Strona 1 z 2
[Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 15:59
autor: daras77721
Posiadam kartę graficzną GeForce AD6600TD Leadtek 128 Mb. I mam dość dziwny problem. Otóż gdy włączam komputer po raz pierwszy na przykład rano i włącze jaką kolwiek grę czy to Counter Strike'a czy Armies of Exigo to po ok.10 minutach od włączenia komputera,gra zaczyna się niesamowicie zacinać i cały system ''muli''. Gdy zrobię restart komputera wszystko wraca do normy i przez cały dzień nie mam już żadnego problemu mogę grać i grać. Nie mam pojęcia o co chodzi. Nigdy nie podkręcałem karty graficznej bo wydaję mi się że to ona jest tutaj winowajcom wszystkiego. Proszę o pomoc!
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 16:11
autor: Maciek
1. Podstawowe pytanie: czy dzieje sie to tylko jak wlaczysz po raz pierwszy komputer i jakas gre czy dzieje sie to rowniez gdy wlaczysz po raz pierwszy komputer i nie wlaczysz zadnej gry?
2. Czy dysk pracuje podczas tego "zamulania systemu:?
3. Czy system dalej "muli" po wyjściu z gry?
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 16:58
autor: daras77721
1.Tylko gdy włącze gre.
2.Dysk pracuje.
3.Tak system dalej ''muli'' po wyjściu z gry.
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 17:33
autor: stachu
Przeskanuj komputer adaware i antywirusem. Sprawdź temperatury za pomocą everesta
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 18:05
autor: bartekmp
daras77721, ja mam tak, jeśli mam płytę w napędzie optycznym, ale może to tylko ja
.
Polecam oczyścić rejestr, usunąć syf z komputera, np. CCleanerem, zrobić te skany antywirem i antyspywarem, oraz sprawdzić HijackThis, czy nie masz jakichś niepożądanych aplikacji w systemie.
Potem zdaj relacje z każdej czynności
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 18:27
autor: Maciek
- Skoro dysk pracuje to może miec bad sectory - chkdisk będzie pomocny lub inne tego typu narzedzie.
- może tez sie włączac Windowsowskie indexowanie plików
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 18:56
autor: daras77721
Aha zapomniałem jeszcze wspomnieć że jakiś miesiąc temu miałem format Dysku C i wgrywałem nowego Windowsa.
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 23 lip 2008, 21:29
autor: MATchlesS
Aha zapomniałem jeszcze wspomnieć że jakiś miesiąc temu miałem format Dysku C i wgrywałem nowego Windowsa.
A na poprzednim systemie też występował problem? OMG, ale z Was trzeba wszystko wyciskać... Nie wiem
daras77721 czemu nie chcesz jak najszybciej rozwiązać swego problemu. Swoją drogą lepiej napisz czy metody podane przez przedmówców pomogły (a przede wszystkim dokładne skanowanie komputera, bowiem również w mojej opinii powodem problemu jest jakiś syf)...
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 09:52
autor: daras77721
MATchlesS pisze:A na poprzednim systemie też występował problem?
Przed formatowaniem komputera był ten sam problem,dlatego też zrobiłem tego formata myślałem że pomoże.Niestety
Maciek pisze:może tez sie włączac Windowsowskie indexowanie plików
Maciek a da się je jakoś wyłączyć?
A to mój log z Hijackthis
Kod: Zaznacz cały
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:59:07, on 2008-07-24
Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.20696)
Boot mode: Normal
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\SAGEM WiFi manager\WLANUTL.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Gadu-Gadu\gg.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Łącza
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0 CE\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: My Global Search Bar BHO - {37B85A21-692B-4205-9CAD-2626E4993404} - C:\Program Files\MyGlobalSearch\bar\1.bin\MGSBAR.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: My Global Search Bar - {37B85A29-692B-4205-9CAD-2626E4993404} - C:\Program Files\MyGlobalSearch\bar\1.bin\MGSBAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA LOKALNA')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'USŁUGA LOKALNA')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA SIECIOWA')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'USŁUGA SIECIOWA')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nltide_2] regsvr32 /s /n /i:U shell32 (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Program sieciowy dla SAGEM Wi-Fi 11g USB adapter.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
--
End of file - 5405 bytes
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 09:59
autor: MATchlesS
Maciek a da się je jakoś wyłączyć?
daras77721, a masz Google? To taka fajna wyszukiwarka, w której wpisujesz "indeksowanie plików" i w PIERWSZYM wyniku masz wszystko podane na tacy. Wiem, że jest to dla Ciebie trudne, więc zrobiłem to za Ciebie:
Kod: Zaznacz cały
http://www.poradykomputerowe.pl/optymalizacja_windows/wylaczanie_indeksowania_plikow_w_windows_xp-569.html
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 10:27
autor: bartekmp
daras77721, log wygląda na czysty. Masz tam jakies spywarowe wyszukiwarki do IE prawdopodobnie, więc możesz je usunąć -
O2 - BHO: My Global Search Bar BHO - {37B85A21-692B-4205-9CAD-2626E4993404} - C:\Program Files\MyGlobalSearch\bar\1.bin\MGSBAR.DLL
i
O3 - Toolbar: My Global Search Bar - {37B85A29-692B-4205-9CAD-2626E4993404} - C:\Program Files\MyGlobalSearch\bar\1.bin\MGSBAR.DLL
Potem wyłącz indeksowanie plików, a jeśli nadal nie podziała, to koniecznie sprawdź jakimś programem diagnostycznym stan dysku, czy aby na pewno nie ma na nim zbyt wiele bad sectorów.
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 10:43
autor: Maciek
Wynik chkdisk'u to
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 12:31
autor: daras77721
Maciek pisze:Wynik chkdisk'u to
Wyskoczyło mi że wolumin jest wolny od błędów.
/Edit:
stachu pisze:Sprawdź temperatury za pomocą everesta
Temperatura procesora 57 °C (135 °F)
Temperatura płyty głównej 40 °C (104 °F)
Temperatura karty graficznej 69 °C (156 °F)
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 18:49
autor: bartekmp
daras77721, a dysku? Temperatura dysku też zalicza się do temperatur podzespołów
.
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 20:00
autor: daras77721
bartekmp pisze:daras77721, a dysku?
Mam Everesta Ultimate trial na 30 dni. I tylko w pełnej wersji można zobaczyć temperaturę dysku twardego
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 20:24
autor: Iwan
To sobie pobierz Home, który jest darmowy
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 21:25
autor: daras77721
Iwan pisze:To sobie pobierz Home, który jest darmowy
Miałem Home ale tam nie mogłem znaleźć nigdzie temperatur
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 24 lip 2008, 22:11
autor: pan jUzek
daras77721, a dysku? Temperatura dysku też zalicza się do temperatur podzespołów
Mam Everesta Ultimate trial na 30 dni. I tylko w pełnej wersji można zobaczyć temperaturę dysku twardego
Użyj programu HD-Tune
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 25 lip 2008, 08:52
autor: Nivener
Zacznę od tego że jeżeli problem występuje tylko po pierwszym uruchomieniu komputera (czyli można powiedzieć że podzespoły mają temperaturę otoczenia, no chyba że na niektórych masz super chłodzenie, działające 24/7 i kostki lodu) więc można powiedzieć że twój sprzęt źle chodzi przy niskich temperaturach, co jest wg. mnie trochę śmieszne, ale z komputerami bywa różnie. Idąc dalej tym tropem powiedział bym że jeżeli zwalasz wszystko na kartę grafy możesz sprawdzić jej pamięć,
korzystając np. z 3d marka i ustawiając tam max możliwości, co sprawi że jeżeli jest problem z pamięcią karty to albo wywali error, albo będzie to samo co podczas pierwszego odpalania
to na razie tyle, zobaczymy co Ci z tego wyjdzie.
Re: [Problem] "Zacinanie" się gier
: 25 lip 2008, 10:42
autor: Maciek
Oczywiście
Kasperskiego wyłączasz na czas grania w gry bo nie chcesz żeby Ci
dysk mulił dodatkowo podczas grania?