Strona 1 z 1

SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 13:04
autor: MATchlesS
W tym temacie chciałbym się skupić na dwóch fantastycznych seriach gier taktycznych:
SWAT oraz Rainbow Six.
Obie te gry mają bogatą historie (pierwsze cześci powstawały w zeszłym wieku) i dużą ilość fanów. Ja zagłosowałem na serie SWAT - grałem w trzecią i czwartą (wraz z dodatkiem) część serii. Choć grafika najnowszych Rainbow Six'ach jest trochę lepsza (Lockdown i Vega$) i gra powoli przeistacza się bardziej w rasową strzelaninę niż grę taktyczną to własnie w grze SWAT czułem się jak prawdziwy terorysta - koledzy wspaniale się poruszają, a rozkazy wydaje się bardzo wygodnie.
Moją ulubioną częścią gier są:
SWAT - czwarta część
Rainbow Six - Rainbow Six 3: Raven Shield
Piszcie co sądzicie o obydwóch seriach - jak Wam się podobały i czy w ogóle lubicie ten gatunek gier.

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 13:20
autor: Robertinho
Mnie najbardziej sie podoba seria SWAT. Duża gama wyposażenia i rozkazów. Tak jak Ty grałem w 3 i 4 ale jakoś mi 3 bardziej się podobała. Nie wiem zbytnio czemu ale bardziej. Obydwie części są trudne i to jest też plus tej gry. Nie tak jak w innych strzelisz raz i gra ukończona. :D

W Rainbow Six grałem raz. Nie wiem jaka to była wersja ale chyba jedna z pierwszych bo grafika nie była wspaniała. Nawet mi sie podobało lecz bardziej mnie ciągnie do SWAT. Kolega ma najnowsze części więc jakby ktoś mógłby napisać czy te rozdziały Rainbow Six mają duże wymagania czy na najniższych działałyby na troche słabszych kompach. :) Jak ktoś wie to nie napisze. :)

Werdykt:

SWAT jak dla mnie jest trochę lepszą grą niż Rainbow Six. :) Takie jest moje zdanie i nikt tego nie zmieni. :P

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 14:48
autor: boman
No dla mnie ciężki wybór bo bardzo lubię obie serie. W Rainbow six lubiłem to, że miałem pełną kontrolę na moim odziałem/odziałami, świetnie zaprojektowane misję i te wstawki jakby żywcem wyjęte z telewizyjnych wiadomości. Co do SWAT-a to uważam, iż jest on prostszy od R6, ma lepiej zorganizowane wydawanie rozkazów i najważniejsze brak planowana, gdyż w "tęczy sześć" nie przypadło mi to do gustu. A więc werdykt jest ciężki ale chyba jednak postawię na SWATA ze względu na to, iż wolę bardziej akcję, niż planowanie.

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 15:52
autor: coleczka
Ja stawiam na R6 ... a to dlatego ze kazda z kolejnych czesci wnosi cos nowego...rozwija sie...plus dla R6 ze w pozytywnym tego slowa znaczeniu :padam:

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 18:37
autor: MATchlesS
Robertinho pisze:Kolega ma najnowsze części więc jakby ktoś mógłby napisać czy te rozdziały Rainbow Six mają duże wymagania czy na najniższych działałyby na troche słabszych kompach.
Najnowszy Rainbow Six ma potężne wymagania sprzętowe - nawet na kartach GeForce z serii 8xxx i całkiem niezłym procesorem gra potrafi zacinać. Wymagania starszej (ale również bardzo ładnej) o nazwie Lockdown są też wysokie, ale silnik gry jest bardzo dobrze zoptymalizowany, więc na niższych detalach gra pójdzie spokojnie nawet na słabym komputerze.

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 19 lip 2007, 21:30
autor: Robertinho
W takim razie chyba sprawię sobie część Lockdown. Mam nadzieję że bedzie działać bo ostatnio nie mam co grać. :)

PS. Jak ktoś chce zagrać w GTA : SA MP to pisać na gg. :)

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 09:57
autor: MATchlesS
Jedna z najlepszych gier taktycznych (co prawda w małym już stopniu) w tym roku (na świecie pojawiła się już w 2006 roku) doczeka się kontynuacji:
Przedstawiciele Ubisoftu ogłosili, że trwają prace nad drugą częścią shootera taktycznego Tom Clancy's Rainbow Six Vegas. Gra pojawi się w marcu przyszłego roku na konsolach aktualnej generacji oraz PeCetach.

Bardzo ciepło przyjęty przez graczy shooter taktyczny Rainbow Six Vegas doczeka się kontynuacji. Studio Ubisoft Montreal pracuje nad drugą częścią gry, która w marcu przyszłego roku powinna pojawić się na konsolach aktualnej generacji oraz PeCetach.

"Tom Clancy's Rainbow Six Vegas oczarował graczy w 2006 roku dzięki zaawansowaniu technologicznemu i innowacjom w dziedzinie rozgrywki" - powiedział Yves Guillemot, prezes i dyrektor wykonawczy Ubisoftu. "Jesteśmy przekonani, że Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 doskonale poradzi sobie w gatunku FPS-ów, w którym panuje olbrzymia konkurencja oraz przyniesie jeszcze więcej tego, co fani serii Rainbow Six kochają najbardziej" - dodał.

Władze Ubisoftu obiecują wzniesienie przemysłu na nowe szczyty. Rainbow Six Vegas 2 ma to osiągnąć poprzez innowacje w kwestii rozgrywki oraz poprawione efekty wizualne. Czy jest to jedynie mowa o gruszkach na wierzbie, czy realnych celach? Odpowiedź przyniesie najpewniej końcówka pierwszego kwartału 2008.
Brakuje, aby zapowiedziano jeszcze SWAT'a 5...
Pierwszy screen z gry Rainbow Six: Vega$ 2:
Obrazek

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 15:34
autor: bartekmp
Zdecydowanie SWAT4. Od niedawna mam tą grę i jestem zafascynowany, jakie akcje antyterrorystów można robić. Faktycznie, gra jest mniej zaawansowana, ale i tak zachwyca. W SWAT4 podoba mi się grafika, która jest dużo lepsza od niektórych części Rainbow Six.
Misje również są urozmaicone, przez co gra nie nudzi. Czasem denerwuje kilka drobnych błędów, tj.:
- drużyna po wydaniu rozkazu "Za mną" zostaje w miejscu (za drugim razem działa),
- czasem po 1 strzale bandyty do mojego "ludka" pada na ziemię nieżywy, nawet z pistoletu.

Ogólnie bardziej mi się SWAT podoba. Głos na niego oddałem :P.

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 16:25
autor: Iwan
Głosuję na SWAT, grałem w 3 i 4 część gry bardzo mi się podobały, ostatnio nawet zainstalowałem sobie czwórkę. Podobała mi się w nich grafika, wygodny system rozkazów, różnorodne lokacji misji i ogólnie gra przypadła mi do gustu :)
W R6 też grałem, ale wyłączyłem po paru minutach jak zobaczyłem ekran planowania... (i ogólnie pierwszą misję ;) ) SWAT jest w porównaniu do starszych R6 IMO bardziej grą akcji :] A co do tych nowych to sie nie wypowiadam bo nie grałem, ale z recenzji i opisów wynika że seria przekształca się w efektownego FPSa...

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 17:27
autor: Robertinho
bartekmp pisze:- czasem po 1 strzale bandyty do mojego "ludka" pada na ziemię nieżywy, nawet z pistoletu.
Nie wiem czy dobrze mówię ale w SWAT było taki coś, że to nie było to samo gdzie się strzeli. Gdy trafisz w dłoń to nie zabijasz ale ranisz. Gdy trafisz w głowę to zgon na miejscu. Realistyka. Gdybyś dostał kulkę w łeb to byś sie go pytał czemu to zrobił?? Chyba nie bo byś już nie żył. :)

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 19:20
autor: MATchlesS
bartekmp pisze:czasem po 1 strzale bandyty do mojego "ludka" pada na ziemię nieżywy, nawet z pistoletu.
Jak dostanie w głowę, to chyba prawidłowo, że traci życie. To nie jest błąd, ale realistyka i obojętnie czy ktoś dostanie w głowę z pistoletu czy M60, to śmierć na miejscu. :)
Robertinho pisze:Gdy trafisz w dłoń to nie zabijasz ale ranisz.

To akurat jest już w każdej grze akcji - headshot to zgon, a w rękę przeciwnik może dostać kilka kulek i nadal żyje.
Iwan pisze:A co do tych nowych to sie nie wypowiadam bo nie grałem, ale z recenzji i opisów wynika że seria przekształca się w efektownego FPSa...
Zgadza się - już Lockdown był w zasadzie strzelanką. Grę można przejść bez żadnych rozkazów i planu dowodzenia. W jednej misji tylko trzeba osłaniać i doprowadzić do celu zakładników.
bartekmp pisze:drużyna po wydaniu rozkazu "Za mną" zostaje w miejscu (za drugim razem działa)
U mnie także często występował ten błąd - podczas szybkiej akcji bywa to bardzo denerwujące.

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 19:49
autor: bartekmp
MATchlesS pisze:Jak dostanie w głowę, to chyba prawidłowo, że traci życie. To nie jest błąd, ale realistyka i obojętnie czy ktoś dostanie w głowę z pistoletu czy M60, to śmierć na miejscu.
Tylko, że to wygląda jakby celował mi w nogę, albo w kamizelkę ;)

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 21 lis 2007, 19:57
autor: MATchlesS
bartekmp pisze: Tylko, że to wygląda jakby celował mi w nogę, albo w kamizelkę
bartekmp pisze:zasem po 1 strzale bandyty do mojego "ludka" pada na ziemię nieżywy
To w końcu Tobie czy do kolegi z Twojej drużyny :?:
Kamizelka w SWAT 4 mało daje - nie uchroni przed nawet dwoma strzałami w klatkę piersiową z pistoletu. Nasi towarzysze szybko tracą życie (ich stan zdrowia można stale sprawdzać), ale jeszcze nie zdarzyło mi się, aby ktoś zginą od strzału w nogę...

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 22 lis 2007, 08:24
autor: Lucas McFly
Wszyscy czepiaja sie ze w R6 jest planowanie. Jak gracz nie chce sie bawic w planowanie misji mozna wgrac PLAN DOMYSLNY ktory zawsze jest dostepny. Głosuje na serie R6

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 22 lis 2007, 19:31
autor: Mati7o
S.W.A.T. jest tak samo bardzo dobry ja R6 z tym, że ten drugi miał parę wpadek z kilkoma grami z tej serii. Ostatecznie porównałem S.W.A.T. 4 i R6: Vegas... i moim skromnym zdaniem to Vegas jest lepszy. Nie chodzi tu o grafikę lub to, że jest nowszy, ale po prostu bardziej mi przypadł do gustu, dlatego zagłosowałem na niego :ok:

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 22 lis 2007, 20:01
autor: bartekmp
Mając na myśli "swojego ludka" pisałem o swoim graczu, czyli tym, którym ja gram. Ja mam wrażenie, że koleżka mi w nogę celuje i nagle padam nieżywy...

Re: SWAT vs. Rainbow Six

: 7 gru 2007, 19:56
autor: MATchlesS
Kilka nowych informacji na temat powstającej drugiej części Vega$:
W nieco ponad dwa tygodnie po tym, jak Ubisoft podał do wiadomości, że pracuje nad kontynuacją taktycznej gry akcji Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas, światło dzienne ujrzały wreszcie pierwsze szczegóły dotyczące nadchodzącego projektu. Ich dostarczenie przypadło w udziale redaktorom amerykańskiego pisma Official Xbox Magazine.

We wspomnianym periodyku możemy przeczytać o kilku interesujących detalach odnośnie opcji single- i multiplayer. Pierwsza z nich pozwoli nam wcielić się w kobietę lub mężczyznę, a następnie dostosować wybranego bohatera do własnych potrzeb. Podczas rozgrywki dane nam będzie wypróbować jedenaście nowych gatunków broni, które to narzędzia przetestujemy na oponentach wyposażonych w jeszcze bardziej zaawansowane algorytmy Sztucznej Inteligencji.

Wydarzenia istotne dla fabuły Rainbow Six: Vegas 2 zostaną przedstawione w postaci cutscenek wykonanych w całości na silniku gry. Należy przy tym zaznaczyć, że autorzy dopracują płynność animacji swego dzieła, a wiele elementów opowiadanej przez nich historii odwoła się do czasów poprzedzających intrygę, jaką scenarzyści zarysowali w „jedynce”.

Tryb multi z kolei zaoferuje nam dwa odrębne warianty zabawy, w których powalczymy z wrogami na jedenastu mapach, stanowiących zarówno nowe lokacje, jak i przeróbki plansz z Rainbow Six 3: Raven Shield. Jeśli grając w sieci natrafimy na starcie, które już trwa, będziemy mogli w każdej chwili do niego dołączyć, nie czekając na zakończenie oglądanej przez nas rundy. Usprawnione zostanie także wyszukiwanie potyczek, co przyda się w szczególności użytkownikom usługi Xbox Live. Nie jest bowiem tajemnicą, że prócz komputerów osobistych, Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2 zaszczyci swoją obecnością również konsole – X360 i PS3. Produkt trafi na rynek w marcu przyszłego roku.
Na razie brak większych konkretów i spektakularnych pomysłów.
Czekamy na dalsze informacje...