kazda gre w przyzwyoitych detalach (srednich) trzeba miec te 1gb ramu, semprona64, athlona64 czy pentiuma D oraz karte - najwazniejsze, conajmniej 7600GS Sonic czy GT lub X1650XT, to takie minimum do KAŻDEJ gry, bo kto by tam grał w 640x480 ui minimum detalach np w stalkera czy obliviona na przykładowo gf6600, x1300pro nie wspominając o kartach z sm2.0 (20% gier nie włącza sie na tych kartach np jak kolega wyzej R9550 - ktorego nalezy podkreci tak czy siak)
<<

pan jUzek

Post autor: pan jUzek » 29 sie 2007, 10:26

Re: GeForce 4 MX 440

sm2.0 (20% gier nie włącza sie na tych kartach np jak kolega wyzej R9550
Przecież po wyjściu szóstej serii kart GeForce trzeba było dość długo czekać na odpowiedź ATI, wtedy te* karty miały SM3, Wiele gier nie wymaga Shader Model 3.0, włącza się 90% ale nie ze wszystkimi efektami
4mx od 2004r mozna grac w maksymalnie 20% wszystkich gier a gry z 2006 roku i 2007 ktore mozna odpa;ic
Tutaj masz rację, GF4MX nie ma pixel shadera
bo kto by tam grał w 640x480 ui minimum detalach np w stalkera czy obliviona
Skro grać się da to nie widzę problemu :D Stalker na 6600 idzie na średnich detalach w 800x600, a oblivion niestety nie wiem.

*Nvidia GeForce seria 6
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 21:29 przez pan jUzek, łącznie zmieniany 1 raz.
<<

grzecho

Mega Prof. Świata

Posty: 1008

Rejestracja: 8 lip 2005, 17:36

Lokalizacja: Wisła

Post autor: grzecho » 29 sie 2007, 15:45

Re: GeForce 4 MX 440

pan jUzek pisze:Stalker na 6600 idzie na średnich detalach w 800x600
u mnie na 6200 256/256 procek pentium4 HT 3ghz 1,5gb ram chodził 1024x768, i full bez AA.


a gf4mx... sam miałem i szczerze nie polecam kupować, zwłaszcza że ci się to nie opłaci, chyba ze nie grasz...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 15:47 przez grzecho, łącznie zmieniany 1 raz.
<<

slavoy

Post autor: slavoy » 29 sie 2007, 15:51

Re: GeForce 4 MX 440

grzecho pisze:a gf4mx... sam miałem i szczerze nie polecam kupować,
chłopie, przeciez ta karta prawie nic nie kosztuje :)
góra 20 zł :)
<<

pan jUzek

Post autor: pan jUzek » 29 sie 2007, 16:35

Re: GeForce 4 MX 440

gf4mx... sam miałem i szczerze nie polecam kupować
Ja sobie chyba kupie do starego komputra bo mój Radeon 9200 się spalił a na allegro GF4MX jest tak jak slavoy napisał po 20zł
u mnie na 6200 256/256 procek pentium4 HT 3ghz 1,5gb ram chodził 1024x768, i full bez AA.
Stalkera testował mój kolega na jakimś sempronie, 1GB RAM i właśnie GF6600, był to pirat ściągnięty z internetu, I działał płynnie tylko na 800x600 i wyższych detalach (nieco więcej niż średnie, bez AA). Może było to spowodowane przez "nieoryginalność" gry, albo po prostu miał dużo śmiecia w systemie (wirusy, spyware, itd) zważywszy na to że ściągał on już wcześniej piraty to ten bajzel w systemie jest prawdopodobny
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 29 sie 2007, 17:00

Re: GeForce 4 MX 440

Tak GF6200 64bitowy i STALKER w full detalach nie no nie moge! Jak ja mam 7600GT i musze grać w 1024x768 i troche powyżej medium, na full (a tu nawet nie licze AA i AF) to mam 15-20 fps wiec na 6200 może bedzie te 2 fps :/ człowieku kit wciskaj swojej babci... no chyba ze grałeś na statycznym oświetleniu (DX8 sie wbija) no ale i tak nie wierze bo 64bitowa 6200 w 1024x768 nie spisuje sie nawet srednio bo grałem w stalkera na 128bitowym i podkręconym 9550, 800x600 medium i było ok, wiec na 6200 64 mozna pomarzyć

bo ogółem jest taka jakby nieidoczna opcja (wybór z listy na głównym ekranie) - lighting, najwazniejsza opcja, jesli jest włączona dynamiczne oswietlenie nie ma szans by karty gorsze niz 7600GS sobie z tym poradziły w 1024x768, 6600GT w 800x600 i tego sie trzymajmy
pan jUzek pisze:
sm2.0 (20% gier nie włącza sie na tych kartach np jak kolega wyzej R9550
Przecież po wyjściu szóstej serii kart GeForce trzeba było dość długo czekać na odpowiedź ATI, wtedy te karty miały SM3, Wiele gier nie wymaga Shader Model 3.0, włącza się 90% ale nie ze wszystkimi efektami
o w lol, ale wtedy kiedy NVIDIA miała juz Sm3.0 to wtedy nie było potrzeby mieć tego modelu cieniowania, był to rok 2004 i nie było ŻADNEJ gry wspierającej SM3.0, dopiero pod koniec 2005 pojawiły sie gry a zarazem karty od ATI z wsparciem dla tego SM, wiec nie mow...

aktualnie jest coraz więcej gier które WYMAGAJĄ obsługi SM3.0, te które pamiętam na szybko to Rainbow Six Vegas, SP Double Agent, Ghost Recon Advanced Warfighter, Colin ten nowy :D
choc sama obsługa to nic jak np mamy to GF6200, bo np w taki R6 Vegas nie pogramy na tej karcie nawet na rozdziałke 320x200 (jakby taka była)
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 17:13 przez korzychxp, łącznie zmieniany 2 razy.
<<

grzecho

Mega Prof. Świata

Posty: 1008

Rejestracja: 8 lip 2005, 17:36

Lokalizacja: Wisła

Post autor: grzecho » 29 sie 2007, 19:12

Re: GeForce 4 MX 440

korzychxp pisze:Tak GF6200 64bitowy i STALKER w full detalach nie no nie moge
ups!... pomyłka.. moja karta ma 256 bit :P czytaj uważnie...

w graw 2 tez na tym sprzecie grałem i chodził przyzwoicie.
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 29 sie 2007, 19:53

Re: GeForce 4 MX 440

grzecho pisze:
korzychxp pisze:Tak GF6200 64bitowy i STALKER w full detalach nie no nie moge
ups!... pomyłka.. moja karta ma 256 bit :P czytaj uważnie...

w graw 2 tez na tym sprzecie grałem i chodził przyzwoicie.
ołahahaha, 256bit :rotfl:
hmm powiem tak, kit jak nie wiem, jeśli ty nawet wierzysz że masz 256 bitowe pamięci to <font color=red><b>po prostu</b></font> masz wiedzy zero, zostałeś przekabacony przez sprzedawcę a na dodatek niby grasz w full detalach w jedną z najbardziej wymagających gier na świecie na karcie za 100zł, nic tylko kupować 6200, uwaga z 256bitowym... rdzeniem, a 256bitowy rdzen to i 4MX, ale pamięci, pamięci masz 64bitowe, i nic tego nie zmieni, ta karta nie daje sobie rady juz nawet w FEAR który jest grą z 2005 roku, ups co ja mówie, w Far Cry nawet w 1024x768 nie daje sobie rady

pozwole sie wtrącic: far cry smiga w 1024x768 na srednio-wyzszych detalach :) Sam mam, sam grałem :)

http://pclab.pl/art17356-28.html


jesli chcesz wiedziec to najnizszym modelem geforce'a z 256bitową pamięcią była seria 6800 (i to nie wszystkie modele miały taką pamięć bo zdarzały sie 128bitówki - GS), już nie liczę FX5900XT bo ta karta mimo 256bitowej pamięci, 8 potoków i bardzo wysokich taktowan jak na te czasy (2003r - premiera), miała wydajność niepodkręconego R9550 (128bit, 4 potoki, 3x nizsze taktowania)

ogółem rzecz biorąć, mówiłem że u mnie na 7600GT czyli karcie no nie wiem 30x lepszej od 6200, STALKER nie chodzi w full detalach, no chyba ze u ciebie płynnosc zaczyna się od 10 fps to gratki, u mnie od 25-30

z resztą znalazłem, polecam bardzo
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=2954-25

moja karta na poziomie army warehouses wyciaga 25 fps uwaga w 800x600, najsłabszą kartą w tescie jest 8500GE (128bit, 8 potoków, taktowania 650/1600) czyli w stosunku do 6200 (64bit, 4 potoki, taktowania jak dobrze pamietam 350/400) to ... no sam widzisz i taki bajer tylko babci wcisniesz która sie nie zna, no albo jest jeszcze jedno wyjscie, zakochałes sie w swojej karcie, bo miałeś 4MX (padło) i 6200 (też padło) - jedne z najgorszych kart nvidii
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 20:03 przez korzychxp, łącznie zmieniany 3 razy.
<<

MATchlesS

Awatar użytkownika

Mega Hiper Ultra Prof. Świata

Posty: 1724

Rejestracja: 5 lip 2007, 12:25

Lokalizacja: Trzecia planeta od Słońca

Post autor: MATchlesS » 29 sie 2007, 20:10

Re: GeForce 4 MX 440

korzychxp pisze:pozwole sie wtrącic: far cry smiga w 1024x768 na srednio-wyzszych detalach
korzychxp pisze:u mnie na 7600GT
Trochę dziwne - u mnie (config w podpisie podany - słaby z porównaniaem do Twojego GeForce'a 7600) Far Cry śmiga spokojnie ( 40 FPS na wyspach, trochę więcej w pomieszczeniach) w średnio - wysokich na 1280 x 1024, tzn. mam na średnie oświetlenie i niskie ilość odłamków - reszta (dźwięk również) na maksa. W tych testach Far Cry jest dodatkowo z HDR-em, więc to też trochę spowalnia grę. Wygląda na to, że popadasz w przesadyzm albo masz zapchany (czyt., np: wiele procesów i włączony na czas grania antywirus) komputer - inaczej tego nie da się wytłumaczyć. Kumpel ma też GeForce'a 7600 i Far Cry spokojnie chodzi na maksymalnych detalach, a jego procesor wcale nie jest mocny, a RAMu ma 1 GB.
Z resztą temat dotyczy czegoś innego, więc darujmy sobie te porównania komputerów.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 20:15 przez MATchlesS, łącznie zmieniany 3 razy.
MATchlesS = MTS = Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości. :-]
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chcę. :-]
PC: AMD Athlon 64 X2 5200+ | 4 GB RAM | GeForce 9600 (512 MB; EVGA) | 250 GB Seagate | Creative SBS 240 | LCD LG 17''
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 29 sie 2007, 20:49

Re: GeForce 4 MX 440

Nie chodzi mi o Far Cry bo na 7600GT bez HDRu mozna grać i w 1600x1200 na full detalach... albo 1280x1024 z AAx4, AFx16

Mi słabo chodzi STALKER - jak widać, gorzej niz koledze którzy ma 6200 64bit... więc o to chodzi - te bujdy.


W tescie pclaba GF6200, w Far Cry w full detalach na 1024x768 osiąga 26 fps, czyli "w miare" ale to jest pewnie sredni fps wiec minimalny bedzie < 20 fps a wiec niegrywalne, slavoy nie wiem jaką masz karte ale jesli 6200 to na wlasnie srednio-wyzszych, czyli tak pomiędzy, to oczywiscie może chodzic w 1024x768 (30 fps) ze spadkami przykładowo do 25, jest ok, ale mowimy tutaj o fulldetalach (high/ultra), tak czy siak Far Cry podałem jako przykład gry bardzo starej bo 3,5 letniej i GF6200 juz sobie nie radzi z tą grą w full detalach a co dopiero STALKER, Oblivion, Rainbow Six Vegas czy poprzedni Lockdown, a mozna wymieniac godzinami, ta karta nie nadaje sie do grania w 1024x768 (do tej rozdziałki nadaje sie moja karta, kosztująca conajmniej 4x więcej niz 6200), wiec jak dla mnie jeden wielki kit, 6200 i STALKER? Tak w 800x600 i statyczne oswietlenie...
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 20:50 przez korzychxp, łącznie zmieniany 1 raz.
<<

pan jUzek

Post autor: pan jUzek » 29 sie 2007, 21:26

Re: GeForce 4 MX 440

Daruje sobie tą dyskusję, bo prawdę mówiąc gdzieś mam dyskutowanie o grach, gdy nikt nie wspomina o grywalności, o frajdzie z gry tylko o tym że mu stalker nie idzie na full na GF7600GT


Przecież po wyjściu szóstej serii kart GeForce trzeba było dość długo czekać na odpowiedź ATI, wtedy te karty miały SM3, Wiele gier nie wymaga Shader Model 3.0, włącza się 90% ale nie ze wszystkimi efektami
o w lol, ale wtedy kiedy NVIDIA miała juz Sm3.0 to wtedy nie było potrzeby mieć tego modelu cieniowania, był to rok 2004 i nie było ŻADNEJ gry wspierającej SM3.0, dopiero pod koniec 2005 pojawiły sie gry a zarazem karty od ATI z wsparciem dla tego SM, wiec nie mow...
Nie wiem o co ci chodzi i co powoduje twój śmiech, wyrażony w 'lol' czyżbym coś źle napisał nie sądzę, Sam potwierdziłeś że Nvidia w czasie od 2004 do końca 2005 roku miała "monopol" na SM3, i przez ponad rok nie było gier oferujących obsługę SM3, później pojawił się np. SC chaos theory który obsługiwał SM3 ale go nie wymagał, gry wymagające SM3 to początek 2007r. i jest ich nie wiele.
<<

grzecho

Mega Prof. Świata

Posty: 1008

Rejestracja: 8 lip 2005, 17:36

Lokalizacja: Wisła

Post autor: grzecho » 29 sie 2007, 21:36

Re: GeForce 4 MX 440

korzychxp pisze:w Far Cry nawet w 1024x768 nie daje sobie rady
o przepraszam, u mnie farcry 1024x768, detale bardzo wysokie chodzi bez scinki i moge to udowodnic, tak samo z doom 3

i wymyśl sobie nowe hasełko, bo to z wciskaniem kitu babci jest juz nudne... :dobani:
Ostatnio zmieniony 29 sie 2007, 21:40 przez grzecho, łącznie zmieniany 1 raz.
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 29 sie 2007, 22:19

Re: GeForce 4 MX 440

grzecho pisze:
korzychxp pisze:w Far Cry nawet w 1024x768 nie daje sobie rady
o przepraszam, u mnie farcry 1024x768, detale bardzo wysokie chodzi bez scinki i moge to udowodnic, tak samo z doom 3

i wymyśl sobie nowe hasełko, bo to z wciskaniem kitu babci jest juz nudne... :dobani:
no tak samo chodzi ci stalker, oblivon, gothic, colin dirt i inne

akurat co do dooma nie mam pytan, co do far cry nie moge, lepiej sobie obczaj frapsem ile masz fps ...

a ne babcia, to obojetnie kto inny, ten ktos kto ma zerowe pojecie o kompach na pewno ci uwierzy
<<

grzecho

Mega Prof. Świata

Posty: 1008

Rejestracja: 8 lip 2005, 17:36

Lokalizacja: Wisła

Post autor: grzecho » 30 sie 2007, 12:29

Re: GeForce 4 MX 440

http://www.badongo.com/file/4201822 prosze cwaniaku oto zapis klatek z 7 sekundowego benchmarku z frapsa i trzy screeny na dowód detali... nie sugeruj się tym że mało FPS bo każdy de bil wie że fraps zamula podczas jakiejkolwiek jego operacji... przy samym załączonym frapsie(bez benchmarka, filmików itp.) FPS dochodzą do 40 przy otwartych przestrzeniach i 25-35 w pomieszczeniach.pewnie i tak mi nie uwierzysz ale ważne że ja wiem lepiej.

i sam nie wciskaj kitu że 7600GT jest 4 razy droższy od 6200 256mb... ja moją kartę kupiłem za 240, a 7600gt z 256mb ramu, 256bit, silentpipe2 na allegro kosztuje 379
Ostatnio zmieniony 30 sie 2007, 12:39 przez grzecho, łącznie zmieniany 3 razy.
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 30 sie 2007, 16:32

Re: GeForce 4 MX 440

grzecho pisze:http://www.badongo.com/file/4201822 prosze cwaniaku oto zapis klatek z 7 sekundowego benchmarku z frapsa i trzy screeny na dowód detali... nie sugeruj się tym że mało FPS bo każdy de bil wie że fraps zamula podczas jakiejkolwiek jego operacji... przy samym załączonym frapsie(bez benchmarka, filmików itp.) FPS dochodzą do 40 przy otwartych przestrzeniach i 25-35 w pomieszczeniach.pewnie i tak mi nie uwierzysz ale ważne że ja wiem lepiej.

i sam nie wciskaj kitu że 7600GT jest 4 razy droższy od 6200 256mb... ja moją kartę kupiłem za 240, a 7600gt z 256mb ramu, 256bit, silentpipe2 na allegro kosztuje 379
po primo chyba tobie fraps zamula kompa przy mierzeniu, a jak juz fraps ci zamula to pozostawie to bez komentarza, fraps zamula przy nagrywaniu filmików a nie podczas mierzenia ilości fps, a więc jest dokładnie tak na co stać twoją karte

po drugie primo, próbujesz mi udowodnić jakoby 7600gt nie był 20x lepszą kartą od 6200, nawet zważając na cene i robiąc ze mnie idiotę

porównujesz ceny które były kiedyś do cen które są teraz, a na dodatek porównujesz najdroższą wersje 6200 do najtanszej 7600 :rotfl: a może porównajmy ceny które były zawsze, z najwyższymi modelami?

to wychodzi tak... 6200 - 250zł (DDR2 64bit), 7600GT ASUS czy Leadtek - 900zł, no sorry jednak nie jest to 4x wyzsza cena ale 3,5, jak dla mnie kolosalna roznica i to we wszystkim, a jak porównujemy najtansze modele - 6200 DDR1 - 100zł (pci-e), 7600GT 380zł (pci-e), roznica? znowu prawie 4 krotna

wlasnie, jest wazne ze ty wiesz lepiej, testy na necie niczemu nie dowodzą bo ty widzisz wszystko bardzo dobrze, srednia fps w Far Cry dla 6200 to 26 i tego sie trzymamy, z resztą koleś zboczyłeś z trasy, bronisz swojej mizernej żeby nie powiedzieć (cenzura) karty nie nadającej sie do gier, pokaz tego STALKERa czy FEAR to posmiejemy sie (aha nie masz juz tych gier pewnie...), ja swojego R9550 sprzedałem w 2005r, oczywiscie podkręcony był a więc jakby nei patrzeć 6200 zmiatał z powierzchni ziemi, ale mi nie wystarczał, jest połowa roku 2007 a ty grasz w full detalach w 1024x768 w wiekszosc gierek na 64bitowej karcie, brawa dla tego pana, może napisz to na jakims forum komputerowym? wyśmieją cie, po co wciskać kit? ty wiesz najlepiej jak ci chodzi, po co to ukrywać? po co robią karty za 2000zł jesli na karcie za 100zł mozna grać w full detalach? a no to sobie sam juz wytłumacz bo ja wiem, <font color=red><b>po prostu</b></font> sie nie da

800x600 - 6600GT/X1600XT
1024x768 - 7600GT/X1650XT
1280x1024 - X1950Pro/7900GS

i taka prawda, oczyuwiscie we wszystkich grach te karty w podanych rozdziałkach nie zapenwią płynnosci ale w WIĘKSZOŚCI

z NFSUG2 to totalnie sobie nie radzi, gra z 2004r
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=184-10

no ale tobie pewnie chodzi na full, i 40 fps masz jak 9800Pro
Ostatnio zmieniony 30 sie 2007, 16:41 przez korzychxp, łącznie zmieniany 3 razy.
<<

Iwan

Awatar użytkownika

Moderator

Posty: 2561

Rejestracja: 5 paź 2006, 19:22

Post autor: Iwan » 30 sie 2007, 19:15

Re: GeForce 4 MX 440

korzychxp pisze:7600GT ASUS czy Leadtek - 900zł
Taki kit to możesz wcisnąć swojej babci :rotfl:
Dokładając jakieś 100zł to kupimy o wiele wydajniejszego GF 8800GTS :]
<<

korzychxp

Post autor: korzychxp » 30 sie 2007, 19:58

Re: GeForce 4 MX 440

Iwan pisze:
korzychxp pisze:7600GT ASUS czy Leadtek - 900zł
Taki kit to możesz wcisnąć swojej babci :rotfl:
Dokładając jakieś 100zł to kupimy o wiele wydajniejszego GF 8800GTS :]
Widze czytasz ze zrozumieniem, to była cena kiedyś, w chwili premiery, 7600GT kosztował 900zł, wtedy to wynalazek 8800GTS kosztował 1700zł, tak samo 6200, kiedyś 250zł, teraz 100-140zł, teraz 7600GT 380-480zł
<<

pan jUzek

Post autor: pan jUzek » 30 sie 2007, 20:04

Re: GeForce 4 MX 440

Taki kit to możesz wcisnąć swojej babci :rotfl:
Dokładając jakieś 100zł to kupimy o wiele wydajniejszego GF 8800GTS :]
Tylko czy emerytura babci zbytnio nie ucierpi na takim zakupie
Asusa kupimy za 470zł a leadteka jeszcze taniej, reszta na piwo :)

Tylko że w momencie premiery GF7600GT nie było GF serii 8
Ostatnio zmieniony 30 sie 2007, 20:19 przez pan jUzek, łącznie zmieniany 3 razy.