Re: GeForce 8800 GTX i 8800 GTS już do kupienia!
: 21 sie 2007, 12:06
Za kilka miesięcy te GeForce'y będą kartami poprzedniej generacji (nie będą obsługiwać Directxa 10.1 [!]). Poza tym na rynek pod koniec roku wkroczy nowy szef:
Zostawmy to bez komentarza...
Czyli Ci, którzy kupili za grube pieniądze GeForce'a 8800 GTX nie będą mogli zagrać w gry wykorzystujące DX 10.1 .Według serwisu The Inquirer już w listopadzie uderzyć miałby najnowszy produkt ze sławnej już serii NVIDIA GeForce, sygnowany numerkiem 9800 GTX.
Na dzień dzisiejszy wiemy jedynie tyle, że produkt ma pobierać mniej prądu aniżeli jego poprzednik - 8800 GTX, do tego mniej się nagrzewać. Poniżej przedstawiamy Wam pierwszą ( dlatego nie do końca pewną ) specyfikację sprzętową karty. Szczególnie interesująca jest informacja o tak zwanym „eDRAM dla FREE 4xAA”. Jednak zacznijmy od początku.
Otóż, Microsoft niedawno ogłosił, iż każdy produkt zgodny z biblioteką API - DirectX 10.1 będzie musiał zapewnić co najmniej 4 – krotny antyaliasing (wygładzanie krawędzi). Brzmi to bardzo optymistycznie, gdyż każda karta zgodna z tym standardem, będzie odpalała każdą produkcję z 4 krotnym wygładzaniem krawędzi, bez żadnego spadku wydajności. Na laminacie karty zaimplementowana będzie dodatkowa pamięć eDRAM, która zapewniać będzie wygładzanie krawędzi, bez żadnego spadku wyświetlanych klatek.
Dotychczas, pamięcią eDRAM oraz wydajnym antyaliasingiem, pochwalić się mogła jedynie konsola Xbox 360, która to posiada 10 megabajtów pamięci eDRAM. Pamięć ta zapewnia maszynce Microsoft’u wydajne 2- krotne wygładzanie krawędzi. Na komputerach osobistych w roku 2008 będzie to już najprawdopodobniej dwukrotnie większa wartość wygładzania, zatem, komputery osobiste znowu górą?
-wymiar technologiczny 65nm TSMC
-ponad 1000 milionów tranzystorów
-zunifikowana architektura jednostek cieniowania drugiej generacji
-podwójna precyzja (FP64)
-natywny GPGPU
-moc ponad jeden TeraFLOP dla shaderów
-konfiguracja MADD+ADD dla jednostek cieniujących (2+1 FLOPS=3 FLOPS na ALU)
-superskalarna architektura
-512-bit interfejs pamięci
-1024MB GDDR4
-wsparcie dla DirectX 10.1 (!)
-OpenGL 3.0
-eDRAM dla 'FREE 4xAA'
-wbudowany układ Audio dost. przez HDMI
-wbudowana jednostka tesselująca (zaszyta w rdzeniu)
-polepszona jakość AA oraz AF
Zostawmy to bez komentarza...