Strona 4 z 8

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 5 lis 2007, 23:56
autor: welll1
Hehe gra już wyciekła :) na kilku stronach pokazało sie już Bonus DVD do Crysisa czyli pełna wersję też już ludziska z FLT posiadają, pracują właśnie nad witaminka, coś czuje że na ftp-ach kilku grup grywalna wersja Crysisa pojawi sie przed premierą światową :) Szkoda że na multi i tak oryginał będę musiał kupić :]

Szkoda ci pieniędzy na oryginał? Och, ale mnie to boli. Następnym razem za zdanie w takim stylu, jak podkreśliłem, leci warn. D.C.X.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 6 lis 2007, 00:06
autor: MATchlesS
welll1 pisze:na kilku stronach pokazało sie już Bonus DVD do Crysisa czyli pełna wersję też już ludziska z FLT posiadają, pracują właśnie nad witaminka, coś czuje że na ftp-ach kilku grup grywalna wersja Crysisa pojawi sie przed premierą światową
Nie ma się czym podniecać :)
Takie przedwczesne wycieki to najczęściej wersje beta produktów, a napisanie tytułu bez "beta" to najczęściej zachęta. Nie zmierzajmy ku piratowaniu w tym temacie.
welll1 pisze:Szkoda że na multi i tak oryginał będę musiał kupić
Cóż - multi zapowiada się smakowicie. Tym razem Crytek nie popełnił błędu z Far Cry'a i porządnie potraktował multiplayera. Gra w singlu nie ma być długa, więc rozbudowany multiplayer będzie mile widziany.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 6 lis 2007, 07:00
autor: BroVeq
no ale demko to miodzio jest xD Może sobie nawet gierke fundne na święta??:P Zobaczy się:P

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 12 lis 2007, 17:21
autor: MATchlesS
Jak komuś zależy zagrać w Crysis'a jak najwcześniej, to zarzucam małą ciekawostkę:
Niecierpliwi gracze, którzy chcą jak najszybciej sprawdzić w akcji najnowsze dzieło firmy Crytek, od dawna wyczekiwaną strzelaninę FPP Crysis, mogą już teraz zacząć pobierać ją na dysk twardy swojego komputera, o ile zdecydują się na zakup gry w EA Store.

Za grę przyjdzie nam zapłacić 139 zł. Po jej pobraniu pozostanie jedynie czekać do dnia premiery, by w kilka minut po północy rozpocząć rozgrywkę. Ponadto osoby, które zakupią Crysis w EA Store, otrzymają możliwość korzystania z dodatkowego pojazdu bojowego dostępnego w trybie multiplayer.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 12 lis 2007, 18:34
autor: Delacroix
MATchlesS, scena piracka uczciwie znakuje bety jako bety. Grupom robiącym inaczej grozi tzw. scene-ban. Zwróć uwagę na NFO pirackich releasów. Stale poszukiwani są tzw. suppliers, którzy są w stanie dostarczyć normalnego pełniaka PRZED premierą.

W chwili, gdy gra osiąga status GOLD, jest to już normalny, pełny produkt.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 12 lis 2007, 21:06
autor: welll1
Dokładnie nikt nie zajmuje sie wydawaniem bet, a jesli nawet to je oznaczaja i opisuja. Crysis na scenie torrentowej pojawił się 2007-11-11 :] Ogółem welll1 dostanie warna za chwalenie piratów i nazywanie ich legendami. D.C.X.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 12 lis 2007, 21:31
autor: MATchlesS
Niejednokrotnie dawałem linki do bardzo dobrych felietonów na stronie gram.pl.
Od dziś na tym właśnie serwisie zaczyna się tydzień z grą Crysis - pojawiać się będzie wiele tekstów nie tylko o samej grze, ale również, np: o historii silniku gry.
Spis treści felietonów (codziennie pokazuje się nowa część) jest na TEJ stronie.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 12 lis 2007, 21:55
autor: Delacroix
welll1, po raz ostatni chwaliłeś grupy pirackie. To nie jest forum o tej tematyce.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 13 lis 2007, 16:06
autor: armi93
Delacroix pisze:welll1, po raz ostatni chwaliłeś grupy pirackie. To nie jest forum o tej tematyce.
A to że Iwan napisał także o pirackim releasie to już nie dostał warna... :/ Czyżby jakieś znajomości?? A może to, że jest jednym z najlepszych userów forum, ma VIP'a...

Jedność dla wszystkich... tjaaaaa...

Wierz mi, naprawdę lepiej byłoby w sumie Iwanowi zebrać ode mnie warna, niż dostać objazd na priva taki, jaki dostał. Z całą pewnością mniej nerwowo. Tak mu nawtykałem, że starczy na 10 warnów... tyle że bez czerwonego paska pod nickiem. ja mam sporo narzędzi do upominania naginających/łamiących regulamin ludzi... DCX

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 13 lis 2007, 16:17
autor: zioomus
Iwan napisął jedne raz a well drugi ale ja nie będe tłumaczył :) Taka wola modów :)

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 13 lis 2007, 16:42
autor: welll1
Dostałem warna że pochwaliłem grupę uploaderów. Muszę napisać że chwalę sobie też grupę hatak.pl za genialne napisy do prisona, karty graficzne ATI też lubię, tak samo jak prywatną bramkę do Diablo 2 DoT, uwielbiam też google dzięki którym mogę pobrać co chcę i kiedy chcę. Prawdopodobnie dostanę drugiego warna bo naruszyłem regulamin bądź dumę moderatora lub wymieniłem nazwy własne firm, stron, ugrupowań itd, a niektóre z nich nie są zbyt dobrze postrzegane przez innych :hyhy: . Swoja droga jak na razie Crysis fajny, jednak silnik graficzny mniej zoptymalizowany niż w Call of duty 4, oczywiście piszę tu o demie Crysisa :]

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 13 lis 2007, 16:49
autor: Delacroix
Ci uploaderzy to piraci, mój drogi. A tu wchodzą też osoby, które jeszcze nie mają ukształtowanego poglądu na piractwo. Ci "uploadrzy" nie tylko uploadują gry, łamią ich zabezpieczenia, aby łatwiej je było kraść. Na tym forum jest zakaz rozmowy o piractwie - w tym chwalenia piratów. Nie myl pojęć. Będziesz dostawał warny za poruszanie tej tematyki, a nie za to, że wolisz karty ATi od nVidii, że lubisz hatak.pl (też ich lubię, chwilowo nawet byłem wśród nich, ale nie starczyło mi chęci na dłuższe uczestnictwo - są tam tylko jedne moje napisy). Nie, nie dostaniesz drugiego warna - po prostu wytłumaczę publicznie swoje stanowisko i taki będzie efekt.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 14 lis 2007, 16:25
autor: MATchlesS
No i stało sie...
Crysis – jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku na PC, zadebiutowała dziś na rynku elektronicznej rozrywki. Produkt niemieckiej firmy Crytek można już kupić nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale również w Polsce – mimo że rodzimy oddział koncernu Electronic Arts zaplanował oficjalną premierę na najbliższy piątek.

Grę widzieliśmy wczoraj w jednym z krakowskich Empików, ale sygnały o przedwczesnej sprzedaży dotarły do nas również z innych części kraju. „Zaopatrywanie sklepów w premierowe gry (premiera najczęściej w piątek) rozpoczyna się już we wtorek - środę, aby dać czas dystrybutorom na dowiezienie gier do mniejszych punktów sprzedaży i lepszą prezentację w sklepach. W przypadku dużych premier i oczekiwanych tytułów, sklepy błyskawicznie wprowadzają gry do sprzedaży. Nie prowadzimy żadnej polityki powstrzymywania naszych klientów przed takimi działaniami.” - tak nasze informacje skomentowała Lidia Zalewska, PR Manager z polskiego oddziału koncernu Electronic Arts.

Produkt dostępny jest w naszym kraju w dwóch wersjach: standardowej oraz kolekcjonerskiej. Pierwsza sprzedawana jest w sugerowanej cenie 139.90 złotych i nie zawiera żadnych dodatków. W drugiej edycji znajdziemy dwa bonusowe krążki: ze ścieżką dźwiękową (CD Audio) oraz z materiałami filmowymi (DVD). Za te atrakcje trzeba jednak zapłacić dwadzieścia złotych więcej.
Jak miałbym lepszy komputer pudełko Crysis'a stałoby dumnie na moim stosiku gier. Niestety - może spróbuję odpalić demo, ale na 90% mi się nie uruchomi...

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 17 lis 2007, 19:18
autor: Dawid KARMEL
A ja se sprawiłem kolekcjonerską wersje.... wygląda elegancko.... ale... zabrakło mi do niej 30 zł i nie mogłem jej kupić.... więc będzie to mój prezent pod choinkę.... szykują się gorące święta....

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 17 lis 2007, 19:26
autor: MATchlesS
Dawid KARMEL pisze:Szkoda tylko że było gdzieś ok. 10 fps (czytaj- niegrywalnie)
Warto wspomnieć, że demo nie wykorzystywało wielordzeniowości procesorów, więc jeśli ktoś ma dwurdzeniowy lub czterordzeniowy procesor, a gra mu się zacinała, to jest szansa, że pełna wersja gry będzie chodziła płynnie. Oczywiście nie zmienia to faktu, że do odpaleniu gry na bardzo wysokich detalach i wysokiej rozdzielczości trzeba mieć mocarny komputer.

W sieci znalazłem dwa krótkie filmiki: jeden pokazuje funkcje futurystycznego kombinezonu noszonego przez naszą postać. Filmik można oglądnąć na TEJ stronie. Drugi natomiast pokazuje zabawy związane z fizyką - jest dostępny na TEJ stronie.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 17 lis 2007, 20:20
autor: Dawid KARMEL
MATchlesS pisze:Warto wspomnieć, że demo nie wykorzystywało wielordzeniowości procesorów
ooo.... tego nie wiedziałem. Mam nadzieje że w pełniaku to zmienili. Taka gra i żeby nie obsługiwała kilku rdzeni?? Sprawdzałem demo przy nowych sterownikach- widać poprawę płynności... he he he... kupuje sobie 1 gb ram... wszystko dla crysisa....

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 17 lis 2007, 20:24
autor: MATchlesS
Dawid KARMEL pisze:Mam nadzieje że w pełniaku to zmienili.
Tak - pełna wersja gry obsługuje w 100% wielordzeniowe procesory.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 17 lis 2007, 20:45
autor: Dawid KARMEL
MATchlesS pisze:Tak - pełna wersja gry obsługuje w 100% wielordzeniowe procesory.
to dobrze... czyli że płynność się poprawi.... hura!!! może będzie wygodnie grało się przy High...

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 8 gru 2007, 15:03
autor: MATchlesS
Dawid KARMEL pisze:czyli że płynność się poprawi.... hura!!! może będzie wygodnie grało się przy High...
Płynność powinna się poprawić, ale nie ma co się za bardzo łudzić.
Trochę źle to napisałem w ostatnim poście na trzeciej stronie - zamiast "demo nie wykorzystywało wielordzeniowości procesorów" napisać należy "demo nie do końca wykorzystywało wielordzeniowości procesorów". Po prostu wersja demostracyjna nie w 100% potrafiło wykorzystać moc, która drzemie w wielordzeniowych procesorach i przez gorzej chodziła niż pełna wersja. Przyrost FPS'ów będzie znikomy - wzrost większy niż 10 klatek na sekundę raczej nie będzie miał miejsca...
Crysis został stworzony w koncepcji trylogii - wyznał Cevat Yerli, szef studia Crytek. Oznacza to, że należy spodziewać się jeszcze dwóch części znakomitego shootera, który na rynku zadebiutował w minionym tygodniu.

Czasem informacje spadają na nas jak grom z jasnego nieba. Jak ta np.: "Gra jest zaprojektowana w koncepcji trylogii, więc otrzymacie jeszcze dwie części" - powiedział Cevat Yerli o Crysisie. "Zakończenie sagi jest planowane bardzo rozważnie. Nie mogę jednak odpowiedzieć już na żadne pytania, chcąc zachować dla Was jeszcze kilka niespodzianek" - dodał.

Iście piorunujące oświadczenie. Yerli powiedział też kilka słów o nadchodzącym patchu do pierwszej części trylogii. "Zbieramy wszelkie opinie graczy i planujemy wydanie łatek naprawiających możliwie najwięcej niedociągnięć w możliwie najszybszym terminie. Pierwszy patch ukaże się na przestrzeni najbliższych 7-14 dni" - zdradził szef studia Crytek.
Cóż - czekamy na kolejne części. :)
Jeśli chodzi o patch'a - mam nadzieję, że trochę zoptymalizuje grę.

Jeśli komuś się nie chce ściągać dema (waży ono prawie 2GB), to w najnowszym numerze CD - Action (wychodzi 4 grudnia) będzie na płycie DVD - przynajmniej tak zapewniał mnie Smuggler.
Crysis trafił na rynek zaledwie przed dziesięcioma dniami. Nie przeszkadza to jednak w wydawaniu pierwszych modyfikacji i narzędzi, mogących wpłynąć na żywotność dzieła firmy Crytek. Jednym z takowych jest tzw. Crysis Benchmarking Tool.
Program autorstwa MadBorisa mogą przetestować wszyscy gracze posiadający odpowiedni sprzęt oraz pełną wersję gry Crysis (choć Benchmarking Tool działa także z demem). Co daje Benchmarking Tool? Dzięki niemu każdy z Was będzie mógł określić najbardziej efektywne ustawienie opcji graficznych, czyli najpłynniejszą rozgrywkę, przy jak najlepszym wyglądzie.
Program można pobrać z TEJ strony.
Screen z programu Benchmarking Tool

EDIT
__________________________________________________________________________________

Jako, że w czasopiśmie CD-Action na płycie dołączono wersję demostracyjną gry Crysis, postanowiłem zbadać owe demo na komputerze podanym w podpisie...
Porównując właśnie tę konfigurację z minimalnymi wymaganiami sprzętowymi można dojść do prostych wniosków - mam o połowę za pamięci RAM, a także za słabą kartę graficzną. Jakoś się tym nie podłamałem, albowiem:
- czytałem w Internecie wypowiedzi, z których wynikało, że właśnie na podobnej do mojej konfiguracji da się grać w Crysis'a. Jednakowo muszę wspomnieć, iż czytałem również opinie opowiadające o tym, że na maszynach, które spokojnie mieszczą się w granicach wymagań minimalnych, gra niemiłosiernie przycinała na najniższych detalach (czytaj: nie dało się grać). Więc w pewnym sensie nie wiedziałem czego się spodziewać...
- inne gry, które wymagają karty graficznej Radeon 9800 w miarę dobrze chodzą (Test Drive: Unlimited, Call of Duty 4) na moim Radeon'ie 9600.

Po bardzo dużej ilość wstawek sponsorów (tylko niektóre z nich można pominąć) w końcu ujrzałem menu główne gry. Oczywiście pierwsze co zrobiłem (jak łatwo się domyślać), to całkowite zmniejszenie detali na "Low". Rozdzielczość 800x600, bez AA. Swoją drogą menu główne jest bardzo fajne i nic w nim nie brakuje. Po ustawieniu istotnych detali (czułość myszki, klawisze sterujące) uruchomiłem misję.
Nadszedł pierwszy test mego sprzętu - ładowanie. O dziwo dojście z 0% do 100% trwało krótko (niewiele ponad 30 sekund). Kiedy w prawym dolnym rogu pokazało się magiczne 100%, a dysk coraz bardziej miętolił pliki... ja wciąż czekałem. Przejście z ekranu ładowania, na którym było już 100% do ekranu prezentującego pierwsze sceny z gry trwało 15 sekund. Pojawiła się cut-scenka na pokładzie maszyny. Grafika ładna, nic się nie zacinało - to oczywiście zrozumiałe, widać było kawałek pomieszczenia, nie miałem jeszcze kontroli nad postacią.
Nadszedł drugi test mojego sprzętu - wyskok bodajże z samolotu. Postać samoczynnie wybiega z pokładu. Wiedziałem, że zaraz ujrzę wielki kawałek terenu, na którym będzie się toczyć akcja. Zdawałem sobie sprawę, iż najprawdopodobniej animacja będzie się niewiarygodnie zacinać. Wsztrzymałem oddech i... ujrzałem BEZ ŻADNEGO ZACIĘCIA kilka wysepek - wielki obszar, ręce mojej postaci bez utraty klatek! Swobodnie obracałem się w powietrzu, jednak nie mogłem sam wybrać miejsca lądowania - szkoda, ale to wola twórców gry.
Nadszedł trzeci test mego sprzętu - pierwsze kroki na wyspie. Zbliżam się powoli do podłoża, widzę, iż wyląduję w wodzie. Nogi postaci dotykają wody, wyczuwam zacięcia animacji. Gra na chwilę trochę się zacięła, chwilowy (na szczęście) znaczny spadek klatek animacji. Po chwili wszystko się uspokaja... Animacja w miarę płynna (żeby było jasne - nie mam na myśli płynności rzędu 80FPS'ów. Jest to płynność gwarantująca komfortową grę, ale nie jest ona (płynność) bardzo wysoka). Wychodzę z wody na pobliski ląd, zmieniam bronie i bawię się skafandrem. Gra się nie tnie - tylko przy pierwszym strzale z broni trochę przycięło. Rzucam przedmiotami, sprawdzam wszelkie możliwości jakie oferuje gra i... podziwiam grafikę. Gra na detalach, które ustawiłem wygląda ładnie. Byłem (i jestem nadal :-]) zadowolony - animacja nie zwalniała i była w miarę płynna, a w dodatku grafika ładna. Czas iść do przodu...
Nadszedł czwarty test mego sprzętu - pierwsze starcie. Przechadzając się brzegami plaży, zauważyłem odwróconego wroga. Szybko więc zgasiłem latarkę przymocowaną do broni i zainstalowałem tłumik. Strzelam - dwa celne strzały w głowę wystarczyły, aby strażnik nie zaalarmował kolegów. Przyznam, że gra trochę mi się zacięła, podczas pierwszych strzałów w żywy cel. Podkradam się do obozu - widzę kilku przeciwników... [z wielką chęcią opisałbym całość mej przygody na tle płynności animacji (a czasem jej braku), ale niestety dalsza część opowiadania jest zbyt drastyczna].

Trochę się pobawiłem pisząc początek dema w dużej mierze w kontekście mego sprzętu, teraz czas na konkrety.

:!: Technikalia, czyli co widać i słychać [a także jak to działa]. :!:
Jak wspomniałem Crysis na najniższych detalach i w niskiej rozdzielczości wygląda w miarę dobrze. Na uwagę szczególnie zasługują wszelkiego rodzaje wybuchy, np: łatwopalne czerwone beczki - eksplozja wygląda wyjątkowo ładnie, lepiej niż w większości FPS''ach na najwyższych detalach. Także "huśtanie" się obrazu po bliskim kontakcie z wybuchającym granatem, cięcie drzew karabinem maszynowym oraz kilka przyjemnych detali tego rodzaju, jest pozytywną ciekawostką. Fizyka także jest na najwyższym poziomie - nie znalazłem żadnych bugów, wszystko porusza się jak w rzeczywistości (nie mam na myśli animacji postaci, tylko bezwładność ciał itp.). Dźwięk jest bardzo dobry, szczególnie lektorzy są idealnie dobrani (głosy naszych kompanów). Także do odgłosów broni, przeciwników i pojazdów nie można mieć zastrzeżeń. Od strony technicznej gra jest właściwie perfekcyjna.
Teraz kwestia optymalizacji. Od czasu zagrania w Call of Duty 4 byłem całkowicie przekonany, iż lepiej zoptymalizowanego silnika nie ma - na moim Radeon'ie 9600 (czyli karcie, która nie spełnia minimalnych wymagań sprzętowych!) gra bez większych problemów chodziła w rozdzielczości 1024x768 i detalach nisko-średnich. Nie wspominając, że grafika przy tym była całkiem niezła. Większe obawy miałem z Crysis'em, albowiem w tej grze przez większość czasu biegamy po ogromnej przestrzeni, więc spodziewałem się, że mała ilość RAM'u uniemożliwi płynną rozgrywkę. Jak napisałem wcześniej, tak się jednak nie stało. Aby zagrać w Crysis'a na najniższych detalach nie trzeba mieć mocnego komputera, jednak aby zobaczyć grę w pełnej krasie (najwyższe detale i wysoka rozdzielczość) trzeba dysponować komputerem z grube pieniądze. I to jest właśnie zasadnicza różnica między Call of Duty 4, a Crysis'em w kwestii optymalizacji - na najniższych detalach zagramy komfortowo na słabym komputerze w obydwie gry, ale różnica polega na tym, że aby zobaczyć Call of Duty 4 w pełnej krasie wystarczyć mieć komputer nawet średniej klasy! Grafika w Crysis'ie nie powala na najniższych detalach, ale jest ładna - mi taka jakość absolutnie wystarcza. Trzeba dodać, że rajska wyspa (Crysis) zawsze będzie się lepiej prezentować od, np: zniszczonego miasta (Call of Duty 4); jednak nie ulega wątpliwości, że Crysis, to najładniejsza gra w historii gier.

:!: Gameplay... :!:
... a więc jak się gra. Demo przeszedłem trzy razy - za każdym razem na innym poziomie trudności. Ogólnie można stwierdzić, iż gra jest łatwiejsza od Far Cry'a. Trudniej IMO zginąć, nie ma dużych grup przeciwników i wszystko "gładko" się przechodzi. Jednak grałem demo - pierwsza misja, więc zapewne była zastosowana taryfa ulgowa. Warto dodać, że na najtrudniejszym poziomie trudności zwiększa się realizm gry, np: nie możemy równocześnie kierować samochodem i strzelać z zainstalowanego na jego dachu działka. Swoje trzy grosze dokłada fakt, iż w każdej chwili można zapisać stan gry, a nawet jeśli zapominamy o tym, gra bardzo często sama się zapisuje (czytaj: checkpoint'y).
Teraz kilka opisów tego, co w FPS'ach najważniejsze. Na pierwszy ogień idzie sztuczna inteligencja. Czytałem, że potrafi trochę szwankować, jednak ja osobiście nie miałem sytuacji, w której zauważyłby bezmyślność naszych przeciwników - sensownie rzucają granaty, kryją się za przeszkodami, szukają dogodnej pozycji do strzału, starają okrążyć naszego bohatera oraz uciekają od granatu, którego rzuciłem. Ogólnie bez zastrzeżeń.
Teraz kilka słów o uzbrojeniu. Od razu wspomnę, że warto mieć myszkę z czterema przyciskami - lewy do strzelania, prawy do przybliżania obrazu, przycisk scrollu do wybierania funkcji skafandra i upgrade'u broni oraz czwarty do wyrzucania granatów. Przy taki ustawieniu gra się najbardziej komfortowo. Skoro wspominam o granatach - w demie w końcowej fazie misji jest ich dużo (trzeba przeszukiwać chatki, a na pewno znajdziecie ich mnóstwo) I bardzo dobrze, bo bardzo przydają się w czasie walki. Po wyrzuceniu granatu (również jak przeciwnicy, to zrobią), to pojawia się czerwone podświetlenie na owym granacie - dzięki temu widzimy, gdzie jest granat i możemy uciekać w przeciwnym kierunku do jego położenia. Moim zdaniem, zaletą jest samodzielne zbieranie broni, tzn. nie zbieramy amunicji wtedy, kiedy przejdziemy przez leżącą broń. Musimy wcisnąć klawisz akcji - dla niektórych wada, dla mnie zaleta zwiększająca realizm. Na początku gry jesteśmy wyposażeni w dwie bronie - karabin i pistolet. Pierwszy karabin jest bardzo dobry - zdecydowanie lepszy od tych, które pozostawiają przeciwnicy. Niestety nie znajdujemy do niego amunicji, więc w połowie dema korzystamy głównie z karabinu, który używa wróg. Jest on trochę słabszy i mniej celny. Z biegiem czasu także znajdujemy drugi pistolet - wtedy strzelamy z obydwu pukawek jednocześnie. Jednak rzadko korzystałem z pistoletów, może dlatego, iż preferuję zabijanie z dalszej odległości. W demie znajdujemy także strzelbę - według mnie mało przydatną, chociaż uruchamiając szybki bieg błyskawicznie podchodzimy do przeciwnika i zabijamy jednym strzałem wroga - jedna z moich ulubionych akcji. To oczywiście zależy od stylu gry.
Teraz kilka słów o upgrade'owaniu naszych broni. W menu ulepszania broni możemy, np: zamocować latarkę, granatnik, tłumik oraz celownik optyczny. Ten ostatni jest właściwie obowiązkowy, jeśli likwidujemy wrogów z dalszej odległości. Warto wspomnieć, że instalowanie wszelkich dodatków do broni odbywa się błyskawicznie w przejrzystym menu - fantastyczne rozwiązanie.
Krótko opisze teraz nasz futurystyczny skafander. Ma on cztery funkcje: przyspieszenie, wzrost siły, niewidzialność oraz wytrzymałość. Przyspieszenie to oczywiście włączanie bardzo szybkiego biegu - umiejętność, z której najczęściej korzystam. Nie tylko przydaje się do szybkiego pokonywania znacznych odległości, ale również w starciu jest bardzo przydatna - zdezorientowani wrogowie nie mają wtedy z nami szans. Uruchamiając niewidzialność, nasz bohater staje się niewidoczny. Przydaje się ten element do skradania i łatwego eliminowania wrogów. Niestety niewidzialność jest krótkotrwała - każdy krok osłabia naszą moc i po kilkunastu metrach jesteśmy widzialni. Wzrost siły umożliwia nam, np: skakanie na znaczne wysokości. Po włączeniu tej funkcji, bohater zyskuje również wielką moc. Włączając niewidzialność podkradamy się do wroga, szybko przełączamy skafander na zwiększenie siły, chwytamy wroga za gardło i rzucamy nim na kilkadziesiąt metrów. Wytrzymałość pozwala zwiększyć moc bohatera, w kontekście zwiększenia przyjmowania na siebie ilości strzałów - bardzo przydatne przy dużej ilości wrogów. Wszelkie zmiany również wykonuje się szybko i wręcz intuicyjnie.
Na koniec kilka słów o pojazdach. Można je podzielić na dwie grupy - uzbrojone i nieuzbrojone. Uzbrojone to dżipy z karabinem maszynowym na dachu oraz uzbrojone motorówki. Nieuzbrojone to pojazdy cywilne - zwykłe żaglówki i samochody osobowe, które pomagają nam w szybkim przemieszczeniu z punktu A do punktu B. Wszystkimi pojazdami możemy sterować z wielu kamer, a także wybrać miejsce, w którym siedzimy. Pojazdami bardzo dobrze się steruje, oczywiście w granicach realizmu - na przykład motorówki mają teraz większą bezwładność, trudniej się nimi zakręca.
I to tyle - czekam na pełną wersję!
Pamiętajcie, że opierałem się TYLKO NA WERSJI DEMOSTRACYJNEJ GRY.

Re: [Temat ogólny] Seria Crysis

: 8 gru 2007, 17:21
autor: welll1
Uwierz że teren który jest pokazany w demie to tak na prawdę pierwszy etap. Jest noc mało efektów itd. Gra zaczyna zwalniać w gnieździe obcych. Największą masakrę jaką przeżył mój sprzęt to ostatnia misja obrona statku. Jest noc obcy świeca się, pełno dymu ognia wybuchów. Karta graficzna 65 stopni osiągnęła nie mówiąc o tym że po tym jak mnie zabili (grałem na normalnym poziomie) chciałem wczytać grę no i przyjemny komunikat Crysis.exe w CD-A piszą że na słabszych maszynach (gdzie mojego komputera za taki nie uznaję, chociaż jak patrzę na czym oni testowali ta grę... no nic 7000 zł na komputer nie mam :P ) jest to dość częsty komunikat i powrót do rzeczywistości. Odpaliłem ją na minimalnych i nie nazwałbym tego ładna grafika... jak na mnie 6 lat temu na max-a tak gry wyglądały ;)
Gra ogółem fajna, fabuła taka sobie ale tak jak już pisałem 5 godzin gry tylko. Gra się już rozkręca rozwaliłem tą ogromną machinę wracamy z Heleną i Psycholem po Proroka do kuli dokopać obcym i ... koniec. Zawiodło to mnie na całej lini. Widać chcą zrobić trylogię :P tylko troszkę krótka będzie patrząc na pierwszą część.

P.S do walki z obcymi najbardziej zabawna jest taka rzecz. Kostium> Maximum Strengh> pięści>jeden cios i obcy pada. Niestety w gnieździe obcych jest tak samo jak obcy trafi idealnie to od razu śmierć. Poza tym fajnie kraby latają ja tak jednemu przysoliłem że poleciał tak daleko że zniknął z mapy :rotfl: