Strona 1 z 5

Formuła 1

: 23 lip 2007, 13:57
autor: MATchlesS
Postanowiłem stworzyć temat o coraz popularniejszym sporcie, jakim jest niewątpliwie Formule 1. Wzrost zainteresowania tą dyscypliną wzrósł oczywiście, dzięki Robertowi Kubicy, który osiąga ostatnio całkiem przyzwoite wyniki. W ankiecie przedstawiłem głównych pretendentów do tytułu mistrzowskiego w tym sezonie (poniżej, w cytacie: imię i nazwisko kierowcy, zespół i liczba punktów) - ja zagłosowałem na Felipe Massa'e - z wyścigu na wyścig jeździ coraz lepiej, nie mówiąc o tym jak niedawno wyprzedził kilkunastu przeciwników i zajął jeszcze 5 miejsce. Wydaję mi się, że zawodnicy McLaren'a już nie są tacy mocni i mogą przegrać sezon na rzecz kierowców Ferrari. Piszcie, czy w ogóle lubicie oglądać Formule 1 - po ostatnim wyścigu na deszczu, trudno powiedzieć, aby ten sport był nudny. Czekam na opinie i głosy.
1. Lewis Hamilton - McLaren - 70
2. Fernando Alonso - McLaren - 68
3. Felipe Massa - Ferrari - 59
4. Kimi Raikkonen - Ferrari - 52
5. Nick Heidfeld - BMW Sauber - 36
6. Robert Kubica - BMW Sauber - 24

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 15:58
autor: Simek
Ja zagłosowałem na Lewis'a Hamilton'a. W tym sezonie jest świetny ale wszytko się jeszcze może zdarzyć i nie wiadomo kto wygra na 100%. Rzadko ogladam Formułe 1. Po prostu ona mnie nei intersesuje chociaż od czasu do czasu sobie włacze TV i obejze.

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 17:38
autor: Norrisomania
Cóż, ja zagłosowałem podobnie jak MATchlesS, czyli na Felippe Massa. Jedzie ostatnia fenomenalnie, ma dobry bolid, i szkoda tylko, że w środku sezonu coś mu nie wyszło, i niestety stracił troche punktów. Przez chwilę zastanawiałem się czy nie oddać by głos na Raikonena, bo ten też ma w tym sezonie niezłą formę, ale ostatnie wydarzenia pokazują, że jest jeszcze zbyt słaby. No cóż, oczywiscie nie wypada nie wspomnieć o Hamilltonie. Jest narazie najlepszym jeżdżącym na torze, lecz wpadł teraz w jakiś dołek. Ostatnie zbiegi wydarzeń mogły na to wpłynąć. Oczywiście wspomne jeszcze o naszym reprezentancie - Robercie Kubica. Kubica jeżdzi bardzo dobrze, i myśle że miałby szansę na puchar gdyby:
-BMW Sauber nie stawiała z góry na Haidfelda, (chodzi mi tu o ilosć paliwa itp.)
-BMW Sauber jest niestety słabsze od McLarena i Ferrari, i bardzo dużo im do nich brakuje.
-Pech, no cóż, kto jak kot ale Kubica ma w tym sezonie troche pecha, pierwsze wyscigi słabe, wypadek w Montrealu, noi tak jak już MATchlesS wspominał ta kraksa na początku ostatniego wyścigu.

Zostając przy temacie ostatniego wyścigu - cóż, <font color=red><b>po prostu</b></font> najlepszy w sezonie. Najpierw w kwalifikacjach wypadek Hamilltona, potem zderzenie na starcie zawodników BMW, ulewa, a co tym idzie tanklowanie po pierwszym okrązeniu :szok:, nie wspominając ze niektórzy byli tam 4 czy 5 razy, pech znowu Hamilltona, potem walka czwórki - dwójki BMW, Fissicheli i Coultharda, dramaturgia, usterka Raikonena, noi walka o pierwsze miejsce, z której zwycięsko wywiązał się Alonso. Można by wymieniać w nieskonczoność...

A tak ogólnie Formuła 1 jest teraz najczęściej oglądanym przeze mnie sportem. Wyścigi są co niedziele (albo co dwie), emisja o 14, co jak co ale chyba jedyni na świecie "pożądni" komentatorzy. <font color=red><b>po prostu</b></font> teraz ogladam to tak jak piłkę nożną itp. :padam:

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 17:46
autor: MATchlesS
Norrisomania pisze:bardzo dużo im do nich brakuje.
Czytałem trochę w Internecie o bolidach poszczególnych drużyn i eksperci wywnioskowali, że tak naprawdę to pojazdy BMW nie są wcale dużo gorsze od najlepszych (McLaren i Ferrari). Gdyby Kubica byłby trochę lepszy, to mógłby w znaczny sposób rywalizować z najlepszymi, a zwalanie cały czas na bolid, to trochę nie na miejscu (to zdaniem ekspertów, moim zdaniem, mają trochę racji).
Norrisomania pisze:Przez chwilę zastanawiałem się czy nie oddać by głos na Raikonena, bo ten też ma w tym sezonie niezłą formę, ale ostatnie wydarzenia pokazują, że jest jeszcze zbyt słaby.
Ja, jakbym mógł zagłosować na dwóch kierowców - zagłosowałbym właśnie na Raikkonen'a - teraz w Niemczech miał pecha (awaria bolidu). Od dłuższego czasu Fin prezentuję fantastyczną formą i życzę mu jak najlepiej...

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 18:21
autor: gorzi90
Po 1 chciałbym się ze wszystkimi przywitać, jestem gorzi i stronkę Maćka odwiedzam już od ładnych paru lat ale jakoś dopiero teraz zarejestrowałem się na forum.
Wracając do tematu:
Zagłosowałem na Alonso ponieważ jakby nie było to mistrz świata a teraz wygrał i myślę że otworzył sobie drogę do kolejnych zwycięstw. Zastanawiałem się także nad Raikonenem oraz Hamiltonem którym zalicza teraz wspaniały pierwszy sezon jednak myślę że już niedługo spadnie z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców.

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 21:57
autor: MATchlesS
gorzi90 pisze:Hamiltonem którym zalicza teraz wspaniały pierwszy sezon jednak myślę że już niedługo spadnie z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców.
Eh... wiadomo debiutant i nie wiadomo czy nie zabraknie mu doświadczenia w końcówce sezonu. Ja jakbym miał wybierać między kierowcami McLaren'a, to chciałbym, aby wygrał Anglik, chociaż w poprzednim sezonie, jak Alonso się "rozpędził" to zamiatał czasami równo, aż się kurzyło.

Re: Formuła 1

: 23 lip 2007, 22:30
autor: Alkohol
MATchlesS pisze:Eh... wiadomo debiutant i nie wiadomo czy nie zabraknie mu doświadczenia w końcówce sezonu.
Jeśli nie brakuje mu doświadczenia teraz, to czemu miałoby mu zabraknąć w końcówce sezonu?

Re: Formuła 1

: 24 lip 2007, 00:27
autor: zioomus
Ja sądze, że po tytuł sięgnie ktoś z tej dójki Massa, Alonso. A który? To zadecydują umiejętności.

Re: Formuła 1

: 24 lip 2007, 01:05
autor: Maciek
zioomus pisze:To zadecydują umiejętności.
A może bolidy?
Niestety Kubica ma za słaby bolid, żeby równać się z maszynami czołówki i tylko przypadek może sprawić aby znalazł się na podium. Bo umiejętności to mu nie brakuje...

Re: Formuła 1

: 24 lip 2007, 10:22
autor: slodki
Ja głosuje na Fernando Alonso. Ostatnio coraz lepiej mu idzie. Wszystkich wyprzedza i w og<font color=red><b>ó</b></font>le... Chciałem oddac głos na Raikkonena albo na Masse ale coś słabiej im idzie.

Re: Formuła 1

: 5 sie 2007, 15:56
autor: MATchlesS
Jest 5 miejsce dla Kubicy w GP Węgier. Kubica zajął bardzo dobre miejsce, biorąc pod uwagę ostatnie problemy z bolidem. Gratulujemy! :padam:
Klasyfikacja generalna (Miejsce w tabeli, nazwisko, ilość punktów):
1. Lewis Hamilton 80
2. Fernando Alonso 73
3. Kimi Raikkonen 60
4. Felipe Massa 59
5. Nick Heidfeld 42
6. Robert Kubica 28
7. Giancarlo Fisichella 17
Wyniki GP Węgier
1. Lewis Hamilton McLaren
2. Kimi Räikkönen Ferrari
3. Nick Heidfeld BMW
4. Fernando Alonso McLaren
5. Robert Kubica BMW
6. Ralf Schumacher Toyota
7. Nico Rosberg Williams
8. Heikki Kovalainen Renault
9. Mark Webber Red Bull
10. Jarno Trulli Toyota
11. David Coulthard Red Bull
12. Giancarlo Fisichella Renault
13. Felipe Massa Ferrari
14. Alexander Wurz Williams
15. Takuma Sato Super Aguri
16. Sebastian Vettel Toro Rosso
17. Adrian Sutil Spyker
18. Rubens Barrichello Honda

Nie ukończyli:
Vitantonio Liuzzi
Anthony Davidson
Jenson Button
Sakon Yamamoto

Re: Formuła 1

: 5 sie 2007, 16:31
autor: zioomus
Maciek pisze: Bo umiejętności to mu nie brakuje..
Jakby jeździł w Mclarenie albo Ferrari to by prawie wszystko wygrywał :cisza:

Re: Formuła 1

: 13 wrz 2007, 18:20
autor: MATchlesS
Mam dość gorącą informacje:
Ekipa McLarena została wykluczona z tegorocznych i przyszłorocznych mistrzostw świata Formuły 1. Zdecydowała o tym na posiedzeniu w Paryżu Światowa Rada Międzynarodowej Federacji Samochodowej. Przed dyskwalifikacją McLaren zajmował dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji indywidualnej Formuły 1.
Myślałem, że ta afera szpiegowska "ujdzie w tłoku" i McLaren w ogóle nie ucierpi.
Ale jednak sprawiedliwości stało się zadość...
Na przesłuchanie przed Światową Radą FIA przybyli między innymi dyrektor ekipy McLarena, Ron Dennis, a także jej czołowy kierowca Lewis Hamilton.

Ekipa ta została posądzona o szpiegostwo przez swoich rywali ze stajni Ferrari, którą reprezentował jej prezes Jean Todt.

Ten ostatni oskarżył latem ekipę McLarena o to, że weszła ona w posiadanie poufnych informacji dotyczących samochodu Ferrari F2007. Oskarżenia te zostały potwierdzone przez Światową Radę FIA w lipcu. Rada nie ukarała jednak wtedy McLarena, ponieważ nie miała wystarczających dowodów na to, że ekipa ta odniosła jakiekolwiek korzyści z faktu posiadania tajnych informacji.

Nowe posiedzenie Rady zostało zwołane po tym, jak drugi kierowca McLarena, Fernando Alonso, przyznał, że znał już na początku sezonu parametry techniczne samochodu swoich rywali.

Re: Formuła 1

: 13 wrz 2007, 20:10
autor: bartekmp
Czyli McLaren nie "natłucze" sobie pucharów hehe. Szanse Roberta się powiększają :D

Re: Formuła 1

: 13 wrz 2007, 21:26
autor: koci_pazur
Ja głosowałem Na Roberta Kubicę. Uważam że jest dobrym kierowcą i ma szanse stanąć na podium. :ok:
A co do teamu McLaren'a to dobrze im tak!! Mogli nie szpiegować tylko zatrudniać naukowców.

Re: Formuła 1

: 5 lis 2007, 09:11
autor: MATchlesS
Sezon się skończył, więc trochę podsumowania:

Klasyfikacja kierowców:[/b]
1. Kimi Raikkonen | Finlandia | Ferrari | 110
2. Lewis Hamilton | W. Brytania | McLaren | 109
3. Fernando Alonso | Hiszpania | McLaren | 109
4. Felipe Massa | Brazylia | Ferrari | 94
5. Nick Heidfeld | Niemcy | BMW Sauber | 61
6. Robert Kubica | Polska | BMW Sauber | 39
7. Heikki Kovalainen | Finlandia | Renault | 30
Porównując do wyników w ankiecie - typowaliśmy całkiem dobrze.

Klasyfikacja zespołów:[/b]
1. Ferrari | 204
2. BMW Sauber | 101
3. Renault | 51
4. Williams | 33

Terminarz na rok 2008
:[/b]
16.03.2008 = GP Australii
23.03.2008 = GP Malezji
06.04.2008 = GP Bahrajnu
27.04.2008 = GP Hiszpanii
11.05.2008 = GP Turcji
25.05.2008 = GP Monako
08.06.2008 = GP Kanady
22.06.2008 = GP Francji
06.07.2008 = GP Wielkiej Brytanii
20.07.2008 = GP Niemiec
03.08.2008 = GP Węgier
24.08.2008 = GP Europy
07.09.2008 = GP Belgii
14.09.2008 = GP Włoch
28.09.2008 = GP Singapuru
12.10.2008 = GP Japonii
19.10.2008 = GP Chin
02.11.2008 = GP Brazylii

Z nowości warto uwzględnić fakt, że Fernando Alonso odszedł z zespołu McLaren - bardzo możliwe, że powróci znów do zespołu Renault.
Obszerny artykuł znajdziecie na TEJ stronie.

Mam nadzieję, że ten temat w przyszłym sezonie będzie bardziej popularny na Forum.

Re: Formuła 1

: 5 lis 2007, 18:43
autor: Robertinho
MATchlesS pisze:Z nowości warto uwzględnić fakt, że Fernando Alonso odszedł z zespołu McLaren - bardzo możliwe, że powróci znów do zespołu Renault.
No tak... odszedł z zespołu McLaren za porozumieniem stron. No można powiedzieć, że słabo mu szły te ostatnie wyścigi. Co do tego czy wróci do Renault to wg. mnie tak się nie stanie. Będzie pewnie szukał jakiegoś innego zespołu. Szkoda, że na pewno nie pójdzie do Ferrari bo tam by była mocna rywalizacja Kimi Raikkonen lub Felipe Massa. No ale w Renault brakuje jednego zawodnika więc jest to możliwe że powróci. Także Toyota się nim interesuje ale tutaj chyba Alonso nie będzie chciał pracować w zespole co miał taki zły poprzedni sezon. No chyba żeby go podnieść w klasyfikacji. :)

Co do transferów w F1 to jeszcze podobno McLaren chce sprowadzić do swojego zespołu jednego z kierowców BMW Sauber. Nie wierzę żeby to był Robert Kubica bo na nim wszystko testują ( np. skrzynie biegów xD ) i nie jest długo w tym teamie więc pewnie będą chcieli go zatrzymać.

Dobre miejsce naszego rodaka w klasyfikacji generalnej. Oczko wyżej Nick Hiedfield co także zadawala bo to przecież partner. Mogłoby być na odwrót no ale tak się potoczyły sprawy. :) Dla Kimi Raikkonen zasłużone zwycięstwo bo ładnie pracował cały sezon.

BMW Sauber, bardzo dobre 2 miejsce w klasyfikacji zespołów. Duża różnica punktów jak z jeden tak i z 2 strony.

W terminarzu wyścigów na najbliższy sezon najbardziej jestem niecierpliwy GP Brazylii bo coś czuję, że Massa pokaże wtedy co naprawdę umie. :)

Może Kubica coś pokaże... to by było coś.. :luka:

Re: Formuła 1

: 5 lis 2007, 23:54
autor: MATchlesS
Robertinho pisze:W terminarzu wyścigów na najbliższy sezon najbardziej jestem niecierpliwy GP Brazylii bo coś czuję, że Massa pokaże wtedy co naprawdę umie.
Massa przez większość część sezonu miał pecha i tego nikt nie zaprzeczy. Głównie mam na myśli awarie bolidu Brazylijczyka. Osobiście uważam, że z Kimi Raikkonen'em jest najlepszym kierowcą w Formule 1 - nie przepadam za McLaren'em, a szczególnie za Hamiltonem...
Robertinho pisze:Co do tego czy wróci do Renault to wg. mnie tak się nie stanie. Będzie pewnie szukał jakiegoś innego zespołu. Szkoda, że na pewno nie pójdzie do Ferrari bo tam by była mocna rywalizacja Kimi Raikkonen lub Felipe Massa. No ale w Renault brakuje jednego zawodnika więc jest to możliwe że powróci.
Według mnie na 90% trafi Renault - po prostu nie ma wyjścia, bo wolnych miejsc brak w czołówce.
Robertinho pisze:oże Kubica coś pokaże... to by było coś..
Kubica będzie jeszcze wielki - potrzebuje więcej czasu... i lepszego bolidu.

Re: Formuła 1

: 29 lut 2008, 17:22
autor: Mikolaj.
W tym tygodniu odbyły się ostatnie testy przedsezonowy w których brały udział wszystkie zespoły i już wielkimi krokami zbliża się nowy sezon wyścigów o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Z tej okazji postanowiłem napisać małe „vademecum” o najbliższym sezonie.

Zespoły:

Scuderia Ferrari Marlboro

Samochód – Ferrari F2008
Silnik - Ferrari 056
Kierowcy:
1 - Kimi Räikkönen
2 - Felipe Massa
Kierowca/kierowcy testowi:
Luca Badoer - Marc Gene
Obrazek

BMW Sauber F1 Team

Samochód - BMW F1.08
Silnik- BMW P86/8
Kierowcy:
3 - Nick Heidfeld
4 - Robert Kubica
Kierowca/kierowcy testowi:
Christian Klien - Marko Asmer
Obrazek

ING Renault F1 Team

Samochód - Renault R28
Silnik- Renault RS28
Kierowcy:
5 - Fernando Alonso
6 - Nelson Piquet Jr
Kierowca/kierowcy testowi:
Romain Grosjean - Sakon Yamamoto
Obrazek

AT&T Williams

Samochód - Williams FW30
Silnik- Toyota RVX-08
Kierowcy:
7 - Nico Rosberg
8 - Kazuki Nakajima
Kierowca/kierowcy testowi:
Nico Hulkenberg
Obrazek

Red Bull Racing

Samochód - Red Bull RB4
Silnik- Renault RS28
Kierowcy:
9 - Mark Webber
10- David Coulthard
Kierowca/kierowcy testowi:
Sebastian Buemi
Obrazek

Panasonic Toyota Racing

Samochód - Toyota TF108
Silnik- Toyota RVX-08
Kierowcy:
11 - Jarno Trulli
12 - Timo Glock
Kierowca/kierowcy testowi:
Kamui Kobayashi
Obrazek

Scuderia Toro Rosso

Samochód - Toro Rosso STR02
Silnik- Ferrari 056
Kierowcy:
14 - Sébastien Bourdais
15 - Sebastian Vettel
Kierowca/kierowcy testowi:
Nie wiadomo
Obrazek

Honda Racing F1 Team

Samochód - Honda RA108
Silnik- Honda RA808E
Kierowcy:
16 - Jenson Button
17 - Rubens Barrichello
Kierowca/kierowcy testowi:
Alexander Wurz
Obrazek

Super Aguri F1 Team

Samochód - Super Aguri SA08
Silnik- Honda RA808E
Kierowcy:
18 - Takuma Sato
19 - Anthony Davidson
Kierowca/kierowcy testowi:
Nie wiadomo
Obrazek

Force India Formula One Team

Samochód - Force India VJM01
Silnik- Ferrari 056
Kierowcy:
20 - Adrian Sutil
21 - Giancarlo Fisichella
Kierowca/kierowcy testowi:
Vitantonio Liuzzi
Obrazek

Vodafone McLaren Mercedes

Samochód - McLaren MP4-23
Silnik- Mercedes-Benz FO108U
Kierowcy:
22 - Lewis Hamilton
23 - Heikki Kovalainen
Kierowca/kierowcy testowi:
Pedro de la Rosa
Obrazek

Numery przed nazwiskiem zawodnika są numerami startowymi z jakimi kierowcy, będą startować w tym sezonie. Większość zdjęć pochodzi z prezentacji bolidów na sezon 2008 Super Aguri póki co nie zaprezentowało swojego bolidu. Toro Rosso na początku sezonu będzie jeździł zeszłorocznym bolidem i całkiem możliwe, że nie zmieni się malowanie bolidu.

Jak widać nastąpiło kilka zmian w obsadach zespołów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najważniejszą zmianą jest oczywiście powrót Fernando Alonso do Renault po rocznym pobycie w Mclarenie, miejsce Fernando zajął dotychczasowy kierowca Renault - Heikki Kovalainen, poza tym z Renault odszedł Giancarlo Fisichella, który przeszedł do Force India, a zastąpił go debiutujący w F1 Nelson Piquet Junior. Kazuki Nakajima zastąpił Alexandra Wurza jako kierowca Williamsa, Wurz jest teraz testerem w Hondzie. Jeśli jestem już przy Hondzie to warto dodać, że do zespołu dołączył Ross Brawn – dawny szef Ferrari. Sébastien Bourdais dołączy do zespołu Scuderia Toro Rosso, w którym zastąpi Vitantonio Liuzziego. Z Toyoty odszedł Ralf Schumacher który teraz będzie się ścigał w DTM (najważniejsza seria wyścigów samochodów turystycznych w Niemczech), Ralfa zastąpił Timo Glock. Tyle o zmianach na stanowiskach kierowców. Dodam jeszcze, że Stefano Domenicali zastąpił Jeana Todta na stanowisku szefa zespołu Ferrari, zmiany nastąpiły także na stanowisku dyrektora technicznego włoskiego teamu, nowym dyrektorem został Aldo Costa.

Kalendarz na sezon 2008:

Lp/Grand Prix/ data
1 GP Australii 2008-03-16
2 GP Malezji 2008-03-23
3 GP Bahrajnu 2008-04-06
4 GP Hiszpanii 2008-04-27
5 GP Turcji 2008-05-11
6 GP Monako 2008-05-25
7 GP Kanady 2008-06-08
8GP Francji 2008-06-22
9 GP Wielkiej Brytanii 2008-07-06
10GP Niemiec 2008-07-20
11GP Węgier 2008-08-03
12 GP Europy * 2008-08-24
13 GP Belgii 2008-09-07
14 GP Włoch 2008-09-14
15 GP Singapuru * 2008-09-28
16 GP Japonii 2008-10-12
17 GP Chin 2008-10-19
18 GP Brazylii 2008-11-02

Zmiany w kalendarzu

Zgodnie z umową pomiędzy torami Hockenheimring i Nürburgring Grand Prix Niemiec odbędzie się na pierwszym z torów.
Grand Prix Europy zostanie zorganizowane na torze ulicznym w Walencji.
Zostanie zorganizowane Grand Prix Singapuru na torze ulicznym, jako pierwsze GP rozgrywane w nocy.
Nie odbędzie się wyścig o Grand Prix USA.
Zamieniono kolejność: Grand Prix Belgii z Grand Prix Włoch oraz Grand Prix Chin z Grand Prix Japonii

Zmiany w regulaminie:

Jak co roku FIA wprowadziła kilka zmian w regulaminie. Postaram się przedstawić te najważniejsze:

Zmiana systemu kwalifikacji:
Tak mają wyglądać kwalifikacje w 2008 roku:

Q1: 20 minut – po którym odpada 6 najwolniejszych zawodników
Q2: 15 minut - po którym odpada kolejnych 6 najwolniejszych na torze
Q3: 10 minut - rywalizuje 10 najlepszych, ten który osiągnie najlepszy czas w niedzielnym wyścigu startuje z Pole Position

Dodatkowo, nie będzie można dotankowywać paliwa przed wyścigiem, czyli zawodnicy startują z taką ilością paliwa z jaką przystępowali do Q3.

Regulacja techniczna:

W tym roku główną zmianą w porównaniu z ubiegłym sezonem jest ujednolicenie ECU (Engine Control Unit w skrócie cała elektronika kontrolująca silnik), które zostaną dostarczone pod marką Microsoft, a ich producentem będzie McLaren Electronic Systems. Celem tej zmiany miało być ograniczenie kosztów i zakazanie elektronicznych systemów, które pomagały prowadzić bolid. Nowe ECU eliminuje z Formuły 1 np. kontrolę trakcji i elektroniczną kontrolę startu.

Poza standardowym ECU, w tym sezonie skrzynia biegów musi wytrzymać cztery weekendy (piątkowe treningi nie są zaliczane do weekendu) podczas których rozgrywane są Grand Prix, za zmianę skrzyni biegów kierowca jest przesuwany o pięć pozycji do tyłu na starcie do wyścigu.

W tym roku pierwsza wymiana silnika (który, tak jak w zeszłym roku musi wytrzymać dwa wyścigi) będzie „gratisowa”, czyli nie będzie wiązała się z przesunięciem o dziesięć pozycji do tyłu na starcie do wyścigu.

Od tego sezonu paliwo, które napędza samochody Formuły 1, musi zawierać 5,75% biokomponentów.

Moje prognozy za rok 2008:

Moim zdaniem układ sił z zeszłego roku się nie zmieni, na czele nadal będą Ferrari i Mclaren, pytanie czy, któryś z tych zespołów zdominuje tegoroczny sezon, czy podobnie jak w ubiegłym sezonie będzie trwać zacięta walka do końca, a rozstrzygnięcie poznamy w ostatnim wyścigu. Ja jako tifosi (fan Ferrari :D ) chciałbym aby potwierdziła się ostatnia wypowiedź Nickiego Laudy. Według mnie jeżeli obydwa bolidy tych zespołów dojadą do mety a wcześniej nie zdarzy się coś nieprzewidywanego, to o miejsca na podium będą walczyć kierowcy tych dwóch zespołów. Jako, że pierwsze cztery miejsca pewnie będą przypadać kierowcą Ferrari i Mclarena, reszta zespołów może powalczyć o pozostałe punktowane miejsca. Tutaj rywalizacja również powinna być równie ciekawa co walka o podium, takie teamy jak BMW, Williams, Renault i Red Bull powinny stoczyć dość ciekawą rywalizację. Zespoły te jak na moje w chwili obecnej są na dość porównywalnym poziomie (William, Renault i Red Bull moim zdaniem trochę się poprawiły w stosunku do poprzedniego sezony). W testach przedsezonowych mnie osobiście rozczarowało trochę BMW – zespół który w ubiegłym sezonie zapowiadał zbudowanie samochodu zdolnego rywalizować z Ferrari i Mclarenem, póki co nie zachwyca, poprawili wprawdzie niezawodność i w czasie testów nie mieli jakiś większych problemów technicznych, jednak prędkość ich bolidu nie jest jakaś nadzwyczajna i w pierwszej części sezonu zapowiada się raczej walka o miejsca 4-8 niż o miejsca na podium (no chyba że w testach nie pokazali na co ich stać i swój potencjał mają zamiar zademonstrować dopiero w Australii). Innym zespołem który na razie mnie rozczarowuje jest Honda, mino przybycia do zespołu Rossa Brawna – tego samego, który stworzył potęgę Ferrari, zespół w testach spisywał się słabo, pierwsza część sezonu na pewno nie będzie jakaś rewelacyjna, może poprawią się w późniejszych wyścigach. Dwoma najsłabszymi zespołami podobnie jak w ubiegłym sezonie pewnie będą Super Aguri, które przeżywa poważne problemy finansowe i w testach przedsezonowych przejeździli najmniej kilometrów spośród wszystkich zespołów (ok. 4500km na dzień 14 luty 2008, dla porównania BMW w tym samym czasie miało ok. 14000km, Ferrari 13500km). Drugim najsłabszym zespołem pewnie będzie Force India (zeszłoroczny Spyker dla przypomnienia), ale tutaj rokowanie są chyba trochę lepsze w porównaniu z SA, do , w ostatnich testach wypadli całkiem nieźle, a i wcześniej zdarzały się niezłe czasy

Jeżeli, ktoś przeczytał cały ten post, to serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji o zbliżającym się sezonie.

PS. Można by zmienić ankietę np. Kto zostanie mistrzem świata w 2008 roku

Re: Formuła 1

: 1 mar 2008, 09:30
autor: MATchlesS
Mikolaj. pisze:PS. Można by zmienić ankietę np. Kto zostanie mistrzem świata w 2008 roku
Zmieniłem, jeśli są jakieś uwagi to pisać PW. :]
Podobnie jak przedmówca uważam, że na w nadchodzącym sezonie będą dominować zespoły: McLaren i Ferrari. Jeśli chodzi o stajnię BMW, to testy tak jak wspomniano nie są optymistyczne. Pojedynki z ekipą Renault będą na pewno ciekawe i moim zdaniem z tej dwójki ktoś zajmie trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jeśli chodzi o postawę Roberta Kubicy sukcesem będzie powtórzenie sukcesu z poprzedniego sezonu.