Główny Regulamin Forum
: 24 lut 2008, 22:10
REGULAMIN Forum.Portal24h.pl
Ostania aktualizacja Regulaminu: 21.02.2021 r.
Rejestracja oraz każdorazowe logowanie do serwisu oznacza akceptację aktualnej wersji Regulaminu PIERWSZY RAZ NA FORUM?
- Zapoznaj się z funkcjami jakie oferuje Forum.
- Przeczytaj podstawowe zasady dobrego wypowiadania się w Internecie
- Zapoznaj się z poniższym Regulaminem naszego Forum,
...po tym wszystkim zapraszamy Cię do aktywnego udziału w życiu Twojego Forum!
WSTĘP
Nasze Forum http://www.portal24h.pl/forum/ służy do prowadzenia dyskusji, wymiany własnych poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy w danych działach tematycznych. Korzystanie z forum http://www.portal24h.pl jest całkowicie bezpłatne. Jedynym warunkiem uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych na forum strony http://www.portal24h.pl jest bezpłatna rejestracja Użytkownika z podaniem nick'a (czyli pseudonimu) i adresu e-mail (istotne jest podanie prawdziwego adresu, na który zaraz po rejestracji wysłany zostanie klucz aktywujący/weryfikujący konto).
ZASADY OGÓLNE
- Nieznajomość niniejszego Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania!
- Większość działów na Forum posiada dodatkowy Regulamin. Zanim cokolwiek napiszesz w poszczególnym dziale musisz zapoznać się z nim.
- Korzystający z Forum Użytkownicy powinni pamiętać o przestrzeganiu ogólnie przyjętych zasad etycznych.
- Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.
- Nie używaj słów ogólnie uważanych za wulgarne oraz obraźliwe w dowolnej pisowni internetowej oraz fonetycznej.
- Nie SPAM-uj, zarówno w postach jak i za pomocą PW
- Trzymaj się tematów w danej kategorii. Posty nie związane z tematem danego działu będą kasowane lub przenoszone.
- Jeśli chcesz przekazać wiadomość konkretnej osobie, użyj opcji PW (Prywatna Wiadomość)
- Reaguj na upomnienia Administratora oraz Moderatorów, gdyż brak reakcji może skończyć się BANem.
- Administrator oraz Moderatorzy Forum zastrzegają sobie prawo do edycji oraz kasowania postów, nie spełniających wymagań Regulaminu, bez informowania o tym fakcie autora.
- Zabrania się kasowania wiadomości dopisanej do posta przez Administratora oraz Moderatorów.
- Jeśli masz sprawę odnośnie blokady komentarzy na stronie, nie otwieraj nowego wątku na forum. Użyj PW w celu skontaktowania się z którymś z Moderatorów lub Administratorem.
- Zakaz załatwiania na forum swoich prywatnych spraw (do tego służą np. wiadomości prywatne - PW)
- Zakaz podawania w postach adresów email. Można to robić np. poprzez prywatną wiadomością . Jest to ochrona przed robotami spamującymi skrzynki email! To samo tyczy się numerów gg.
- PLUSA/PODZIĘKOWANIE, może przyznać autor danego tematu i jest to wyraz wdzięczności za udzieloną mu pomoc. Z tego powodu zakazuje się proszenia/przypominania/informowania o przyznaniu PLUSa w jakiejkolwiek formie (posty, podpisy itp.).
ZAKŁADANIE NOWYCH TEMATÓW I ODPOWIADANIE NA INNE
Przy zakładaniu tematu musisz pamiętać o:
- Nie otwieraj nowych wątków, jeżeli na forum istnieje wątek na podobny temat. Dopisz się do niego. Do tego celu używaj funkcji Szukaj!
- Nowe wątki zakładaj w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej (ewentualnie zostanie przeniesiony przez Moderatora).
- Powstrzymaj się przed umieszczaniem podobnych tematów lub postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie jest postrzegane jako zaśmiecanie Forum. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w swoim poprzednim temacie, w którym była o tym mowa, zamiast zakładać nowy.
- Wątki tytułuj konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą - czyli nie:
"Pomocy!!!", "Problem", "Help!", "Pilne!!!" etc. Pamiętaj, że nadając tematowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z Forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Nadawanie tytułów topikom jest wyjaśnione w odrębnych Regulaminach danej kategorii.
- Formułuj swoje pytania precyzyjnie, podając niezbędne szczegóły. Pisząc niejasno, marnujesz czas osób, które chcą Ci pomóc, jak i swój również. Jeżeli szukasz rozwiązania jakiegoś problemu, podaj jakich rozwiązań już próbowałeś - pomoże to w szybszym znalezieniu właściwego rozwiązania.
- "Jak mądrze zadawać pytania, aby jak najszybciej uzyskać odpowiedź?" Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na http://rtfm.killfile.pl
- Nie umieszczaj dwóch postów pod rząd. Użyj opcji "Edytuj" i dopisz się do ostatniego posta.
- Nie pisz WIELKIMI, grubymi, pochylonymi, oraz kolorowymi literami tematów oraz całych postów. Używaj tego tylko jeśli jest to niezbędne.
- Nie przesadzaj z ilością tzw. "uśmieszków" w postach np.:
- Powstrzymaj się od nadmiernego wyrażania dezaprobaty z powodu tematu wątku, poziomu czyjejś wypowiedzi etc. Jeżeli uważasz, że któryś post narusza Regulamin lub prowokuje do tego innych, proponujemy zgłosić go Administratorowi lub Moderatorowi.
- Powstrzymaj się od zamieszczania postów, które nic nie wnoszą do dyskusji, np. o treści "lol", "też miałem taki problem", "zgadzam się z przedmówcą", "nie wiem jak Ci pomóc", etc oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego Użytkownika Forum.
- Nie pisz zbędnych komentarzy. Pisząc takowe, wydłużasz niepotrzebnie czas przebywania na forum innych Użytkowników. Pamiętaj o trzymaniu się tematu!
- Staraj się pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Porady odnośnie zasad polskiej pisowni oraz sprawdzania błędów znajdziesz na http://www.bykom-stop.avx.pl/jakpisac.html
- Jeżeli zobaczysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na Forum, użyj opcji "Zmień" (Edytuj) , żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z Forum przez Moderatorów.
- Bądź uprzejmy oraz staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, to po prostu nie pisz nic.
NICKI (ksywki, pseudonimy)
- Nie używaj w nickach słów wulgarnych oraz powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Nie używaj w nickach adresów stron internetowych oraz adresów e-mail.
- Nie używaj w nickach znaków specjalnych typu: . : #$ (małpa) ! ? , ( ) itp.
- Użytkownicy z niepoprawnymi nickami mogą zostać wykasowani!
- Zmiana nazwy Nicka: możliwa jest tylko przez Administratora (kontakt na PW, email itp.). Nicka nie mogą zmienić Użytkownicy, którzy posiadają w danym momencie Ostrzeżenie lub napisali już więcej niż 100 postów na Forum (ponieważ mają już wyrobioną "opinię" na Forum)
LINKI (adresy stron internetowych)
- linki do stron należy umieszczać w znacznikach CODE, np.:
- Nie reklamuj stron internetowych w postach na Forum (z wyjątkiem sytuacji, gdy ktoś aktywnie poszukuje informacji na dany temat, wtedy w odpowiedzi można zareklamować produkt, firmę, aukcję etc.).
- Zakaz umieszczania linków w podpisach (do tego celu służy odpowiednia opcja w profilu)
- Nie umieszczaj linków do stron o treściach pornograficznych i nawiązujących do przemocy.
- Pamiętaj, że jest to Forum serwisu http://www.Portal24h.pl a nie innych, więc nie zadawaj pytań odnośnie innych stron o podobnej tematyce. Posty takie będą usuwane/edytowane
AWATARY (czyli obrazki pod nickami - in. emblematy)
- Maksymalna wielkość avatara to 120x120 pikseli, max. ok. 85KB
- Avatar nie może zawierać adresów jakichkolwiek stron internetowych.
- Zawartość obrazka nie może być sprzeczna z ogólnymi zasadami moralnymi (np. pornografia)
- Avatar nie może zawierać napisów z nazwami rang specjalnych forum, np: Administrator, Moderator, Assistant, Ostrzeżenie, Zbanowany, itd.
- Avatary nie spełniające powyższych wymogów mogą być usuwane, a możliwość ich ponownego wstawienia blokowana do czasu zwrócenia się do Administratorów z prośbą o przywrócenie tej możliwości.
- Nie wolno korzystać z obrazka zrobionego przez innego użytkownika Forum (chyba że wyrazi on na to zgodę)
- Więcej na temat Awatarów w Słowniczku na dole tej strony.
PODPISY
- Podpis nie może w jakikolwiek sposób obrażać innego Użytkownika Forum.
- Podpis nie może zawierać więcej niż 255 znaków
- Zakaz stosowania nadmiernie dużej/małej czcionki.
- Zakaz umieszczania linków w podpisach (do tego celu służy odpowiednia opcja w profilu)
- Nieprzestrzeganie zasad podpisu grozi wyłączeniem go danemu Użytkownikowi
- Więcej na temat Podpisu w Słowniczku na dole tej strony.
OSTRZEŻENIA
- Ostrzeżenia są stosowaną w ostateczności, najostrzejszą formą upomnienia osoby łamiącej regulamin. Nie są karą dla takiej osoby. Funkcję kary spełnia zakaz pisania, oraz BAN.
- Użytkownicy nie przestrzegający Regulaminu są upominani Ostrzeżeniami (3 ostrzeżenia = kara w postaci zakazu pisania na forum)
- Ostrzeżenie jest przyznawane na okres min. 30 dni. Po tym okresie zostaje automatycznie usunięte.
- Nie krytykuj i nie podważaj autorytetu Administratora i Moderatorów w kwestiach Regulaminowych. Jest to prosta droga do opuszczenia Forum.
- Po 4 Ostrzeżeniach nie masz prawa wstępu na Forum!
- Dyskusja w temacie ewidentnie łamiącym Regulamin grozi również możliwością otrzymania Ostrzeżenia (tematy niezgodne z Regulaminem można zgłaszać do moderacji ikonką )
BANICJA
- BANy są przyznawane za złamanie niniejszego Regulaminu w sposób rażący (ocena tego faktu należy do Administratora i MODów)
- BANa dostaniesz automatycznie, jeżeli uzbierają Ci się 4 ostrzeżenia.
- zabronione jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum, grozi to zbanowaniem wszystkich kont
Autor zablokowanego tematu ma prawo:
- Poprosić na PW Moderatora o podanie motywów decyzji i ewentualnie - wycofanie jej.
- Dopiero wtedy, w razie różnicy zdań Użytkownik ma prawo do interwencji u Administratora
Usuwanie użytkowników:
- Konto Użytkownika, który nie aktywuje swojego konta przez okres 1 miesiąca zostanie usunięte
- Konto Użytkownika, który nie zaloguje się na Forum w przeciągu 6 miesięcy zostanie usunięte
- Konto Użytkownika, który nie napisze żadnego postu w przeciągu 6 miesięcy zostanie usunięte
Posty w następujących działach nie są zliczane (licznik postów):
- Luźne pogaduszki
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Administracja Forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na Forum przez Użytkowników. Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów, nie ma jednak prawa żądać od Administracji usunięcia swoich postów, bowiem decyzja o umieszczeniu ich na Forum jest traktowana jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego.
- Administrator i Moderatorzy mają prawo do skasowania, przeniesienia, edycji tematu lub postu, który narusza Regulamin i nie muszą tłumaczyć się Użytkownikom Forum ze swoich poczynań.
- Każdy Użytkownik, który zauważy że dany post innego Użytkownika Forum narusza Regulamin może go zgłosić Moderatorom klikając na ikonkę
- Wszelkie skargi na Moderatorów należy zgłaszać do Administratora, ponieważ Moderatorzy odpowiadają tylko przed nim
POSTAWIENIA KOŃCOWE
- Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.
Nieprzestrzeganie Regulaminu obowiązującego na Forum prowadzi do edycji/usunięcia/zamknięcia danego postu/tematu bądź czasowego lub stałego uniemożliwienia dostępu do Forum Użytkownikowi oraz do strony http://www.Portal24h.pl (w wyjątkowych sytuacjach).
Regulamin jest dostępny publicznie dla wszystkich. Treść Regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili bez osobistego powiadamiania o tym fakcie Użytkowników. Użytkownicy zobowiązani są do znajomości aktualnej wersji Regulaminu.
DANE OSOBOWE I ICH OCHRONA ORAZ KWESTIE PRAWNE
- Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do jego danych osobowych oraz prawo ich poprawiania
- Ustawa z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133 z 1997) traktuje o danych osobowych i ich ochronie, przekazując jakiekolwiek dane osobowe dla Portal24h.pl zgadzasz się jednocześnie na ich przetwarzanie.
- KONSTYTUCJA RP z 4 Kwietnia 1997 Art. 54, punkt 1: "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
- Administracja Portal24h.pl dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe Użytkowników
- Forumowicz publikując materiały na Forum udziela zgody na nieograniczone w czasie rozpowszechnianie ich bez możliwości cofnięcia tego pozwolenia
SŁOWNIK TERMINÓW
GOŚĆ - osoba niezarejestrowana na Forum. Może czytać tematy i korzystać z wyszukiwarki Forum, natomiast nie może nic napisać.
UŻYTKOWNIK (uczestnik, forumowicz) - osoba zarejestrowana na Forum. Może zakładać nowe tematy, odpowiadać w istniejących, edytować swoje posty. Rejestracja jest bezpłatna.
MODERATOR - osoba odpowiadająca za utrzymanie porządku na Forum. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika Forum może zamykać (blokować) tematy, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z Forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów Użytkowników treści niezgodne z Regulaminem, zwracać uwagę użytkownikom nieprzestrzegającym zasad obowiązujących na Forum, a w sytuacji braku poprawy - zgłosić Administratorom, by zablokować konkretnym Użytkownikom dostęp do Forum. Administracja Forum nie przyjmuje zgłoszeń osób chętnych do zostania Moderatorami. Powoływanie, w razie potrzeby nowych Moderatorów, odbywa się wyłącznie przez Administrację Forum.
ADMINISTRATOR (ADMIN) - osoba zarządzająca Forum. Ma nieograniczone uprawnienia i możliwości. Czuwa nad działaniem całego Forum i strony http://www.portal24h.pl. Nie można go nie lubić, bo nie można go zmienić! ;D
NICK - pseudonim Użytkownika, który sam sobie wybiera podczas rejestracji.
AWATAR (emblemat) - obrazek wyświetlany pod nickiem Użytkownika. Wstawia się go w profilu, wybierając z galerii lub wykorzystując obrazek na własnym serwerze, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w Regulaminie (wielkość 100x100px, max 20 KB). Emblemat jest jednym z elementów ułatwiających identyfikację użytkownika Forum, dlatego warto wybrać taki, który nie będzie mylił się z innymi awatarami. Nie wolno kopiować awatarów użytkowników Forum (nie dotyczy to awatarów dostępnych w galerii) - chyba że posiadacz danego awatara wyrazi na to zgodę. Ze względu na ograniczenia reklamowe w awatarach nie wolno umieszczać żadnych adresów internetowych. Niedozwolone są napisy imitujące rangi Forumowe.
PODPIS (sygnatura) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością Użytkownika, definiowany w profilu. Dopuszcza się krótki opis posiadanego komputera lub sentencji, jednak w rozsądnej długości i wielkości, tak by nie odciągało to uwagi od treści postów. Dopuszcza się wyłącznie linki do tematów na Forum. W podpisie można umieścić swoje dane kontaktowe do komunikatorów. Podpis nie powinien być wizualnie męczący dla innych użytkowników Forum: maksymalna wielkość czcionki to czcionka domyślna, należy unikać stosowania rażących kolorów. W podpisie nie należy stosować znaczników
Ostania aktualizacja Regulaminu: 21.02.2021 r.
Rejestracja oraz każdorazowe logowanie do serwisu oznacza akceptację aktualnej wersji Regulaminu PIERWSZY RAZ NA FORUM?
- Zapoznaj się z funkcjami jakie oferuje Forum.
- Przeczytaj podstawowe zasady dobrego wypowiadania się w Internecie
- Zapoznaj się z poniższym Regulaminem naszego Forum,
...po tym wszystkim zapraszamy Cię do aktywnego udziału w życiu Twojego Forum!
WSTĘP
Nasze Forum http://www.portal24h.pl/forum/ służy do prowadzenia dyskusji, wymiany własnych poglądów i opinii oraz wzajemnej pomocy w danych działach tematycznych. Korzystanie z forum http://www.portal24h.pl jest całkowicie bezpłatne. Jedynym warunkiem uczestniczenia w dyskusjach prowadzonych na forum strony http://www.portal24h.pl jest bezpłatna rejestracja Użytkownika z podaniem nick'a (czyli pseudonimu) i adresu e-mail (istotne jest podanie prawdziwego adresu, na który zaraz po rejestracji wysłany zostanie klucz aktywujący/weryfikujący konto).
ZASADY OGÓLNE
- Nieznajomość niniejszego Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania!
- Większość działów na Forum posiada dodatkowy Regulamin. Zanim cokolwiek napiszesz w poszczególnym dziale musisz zapoznać się z nim.
- Korzystający z Forum Użytkownicy powinni pamiętać o przestrzeganiu ogólnie przyjętych zasad etycznych.
- Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.
- Nie używaj słów ogólnie uważanych za wulgarne oraz obraźliwe w dowolnej pisowni internetowej oraz fonetycznej.
- Nie SPAM-uj, zarówno w postach jak i za pomocą PW
- Trzymaj się tematów w danej kategorii. Posty nie związane z tematem danego działu będą kasowane lub przenoszone.
- Jeśli chcesz przekazać wiadomość konkretnej osobie, użyj opcji PW (Prywatna Wiadomość)
- Reaguj na upomnienia Administratora oraz Moderatorów, gdyż brak reakcji może skończyć się BANem.
- Administrator oraz Moderatorzy Forum zastrzegają sobie prawo do edycji oraz kasowania postów, nie spełniających wymagań Regulaminu, bez informowania o tym fakcie autora.
- Zabrania się kasowania wiadomości dopisanej do posta przez Administratora oraz Moderatorów.
- Jeśli masz sprawę odnośnie blokady komentarzy na stronie, nie otwieraj nowego wątku na forum. Użyj PW w celu skontaktowania się z którymś z Moderatorów lub Administratorem.
- Zakaz załatwiania na forum swoich prywatnych spraw (do tego służą np. wiadomości prywatne - PW)
- Zakaz podawania w postach adresów email. Można to robić np. poprzez prywatną wiadomością . Jest to ochrona przed robotami spamującymi skrzynki email! To samo tyczy się numerów gg.
- PLUSA/PODZIĘKOWANIE, może przyznać autor danego tematu i jest to wyraz wdzięczności za udzieloną mu pomoc. Z tego powodu zakazuje się proszenia/przypominania/informowania o przyznaniu PLUSa w jakiejkolwiek formie (posty, podpisy itp.).
ZAKŁADANIE NOWYCH TEMATÓW I ODPOWIADANIE NA INNE
Przy zakładaniu tematu musisz pamiętać o:
- Nie otwieraj nowych wątków, jeżeli na forum istnieje wątek na podobny temat. Dopisz się do niego. Do tego celu używaj funkcji Szukaj!
- Nowe wątki zakładaj w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej (ewentualnie zostanie przeniesiony przez Moderatora).
- Powstrzymaj się przed umieszczaniem podobnych tematów lub postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie jest postrzegane jako zaśmiecanie Forum. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w swoim poprzednim temacie, w którym była o tym mowa, zamiast zakładać nowy.
- Wątki tytułuj konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą - czyli nie:
"Pomocy!!!", "Problem", "Help!", "Pilne!!!" etc. Pamiętaj, że nadając tematowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z Forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Nadawanie tytułów topikom jest wyjaśnione w odrębnych Regulaminach danej kategorii.
- Formułuj swoje pytania precyzyjnie, podając niezbędne szczegóły. Pisząc niejasno, marnujesz czas osób, które chcą Ci pomóc, jak i swój również. Jeżeli szukasz rozwiązania jakiegoś problemu, podaj jakich rozwiązań już próbowałeś - pomoże to w szybszym znalezieniu właściwego rozwiązania.
- "Jak mądrze zadawać pytania, aby jak najszybciej uzyskać odpowiedź?" Odpowiedź na to pytanie znajdziesz na http://rtfm.killfile.pl
- Nie umieszczaj dwóch postów pod rząd. Użyj opcji "Edytuj" i dopisz się do ostatniego posta.
- Nie pisz WIELKIMI, grubymi, pochylonymi, oraz kolorowymi literami tematów oraz całych postów. Używaj tego tylko jeśli jest to niezbędne.
- Nie przesadzaj z ilością tzw. "uśmieszków" w postach np.:
- Powstrzymaj się od nadmiernego wyrażania dezaprobaty z powodu tematu wątku, poziomu czyjejś wypowiedzi etc. Jeżeli uważasz, że któryś post narusza Regulamin lub prowokuje do tego innych, proponujemy zgłosić go Administratorowi lub Moderatorowi.
- Powstrzymaj się od zamieszczania postów, które nic nie wnoszą do dyskusji, np. o treści "lol", "też miałem taki problem", "zgadzam się z przedmówcą", "nie wiem jak Ci pomóc", etc oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego Użytkownika Forum.
- Nie pisz zbędnych komentarzy. Pisząc takowe, wydłużasz niepotrzebnie czas przebywania na forum innych Użytkowników. Pamiętaj o trzymaniu się tematu!
- Staraj się pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Porady odnośnie zasad polskiej pisowni oraz sprawdzania błędów znajdziesz na http://www.bykom-stop.avx.pl/jakpisac.html
- Jeżeli zobaczysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na Forum, użyj opcji "Zmień" (Edytuj) , żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z Forum przez Moderatorów.
- Bądź uprzejmy oraz staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, to po prostu nie pisz nic.
NICKI (ksywki, pseudonimy)
- Nie używaj w nickach słów wulgarnych oraz powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Nie używaj w nickach adresów stron internetowych oraz adresów e-mail.
- Nie używaj w nickach znaków specjalnych typu: . : #$ (małpa) ! ? , ( ) itp.
- Użytkownicy z niepoprawnymi nickami mogą zostać wykasowani!
- Zmiana nazwy Nicka: możliwa jest tylko przez Administratora (kontakt na PW, email itp.). Nicka nie mogą zmienić Użytkownicy, którzy posiadają w danym momencie Ostrzeżenie lub napisali już więcej niż 100 postów na Forum (ponieważ mają już wyrobioną "opinię" na Forum)
LINKI (adresy stron internetowych)
- linki do stron należy umieszczać w znacznikach CODE, np.:
Kod: Zaznacz cały
www.pajacyk.pl
- Zakaz umieszczania linków w podpisach (do tego celu służy odpowiednia opcja w profilu)
- Nie umieszczaj linków do stron o treściach pornograficznych i nawiązujących do przemocy.
- Pamiętaj, że jest to Forum serwisu http://www.Portal24h.pl a nie innych, więc nie zadawaj pytań odnośnie innych stron o podobnej tematyce. Posty takie będą usuwane/edytowane
AWATARY (czyli obrazki pod nickami - in. emblematy)
- Maksymalna wielkość avatara to 120x120 pikseli, max. ok. 85KB
- Avatar nie może zawierać adresów jakichkolwiek stron internetowych.
- Zawartość obrazka nie może być sprzeczna z ogólnymi zasadami moralnymi (np. pornografia)
- Avatar nie może zawierać napisów z nazwami rang specjalnych forum, np: Administrator, Moderator, Assistant, Ostrzeżenie, Zbanowany, itd.
- Avatary nie spełniające powyższych wymogów mogą być usuwane, a możliwość ich ponownego wstawienia blokowana do czasu zwrócenia się do Administratorów z prośbą o przywrócenie tej możliwości.
- Nie wolno korzystać z obrazka zrobionego przez innego użytkownika Forum (chyba że wyrazi on na to zgodę)
- Więcej na temat Awatarów w Słowniczku na dole tej strony.
PODPISY
- Podpis nie może w jakikolwiek sposób obrażać innego Użytkownika Forum.
- Podpis nie może zawierać więcej niż 255 znaków
- Zakaz stosowania nadmiernie dużej/małej czcionki.
- Zakaz umieszczania linków w podpisach (do tego celu służy odpowiednia opcja w profilu)
- Nieprzestrzeganie zasad podpisu grozi wyłączeniem go danemu Użytkownikowi
- Więcej na temat Podpisu w Słowniczku na dole tej strony.
OSTRZEŻENIA
- Ostrzeżenia są stosowaną w ostateczności, najostrzejszą formą upomnienia osoby łamiącej regulamin. Nie są karą dla takiej osoby. Funkcję kary spełnia zakaz pisania, oraz BAN.
- Użytkownicy nie przestrzegający Regulaminu są upominani Ostrzeżeniami (3 ostrzeżenia = kara w postaci zakazu pisania na forum)
- Ostrzeżenie jest przyznawane na okres min. 30 dni. Po tym okresie zostaje automatycznie usunięte.
- Nie krytykuj i nie podważaj autorytetu Administratora i Moderatorów w kwestiach Regulaminowych. Jest to prosta droga do opuszczenia Forum.
- Po 4 Ostrzeżeniach nie masz prawa wstępu na Forum!
- Dyskusja w temacie ewidentnie łamiącym Regulamin grozi również możliwością otrzymania Ostrzeżenia (tematy niezgodne z Regulaminem można zgłaszać do moderacji ikonką )
BANICJA
- BANy są przyznawane za złamanie niniejszego Regulaminu w sposób rażący (ocena tego faktu należy do Administratora i MODów)
- BANa dostaniesz automatycznie, jeżeli uzbierają Ci się 4 ostrzeżenia.
- zabronione jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum, grozi to zbanowaniem wszystkich kont
Autor zablokowanego tematu ma prawo:
- Poprosić na PW Moderatora o podanie motywów decyzji i ewentualnie - wycofanie jej.
- Dopiero wtedy, w razie różnicy zdań Użytkownik ma prawo do interwencji u Administratora
Usuwanie użytkowników:
- Konto Użytkownika, który nie aktywuje swojego konta przez okres 1 miesiąca zostanie usunięte
- Konto Użytkownika, który nie zaloguje się na Forum w przeciągu 6 miesięcy zostanie usunięte
- Konto Użytkownika, który nie napisze żadnego postu w przeciągu 6 miesięcy zostanie usunięte
Posty w następujących działach nie są zliczane (licznik postów):
- Luźne pogaduszki
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Administracja Forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na Forum przez Użytkowników. Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów, nie ma jednak prawa żądać od Administracji usunięcia swoich postów, bowiem decyzja o umieszczeniu ich na Forum jest traktowana jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego.
- Administrator i Moderatorzy mają prawo do skasowania, przeniesienia, edycji tematu lub postu, który narusza Regulamin i nie muszą tłumaczyć się Użytkownikom Forum ze swoich poczynań.
- Każdy Użytkownik, który zauważy że dany post innego Użytkownika Forum narusza Regulamin może go zgłosić Moderatorom klikając na ikonkę
- Wszelkie skargi na Moderatorów należy zgłaszać do Administratora, ponieważ Moderatorzy odpowiadają tylko przed nim
POSTAWIENIA KOŃCOWE
- Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.
Nieprzestrzeganie Regulaminu obowiązującego na Forum prowadzi do edycji/usunięcia/zamknięcia danego postu/tematu bądź czasowego lub stałego uniemożliwienia dostępu do Forum Użytkownikowi oraz do strony http://www.Portal24h.pl (w wyjątkowych sytuacjach).
Regulamin jest dostępny publicznie dla wszystkich. Treść Regulaminu może ulec zmianie w każdej chwili bez osobistego powiadamiania o tym fakcie Użytkowników. Użytkownicy zobowiązani są do znajomości aktualnej wersji Regulaminu.
DANE OSOBOWE I ICH OCHRONA ORAZ KWESTIE PRAWNE
- Użytkownikowi przysługuje prawo wglądu do jego danych osobowych oraz prawo ich poprawiania
- Ustawa z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133 z 1997) traktuje o danych osobowych i ich ochronie, przekazując jakiekolwiek dane osobowe dla Portal24h.pl zgadzasz się jednocześnie na ich przetwarzanie.
- KONSTYTUCJA RP z 4 Kwietnia 1997 Art. 54, punkt 1: "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji"
- Administracja Portal24h.pl dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe Użytkowników
- Forumowicz publikując materiały na Forum udziela zgody na nieograniczone w czasie rozpowszechnianie ich bez możliwości cofnięcia tego pozwolenia
SŁOWNIK TERMINÓW
GOŚĆ - osoba niezarejestrowana na Forum. Może czytać tematy i korzystać z wyszukiwarki Forum, natomiast nie może nic napisać.
UŻYTKOWNIK (uczestnik, forumowicz) - osoba zarejestrowana na Forum. Może zakładać nowe tematy, odpowiadać w istniejących, edytować swoje posty. Rejestracja jest bezpłatna.
MODERATOR - osoba odpowiadająca za utrzymanie porządku na Forum. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika Forum może zamykać (blokować) tematy, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z Forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów Użytkowników treści niezgodne z Regulaminem, zwracać uwagę użytkownikom nieprzestrzegającym zasad obowiązujących na Forum, a w sytuacji braku poprawy - zgłosić Administratorom, by zablokować konkretnym Użytkownikom dostęp do Forum. Administracja Forum nie przyjmuje zgłoszeń osób chętnych do zostania Moderatorami. Powoływanie, w razie potrzeby nowych Moderatorów, odbywa się wyłącznie przez Administrację Forum.
ADMINISTRATOR (ADMIN) - osoba zarządzająca Forum. Ma nieograniczone uprawnienia i możliwości. Czuwa nad działaniem całego Forum i strony http://www.portal24h.pl. Nie można go nie lubić, bo nie można go zmienić! ;D
NICK - pseudonim Użytkownika, który sam sobie wybiera podczas rejestracji.
AWATAR (emblemat) - obrazek wyświetlany pod nickiem Użytkownika. Wstawia się go w profilu, wybierając z galerii lub wykorzystując obrazek na własnym serwerze, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w Regulaminie (wielkość 100x100px, max 20 KB). Emblemat jest jednym z elementów ułatwiających identyfikację użytkownika Forum, dlatego warto wybrać taki, który nie będzie mylił się z innymi awatarami. Nie wolno kopiować awatarów użytkowników Forum (nie dotyczy to awatarów dostępnych w galerii) - chyba że posiadacz danego awatara wyrazi na to zgodę. Ze względu na ograniczenia reklamowe w awatarach nie wolno umieszczać żadnych adresów internetowych. Niedozwolone są napisy imitujące rangi Forumowe.
PODPIS (sygnatura) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością Użytkownika, definiowany w profilu. Dopuszcza się krótki opis posiadanego komputera lub sentencji, jednak w rozsądnej długości i wielkości, tak by nie odciągało to uwagi od treści postów. Dopuszcza się wyłącznie linki do tematów na Forum. W podpisie można umieścić swoje dane kontaktowe do komunikatorów. Podpis nie powinien być wizualnie męczący dla innych użytkowników Forum: maksymalna wielkość czcionki to czcionka domyślna, należy unikać stosowania rażących kolorów. W podpisie nie należy stosować znaczników
iKod: Zaznacz cały
. [b]PROFIL [img]http://www.portal24h.pl/forum/styles/AeroGreen/imageset/pl/icon_user_profile.gif[/img][/b] - zbiór informacji o danym Użytkowniku Forum. [b]Temat [ang. [i]Topic[/i]] (wątek)[/b] - oddzielna rozmowa w danym dziale, której tytuł jest wyświetlany na liście. [b]POST[/b] - pojedyncza wypowiedź uczestnika w danym topiku. [b]PW (prywatna wiadomość, PM)[/b] [img]http://www.portal24h.pl/forum/styles/AeroGreen/imageset/pl/icon_contact_pm.png[/img] - wewnętrzna korespondencja Forum. Korzystając z ikony umieszczonej w każdym poście dowolnego użytkownika Forum, można wysłać do niego prywatną wiadomość, niepublikowaną na Forum. [b]BAN[/b] - zablokowanie danemu użytkownikowi dostępu do Forum. Banowani są Użytkownicy, którzy nie przestrzegają zasad Forum i nie reagują na upomnienia Administratora/Moderatorów. [b]10 przykazań o Moderatorze:[/b] ;) 01. Moderator nie nabija postów - moderator ma wiele do przekazania 02. Moderator nie myli się - moderator ma inne zdanie 03. Moderator nie obija się - moderator czuwa 04. Moderator nie rozmywa tematu - moderator przypomina o innych ważnych sprawach 05. Moderator nie obraża innych - moderator dobitnie zwraca uwagę 06. Moderator nie flooduje - moderator ekspresywnie wyraża swoje myśli 07. Moderator nie wykłóca się - moderator szkoli Forumowiczów 08. Moderator nie zakłada głupich tematów - moderator sprawdza czujność Forumowiczów 09. Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami moderatora. 10. Szanuj moda swego - możesz mieć gorszego.