[Opinia] Army Of Two na Playstation 3

Rozmowy o legalnych grach komputerowych.

<<

kratos31

Awatar użytkownika

Topic author

TOP Technik

Posty: 458

Rejestracja: 14 lis 2007, 20:36

Lokalizacja: Opole

Post autor: kratos31 » 4 maja 2008, 22:08

[Opinia] Army Of Two na Playstation 3

Obrazek
Witam chciałbym przedstawić kolegom grę Elektronic Arts a mianowicie Army O Two, gra jest osadzona w współczesnych realiach w których rządzą tzw. PMC - Private Military Corporations (prywatne korporacje wojskowe).Wcielamy sie w jednego z dwóch byłych żołnierzy piechoty morskiej a mianowicie Salema lub Riosa którzy dołączają do International Security Corp, największego na świecie, prywatnego dostawcy sprzętu wojskowego. Gra jest w trybie TPP czyli z trzeciej osoby, duży nacisk położony jest na tryb kooperacji czy z partnerem którym steruje AI czy kolega. Konstruując fabułę twórcy inspirowali się głośnymi konfliktami zbrojnymi ostatnich lat; bohaterom przyjdzie walczyć w najbardziej zapalnych punktach świata, takich jak Somalia czy Irak. Tłem wydarzeń jest znany z mediów, kontrowersyjny temat prywatnych armii. Nie warto jednak spodziewać się głębokich przemyśleń na ważkie polityczne tematy. Chodzi głównie o szybką, doprawioną szczyptą taktyki akcję - dostajemy jej pod dostatkiem.Tak jak w tytule bardzo ważna rzeczą jest partnerstwo oraz umiejętność działania w duecie, praktycznie przez całą grę korzystamy z pomocy kumpla ostrzeliwując nadbiegających przeciwników, wspólnie otwieramy drzwi, podsadzamy się na wyższe poziomy, wymieniamy bronią czy stajemy z nim plecy w plecy. Ważne jest żeby baczyć na obrażania partnera. Gdy oberwie za mocno musimy go odciągnąć w ustronne miejsce żeby podleczyć, a partner w miedzy czasie prowadzi ogień osłaniający. Ciekawym rozwiązaniem jest miernik Aggro który jest dosyć prosty, ale w trakcie gry odpowiednie jego wykorzystanie, nie dość, że jest kluczem do sukcesu, to jeszcze sprawia olbrzymią satysfakcję. Polega on na skupieniu uwagi wrogów na sobie, dając czas partnerowi na zajście ich od tyłu lub odwrotnie. Bez tego ciężko będzie przejść niektóre etapy gry. Kooperacja jets podstawą do ukończenia wszystkich misji. Są też nie dociągnięcia takie jak niestety trochę psują je kłopoty z trafieniem wroga znajdującego się blisko (atak melee nie zawsze działa) i Sztuczna Inteligencja przeciwników. Krycie się za przeszkodami i ostrożne próby zajścia nas z boku wychodzą im całkiem sprawnie, jednak często zdarza im się biec wprost na gracza lub uciekać wystawiając się na strzał. Szczytem głupoty jest sytuacja, w której przeciwnik przebiega między Salemem i Riosem, by skryć się za ich plecami. Grafika miała być podobna do tej z Gears Of War ale niestety nie do końca sie to udało, brakuje troszkę do GoW. Dla mnie gra rewelacyjna a zwłaszcza tryb kooperacji który jest dynamiczny i potrafi dać wycisk nawet doświadczonemu graczowi.

Dodatkowe informacje
Gra powstała w kanadyjskim oddziale Electronic Arts gra Army of Two jest nastawioną na kooperację strzelaniną TPP. Każdą z powierzonych misji wykonujemy z partnerem, posiadającym zaawansowaną Sztuczną Inteligencję, bądź sterowanym przez drugiego gracza.

Akcję gry umieszczono w wielu, znanych z czołówek gazet, miejscach konfliktów. Nasi bohaterowie są świetnie wyszkolonymi najemnikami. Pracują dla wielkiej wojskowej korporacji, działającej wszędzie tam, gdzie dyplomacja zawiodła. Rios jest starszym i bardziej doświadczonym żołnierzem, pełni początkowo rolę mentora. Z kolei Salem jest młodszy, bardziej zapalczywy, woli najpierw działać, później myśleć.

Współpraca pomiędzy głównymi bohaterami jest najważniejszym i najbardziej rozbudowanym elementem gry. Partnerzy nie tylko się osłaniają, ale też pomagają sobie nawzajem pokonywać przeszkody terenowe i koordynować akcję. W przypadku postrzelenia jednego z bohaterów, drugi musi udzielić mu pierwszej pomocy.

Z partnerem porozumiewamy się za pośrednictwem głosu, bądź przy użyciu menu. Nasze polecenie nie musi jednak zawsze zostać bezwzględnie wykonane, gdyż zaimplementowana przez autorów PAI (sztuczna inteligencja partnera) zapamiętuje nasze działania i w zależności od nich jest bardziej lub mniej skłonna do podporządkowania się nam. Ponadto występują w grze sytuacje, kiedy bohaterowie mogą wykonywać skoordynowane akcje specjalne (np. jednoczesny strzał z pary karabinów snajperskich do dwóch celów).

Najemnicy dysponują najnowocześniejszym sprzętem wojskowym. Za zarobione w trakcie misji pieniądze możemy dokonywać dodatkowych zakupów, bądź tuningować naszą broń, aby nie tylko posiadała większą skuteczność bojową, ale też miała oryginalny, zgodny z naszymi upodobaniami wygląd
Screeny

Obrazek Obrazek Obrazek

Trailery

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/31547.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/30690.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/29791.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/13521.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/14971.html
Gameplay

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/31031.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/31046.html

Kod: Zaznacz cały

http://www.gametrailers.com/player/31037.html
Miłej lektury :D
Ostatnio zmieniony 4 maja 2008, 22:14 przez kratos31, łącznie zmieniany 2 razy.