Strona 1 z 1

S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 11:04
autor: RIDDICK
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky na razie bez wydawcy

Drugi produkt z serii S.T.A.L.K.E.R., który został oficjalnie zapowiedziany w trakcie targów E3 Media & Business Summit, nie ma na razie wydawcy. Po zakończeniu współpracy z koncernem THQ, Inc., ukraińska firma GSC Game World szuka nowego partnera.

Informacja ta jest niewątpliwie dużym zaskoczeniem. Wydawało się, że pomimo zgrzytów pomiędzy obiema stronami (przedstawiciele THQ, Inc. mocno naciskali Ukraińców, aby Ci jak najszybciej uporali się z produkcją gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla), współpraca będzie kontynuowana. Nic bardziej mylnego! Nasi wschodni sąsiedzi są aktualnie w środku negocjacji z potencjalnymi kandydatami i zapewne już wkrótce poznamy nazwę firmy, która w przyszłości będzie odpowiadać za wydanie nowej gry.

Premiera nowej odsłony cyklu S.T.A.L.K.E.R. planowana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. Więcej informacji na temat tego programu znajdziecie w naszej Encyklopedii oraz we wczorajszej wiadomości. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy również do pobrania filmu przedstawiającego rozgrywkę w Clear Sky, który wczoraj opublikował magazyn GameStar.
źródło: gry-online.pl
Nowa gra z cyklu S.T.A.L.K.E.R. oficjalnie zapowiedziana

Clear Sky – taki podtytuł będzie nosić druga odsłona cyklu S.T.A.L.K.E.R., która została wczoraj oficjalnie zapowiedziana przez ukraińskie studio GSC Game World. Nowy produkt jest prequelem pierwowzoru, a to oznacza, że jego akcja będzie rozgrywać się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla.

Dzieło ukraińskich programistów pozwoli wcielić się w rolę stalkera, który wyruszy z misją zabójstwa jednego z bohaterów pierwszej odsłony cyklu (prawdopodobnie chodzi tu postać, którą graliśmy w pierwowzorze, ale to na razie nic pewnego). Fabuła ma odpowiedzieć na większość pytań, które na początku rozgrywki stawiał nam Cień Czarnobyla. Dowiemy się m.in. co działo się z głównym bohaterem tamtej gry, zanim rozbił się w ciężarówce i utracił pamięć.

Autorzy twierdzą, że Zona w 2011 roku będzie zdecydowanie bardziej niebezpieczna, głównie ze względu na potężniejsze anomalie, utrudniające eksplorację skażonej strefy. Warto w tym miejscu nadmienić, że teren, po jakim przyjdzie nam się poruszać, będzie w pięćdziesięciu procentach opracowany specjalnie dla potrzeb nowej gry – pozostały obszar stanowią natomiast lokacje znane z pierwowzoru, oczywiście w odpowiedni sposób zmodyfikowane.

Gra położy duży nacisk na walkę pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Nasz bohater będzie mógł przyłączyć się do jednej z ośmiu rywalizujących drużyn stalkerów, a następnie awansować w hierarchii, udowadniając swojej przydatność dla grupy. Wraz z sojusznikami można walczyć o kluczowe lokacje, a także napadać na wrogie bazy. Co prawda Ukraińcy zaznaczają, że S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky nie wymaga od gracza przyłączania się do jednej ze stron konfliktu, ale jeśli zechce on ruszyć główny wątek do przodu, będzie to konieczne.

Jest już pewne, że gra doczeka się mnóstwa modyfikacji. Oprócz tych najbardziej oczywistych, jak poprawa oprawy wizualnej (nowa wersja silnika X-Ray umożliwi obsługę kart graficznych wykorzystujących DirectX 10), doczekamy się również zmian w interfejsie użytkownika (przerobiony HUD oraz PDA) oraz w samej rozgrywce (opcja szybkiej podróży, możliwość użycia granatów przez wrogów, itp.).

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky trafi do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jedyna platforma sprzętowa brana pod uwagę przez ukraińskie studio to PC.
źródło: gry-online.pl
No to trzeba czekać do pierwszego kwartału 2008 roku i zobaczyć co wyjdzie z tej gry mam nadzieje że dodadzą to czego nie było w 1 cześci spanie itp. ;)

Screeny:
1. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 992906.jpg
2. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 993546.jpg
3. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 994203.jpg
4. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 287109.jpg
5. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 287687.jpg
6. http://www.gry-online.pl/galeria/html/w ... 285781.jpg

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 11:48
autor: pawell
Mam nadzieję że nie będziemy musieli czekać tak długo jak na pierwszego stalkera i ta gra wyjdzie zgodnie z terminem.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 12:07
autor: MATchlesS
Screen'y są obiecujące - kilka jest naprawdę przednich.
RIDDICK pisze:opcja szybkiej podróży
Albo mogliby wstawić możliwość prowadzenia samochodów, co nie udało się zrobić w pierwowzorze. Ale to chyba raczej niemożliwe (anomalie...).
RIDDICK pisze:mam nadzieje że dodadzą to czego nie było w 1 cześci spanie itp.
A ja niechciałbym, aby wzbogacali grę o kolejne elementy RPG'a - myślę, że niski poziom kondycji i "szczupły" plecaczek wystarczy.
Mam nadzieję że nie będziemy musieli czekać tak długo jak na pierwszego stalkera i ta gra wyjdzie zgodnie z terminem.
Jak znam branżę komputerową - raczej niemożliwe, aby gra wyszła w tym terminie.
RIDDICK pisze:Jedyna platforma sprzętowa brana pod uwagę przez ukraińskie studio to PC.
To chyba rzadkość...

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 12:39
autor: stachu
Albo mogliby wstawić możliwość prowadzenia samochodów, co nie udało się zrobić w pierwowzorze. Ale to chyba raczej niemożliwe (anomalie...).
da się prowadzić samnochody w stalkerze jest taki mod :) było to przewidziane przez firme lecz z niewiadomych powodów usunęli toą możliwość z kodu gry :)

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 16:18
autor: boman
stachu pisze:było to przewidziane przez firme lecz z niewiadomych powodów usunęli toą możliwość z kodu gry
Nie z niewiadomych powodów tylko przyczyną takiej a nie innej decyzji są ANOMALIE. Podczas testów gracze, którzy jeździli samochodami ginęli bardzo często,gdyż przez szybką jazdę nie można było wyczuć anomalii. Co do Clear sky to nie podniecam się zbytnio bo nie jestem fanem Stalkera - Czekam na Episode 2 do Half-life`a :D

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 17:35
autor: RIDDICK
Raczej nie powinno być żadnych obsuw z datą premiery :] 50% terenu i skrypty mają już gotowe z pierwszej części ;) jedyne, co trzeba zrobić to napisać kilka nowych skryptów i stworzyć resztę terenu :P . Wszyscy pamiętają, że premiera pierwszej części była ciągle przekładana a to, dlatego że twórcy gry mieli problemy z samochodami z zaimplementowaniem spania oraz z systemem A-Life ostatecznie udało się uporać z systemem A-Life a samochody i spanie trzeba było wywalić żeby się wreszcie wyrobić i tak o to udało się wyrobić na 20 marca 2007 z ukończeniem pierwszej części gry :P raczej już nie będą mieli tych samych problemów z 2 częścią gry. Jedyne, co mnie irytowało w pierwszej części STALKER'a i widzę po screenach, że występuje to również w 2 części to było to, że po nałożeniu innego kombinezonu to w grze postać miała ciągle ten sam sweterek :[ jakby nie mogli zrobić tak, że po zmianie kombinezonu nie było by tego sweterka tylko kombinezon :hyhy:

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 25 lip 2007, 21:57
autor: boman
Dla tych co chcą zobaczyć nowego stalkera w akcji => Link

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2: Clear Sky

: 26 lip 2007, 07:37
autor: MATchlesS
boman pisze:Dla tych co chcą zobaczyć nowego stalkera w akcji => Link
Na filmiku grafika jakby byłą trochę ładniejsza (chyba dali HDR'a - kolejny krok do lepszej grafiki... i większych wymagań). Poza tym widać, że amunicji będzie dużo, bo osoba grająca przez tą chwilę, to chyba miałą ze sobą wiadro naboi (w S.T.A.L.K.E.R.-ze jak wiadomo był bardzo mał plecak - może teraz go powiększyli...) albo grał na kodach. Zobaczymy co z tego wyjdzie - narazie jest dobrze.