[problem] Karta graficzna

Wybór nowego sprzętu, problemy sprzętowe.

<<

stachu

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1294

Rejestracja: 6 maja 2007, 11:05

Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stachu » 11 sty 2009, 11:09

Re: [problem] Karta graficzna

Lucas McFly pisze:Modecom nie jest firmą byle jaką
jakoś nie mam przekonania do firm innych niż chieftec lub MaXimus...
zriel pisze:Po drugie większość nowych gier potrzebuje do poprawnego działania na kartach ATI instalacji specjalnych łatek tzw ATI hotfixów
Kurde jestem uniwersalny! Od 4 lat używam kart ze stajni ATI i ani razu nie użyłem hotfix'a ... dziwne nie?


<<

zriel

Awatar użytkownika

Zaawansowany

Posty: 104

Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:42

Skype: Michał Baranowicz

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zriel » 11 sty 2009, 18:04

Re: [problem] Karta graficzna

W ciągu 4 lat architektura układów graficznych zmieniła się znacząco.A wprowadzenie tzw. zunifikowanych shaderów w ogóle zmieniło sposób działania i budowy kart graficznych.O ile karty z układami ATI z serii X jeszcze były kompatybilne z układami NVIDII-podobna architektura:osobne vertex i pixel shadery oraz wielopotokowa jednostka MTU,to począwszy od układów z serii HD czyli wprowadzenia zunifikowanych shaderów układy ATI i NVIDII przestały być podobne pod względem architektury.U NVIDII teoretycznie są zunifikowane shadery ale układy tej firmy posiadają osobne potoki renderujące tzw. ROP,natomiast ułady ATI posiadają w pełni uniwersalne i programowalne jdnostki przetwarzania strumieniowego które realizują wszystkie funkcje związane z obliczaniem,renderowaniem oraz nakładaniem dodatkowych efektów graficznych.Ponieważ większość gier jest robiona pod kątem optymalnej współpracy z układami NVIDII posiadacze kart z układami ATI są zmuszeni do grania z wadliwymi efektami graficznymi lub czekania na pojawienie się łatek usuwających problemy z ich kartami.Jeśli masz kartę graficzną z układem ATI z serii HD zainstaluj sobie wspomniane przeze mnie Far Cry 2 a zobaczysz przebarwienia tekstur przypominające artefakty i kupę innych błędów,po instalacji odpowiedniej łatki te problemy znikną.Poczytaj też trochę fora w sieci a zobaczysz że bez problemowe granie w GTA 4 bez łatki pod ATI jest praktycznie niemożliwe.I chodzi mi tu tylko o nowe tytuły oferujące dużo zaawansowanych efektów graficznych i korzystające z DX 10-10.1
Apropos Chiefteca i Modecoma przeczytaj jeszcze raz co napisałem w poprzednim poście na ten temat.
<<

stachu

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1294

Rejestracja: 6 maja 2007, 11:05

Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stachu » 11 sty 2009, 19:27

Re: [problem] Karta graficzna

zriel pisze:Jeśli masz kartę graficzną z układem ATI z serii HD zainstaluj sobie wspomniane przeze mnie Far Cry 2 a zobaczysz przebarwienia tekstur przypominające artefakty i kupę innych błędów,

Jeju na naprawde jestem uniwersalny! To w takim razie możesz mi wytłumaczyć fakt, że przeszłem 70% gry bez tej łatki i nie zauważyłem takich błędów? ( a jak takie widze to już mnie szlak trafia... )
<<

zriel

Awatar użytkownika

Zaawansowany

Posty: 104

Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:42

Skype: Michał Baranowicz

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zriel » 11 sty 2009, 20:50

Re: [problem] Karta graficzna

a na jakim układzie masz kartę jeśli można wiedzieć?
<<

stachu

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1294

Rejestracja: 6 maja 2007, 11:05

Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stachu » 11 sty 2009, 21:11

Re: [problem] Karta graficzna

Radeon Hd2600Pro...
<<

zriel

Awatar użytkownika

Zaawansowany

Posty: 104

Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:42

Skype: Michał Baranowicz

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zriel » 11 sty 2009, 23:05

Re: [problem] Karta graficzna

Jeśli twierdzisz że na tej karcie pójdzie ci Far Cry 2 w wysokiej rozdzielczości i detalach i z DX 10 to wrzuć screena z dołączonego razem z tą grą benchmarku bo ja nie wierzę.Pod DX 9 żaden z nowszych Radeonów nie ma problemów,zaczynają się dopiero w aplikacjach wykorzystujących DX 10.Jak pisałem większość nowych gier jest robiona pod kątem układów NVIDII i mimo iż teoretycznie architektura Radeonów jest lepsza to przegrywają przez brak optymalizacji kodu wykorzystywanego przez gry.Osobnym tematem są gry wykorzystujące PHYSX,od czasu kiedy NVIDIA przejęła AGEIĘ to pomimo iż algorytmy wykorzystywane przez tę technologię mogą być obliczane również przez CPU,jeśli sterownik PHYSX wykryje na pokładzie Radka gra lubi się wywalać.No ale to już jest celowe działanie NVIDII,na szczęście Intel mimo tego że AMD/ATI jest dla niego konkurencją w swojej alternatywnej technologii HAVOK nie stosuje takich nieuczciwych praktyk.Na szczęście ATI wraz z wejściem nowych rewolucyjnych układów z serii HD 5xxx wprowadzi alternatywną dla CUDA NVIDII technologię pod nazwą bodajże FIRE(tak jak u NVIDII będzie wspirała starsze układy)co powinno wprowadzić trochę równowagi jeśli chodzi o zaawansowaną fizykę w grach.
<<

stachu

Awatar użytkownika

Mega Prof. Świata

Posty: 1294

Rejestracja: 6 maja 2007, 11:05

Lokalizacja: Gliwice

Post autor: stachu » 12 sty 2009, 14:50

Re: [problem] Karta graficzna

zriel pisze:Jeśli twierdzisz że na tej karcie pójdzie ci Far Cry 2 w wysokiej rozdzielczości i detalach i z DX 10 to wrzuć screena z dołączonego razem z tą grą benchmarku bo ja nie wierzę.
nie ale na DX 9 tak, nie wrzuce nie mam już tej gry :P
<<

zriel

Awatar użytkownika

Zaawansowany

Posty: 104

Rejestracja: 13 wrz 2008, 16:42

Skype: Michał Baranowicz

Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zriel » 14 sty 2009, 15:34

Re: [problem] Karta graficzna

I w ten sposób wracamy do tego co pisałem.Jeśli chcesz zagrać w w jakiś nowy tytuł w wysokiej rozdzielczości z wykorzystaniem DX 10 i wszystkich najnowszych zaawansowanych efektów graficznych a jesteś posiadaczem Radeona MUSISZ zainstalować htfixa do kart ATI.Cóż,biznes to biznes i nie ma co liczyć że NVIDIA zmieni swoją politykę i przestanie rzucać kłody ATI.Na miejscu szefów NVIDII każdy z nas pewnie robiłby to samo.Pozostaje mieć tylko nadzieję ze wraz z wejściem nowej generacji kart ATI rynek kart graficznych zmieni się na tyle że producenci gier mimo nacisków NVIDII będą traktować obydwu producentów układów graficznych na równi.A do tego czasu posiadacze Radeonów muszą się męczyć,albo zainwestować w rozwiązania konkurencji :dobani: A o potencjale Radeonów niech świadczy fakt że w dziedzinie obliczeń realizowanych przez GPU Radeony są wydajniejsze pomimo że NVDIA wcześniej opracowała swoje rozwiązania(platforma CUDA).A za przykład może służyć projekt Folding at Home(działa na zasadach takich jak BOINC i np.SETI@HOME) realizowany na uniwersytecie w Stanford w USA.Spośród dwóch klientów przeznaczonych do obliczeń na GPU ten dla ATI jest wydajniejszy co jest związane bezpośrednio z architekturą najnowszych Radeonów.