Strona 1 z 3

[Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 2 sie 2008, 14:56
autor: Quort
Jak wiadomo (albo niektórym nie wiadomo) 29 sierpnia tego roku ma się odbyć premiera prequela znakomitej gry jaką był S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla, mianowicie S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo. cień Czarnobyla jest grą bardzo dobrą,wiele jednak aspektów gry, pojawiających się w wersjach beta nie ujrzało światła dziennego w końcowej fazie gry.

Fabuła gry zbytnio się nie zmienia, znowu trafiamy do skażonej Zony, gdzie radioaktywność sięga zenitu. Lecz w nowej produkcji, Zona jest bardziej "dzika", niebezpieczna i straszniejsza.
Naszym zadaniem będzie przeżyć w str.efie i pozbyć się kilku ważnych osobowości z innych frakcji. Jednym słowem zostaniemy rzuceni w wojnę pomiędzy różnymi oddziałami, a to po której stronie się opowiemy zależy tylko od nas. Twórcy mówią o 3 do 5 frakcjach do których możemy się przyłączyć (bandyci,najemnicy,monolit,powinność,wolność), niewiadomo które frakcje twórcy z gry mogą wykluczyć. Jeżeli chodzi o frakcje to mamy bardziej swobodny wybór, możemy bowiem przyłączyć się do jednej i po kilku chwilach ją opuścić, wtedy automatycznie stajemy się wrogiem tej pierwszej. Tak samo jest w przypadku bandytów, są to wrogowie całej Zony, przyłączenie się do nich oznacza tylko jedno...

Pierwszym elementem, który w prequelu poszedł pod młotek, jest świat. Zona przejdzie dość duże zmiany. Ujrzymy nowe lokacje, które początkowo miały znaleźć się już w Cieniu Czarnobyla, a jest to czerwony las, podziemia pyrpeci i kilka innych. Clear Sky oferuje nam o 50 % większą powierzchnię strefy, gdzie dużą ilość obejmują już znane nam lokacje, całkiem zmienione, bo przecież pomiędzy wydarzeniami z pierwszej części, a z drugiej to kilka lat.

Elementem o którym musze wspomnieć jest silnik graficzny. X-ray sprawdził się znakomicie i świat Czarnobyla wyglądał genialnie. Teraz developerzy poszli o krok dalej. Clear Sky stanie na nowej wersji silnika, oznaczonym numerkiem 1.5. Pierwszą zasadniczą różnicą jest fakt, że X-ray 1.5 korzysta w pełni z bibliotek DirectX 10, co daje znakomite i bardzo realistyczne efekty wizualne. Modele postaci będą teraz wiernie odwzorowane, ich ruchy, mimika twarzy jak i gest będą tak płynne, że aż do złudzenia podobne do normalnych ludzkich ruchów. Ale to nie wszystko, zona będzie żyć własnym życiem, liście spadające z drzew, strugi deszczu płynące po ulicach, pioruny oświetlające ponure niebo. Każdy z tych czynników wpłynie na realistykę rozgrywki. Dla mnie bomba, nic więcej nie potrzebuje! Mówi się nawet coś takiego, że ludzie nie będą porównywali gier pod względem grafiki do Crysisa ale właśnie do Clear Sky.

Bardzo wkurzającym elementem w Stalkerze było to że nie można było naprawić własnego ekwipunku ani poruszać się po świecie gry pojazdami, teraz to się zmieni:) Zona będzie żyła własnym życiem, ludzie będą musieli odpoczywać np wartownicy co jakiś czas będą musieli się zmieniać aby jeden z nich odpoczął.

Dla mnie Cień Czarnobyla był dobrą grą, czy preqel przeciągnie ocenę z dobrej na celującą, tego jeszcze nie wiemy, możemy się o tym przekonać 29 sierpnia.

Obrazek

Obrazek

Zapraszam do dyskusji na temat gry.

PS. MatchleS masz racje większość tekstu wrzuciłem z paru recencji ale część dorzuciłem:P

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 2 sie 2008, 16:41
autor: MATchlesS
Po świetnej poprzedniej części, na Czyste Niebo czekam z niemałym zaciekawieniem. Gra prezentuje się okazale pod kątek grafiki (ale wymagania nie mają być wysokie!), a usprawnienia najprawdopodobniej przekonają antyfanów poprzedniej produkcji do Clear Sky. IMO fabuła również fabuła ciekawie się zapowiada. Myślę, iż Czyste Niebo może być jedną z lepszych gier tego roku!

Beta-test:

Kod: Zaznacz cały

http://www.gram.pl/art_8A3jHu8_S_T_A_L_K_E_R_Czyste_Niebo_betatest.html
PS. Jak KOPIUJESZ jakiś ogromny tekst, to dawaj go w znaczniku "Quote"...

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 3 sie 2008, 18:50
autor: kratos31
MATchlesS pisze:Po świetnej poprzedniej części, na Czyste Niebo czekam z niemałym zaciekawieniem
Dokładnie ja tak samo czekam na ten tytuł. Myślę iż gra będzie rewelacyjna i grywalna.
Więcej screenów
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Oraz wymagania i zawartość edycji Polskiej
Minimalne:

OS: Windows 2000 SP4/XP/Vista
CPU: Pentium 4 2GHz / Athlon XP 2200+
RAM: 512MB
HDD: 10GB
GPU: karta graficzna ze 128MB pamięci, kompatybilna z DirectX 9.0

Zalecane:

OS: Windows XP/Vista
CPU: Intel C2D E6400 / AMD 64 X2 4200+
RAM: 1,5GB
HDD: 10GB
GPU: karta graficzna z 256MB pamięci, kompatybilna z DirectX 9.0
18.07.2008
CD Projekt ujawnił nowe informacje o polskiej edycji najbardziej oczekiwanej obecnie gry FPS - S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. W skład wydania premierowego wejdą:

- płyta DVD z grą S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w polskiej wersji językowej,

- instrukcja do gry,

- mapa Zony, czyli strefy Czarnobyla, w której toczy się akcja gry,

- 4 naklejki z logotypami różnych frakcji stalkerów,

- całość zapakowana w efektowne pudełko.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo to następna część jednej z najlepszych gier FPS
ostatnich lat, a na pewno najbardziej klimatycznej. Akcja rozgrywa się na
terenie Czarnobyla, w zamkniętej, skażonej radioaktywnie strefie zwanej
Zoną. Fabuła Czystego Nieba nie jest kontynuacją pierwszej części gry, lecz
stanowi prolog do wydarzeń przedstawionych w Cieniu Czarnobyla.

Gra S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo ukaże się 29 sierpnia w polskiej wersji
językowej i w cenie 99,90 zł. Oprócz wydania standardowego, w sprzedaży
dostępna będzie także limitowana Edycja Kolekcjonerska gry, której szczegóły
zostaną ujawnione już wkrótce.

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 3 sie 2008, 21:17
autor: Quort
Słyszałem o czymś takim że w grze będą wojny frakcji o terytoria, czyli jak będziemy na terytorium wrogiej frakcji to nie będzie zaciekawie, no ale są dwa wyjścia albo uciekać, albo zdobyć dany teren. Minusem jest to że gdy będziemy eksplorować Zonę nagle wyświetli nam się komunikat że nasze terytorium jest atakowane no i musimy iść lub jechać samochodem te pare kilometrów. Wydaje mi się że to będzie tak wnerwiające jak zdobywanie dzielnic w GTA:SA.

A tu screen:

Screen podglądu sił frakcji

Jak widać frakcja Clear Sky ma przewagę 2 zielonych kreseczek nad frakcją Renegades

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 8 sie 2008, 12:04
autor: kratos31
Tak wygląda wersja kolekcjonerska STALKER Clear Sky
Obrazek

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 12 sie 2008, 20:47
autor: MATchlesS
Z poniższego adresu można pobrać przykładowe nagrania dialogów z Czystego Nieba:

Kod: Zaznacz cały

ftp://ftp4.gram.pl/pub/press/S.T.A.L.K.E.R._Czyste_Niebo/S.T.A.L.K.E.R._Czyste_Niebo_lektor_sample.zip
Lektor trzyma wysoki poziom, tak jak w Cieniu Czarnobyla. :ok:

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 17:38
autor: marcin928
premiera przesunięta na 5 września.

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 17:48
autor: MATchlesS
marcin928 pisze:premiera przesunięta na 5 września.
... ale dołożono płytkę CD ze ścieżką dźwiękową z gry do Edycji Kolekcjonerskiej. :) Tak to teraz wygląda:
Obrazek

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 18:40
autor: Delacroix
Posiadam sprawdzone linki do demka Clear Sky. Działa samo, póki co jest po rosyjsku. To lekko usprawnione demo z targów E3. Tylko kilka mapek prezentacyjnych.

Dajemy?

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 19:56
autor: MATchlesS
Właśnie ukończono Czyste Niebo + potwierdzenie tego, co powiedział marcin928:
Twórcy S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky w końcu dopięli swego i z dumą mogą ogłosić, że projekt został ukończony. Jednak gra trafi na półki nieco później, niż zakładano w planie wydawniczym.

Wydawca gry S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, tworzonej od jakiegoś czasu w ukaińskim studio GSC Game World, poinformował, iż jej premiera ulegnie tygodniowemu opóźnieniu. Nie podano przyczyn decyzji - wiemy natomiast, że prequel ukaże się na rynku 5 września. Pierwotny termin wyznaczony był na 29 sierpnia.
Delacroix pisze:Dajemy?
Myślę, że tak, choć ja i tak nie skorzystam - obecnie posiadam sprzęt z poprzedniego wieku.
A tak na marginesie - pełną wersję i tak będę miał sporo wcześniej. Naczelny pewnego portalu, dla którego piszę co nieco, stwierdził, że jest duża szansa pozyskania pełnej wersji Czystego Nieba znacznie wcześniej (oczywiście nie żadne bety itp. - 100% produkt). Tak więc, ja będę miał zapewne gierkę kilkanaście dni przed premierą. :P

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 19:58
autor: Delacroix

Kod: Zaznacz cały

http://depositfiles.com/en/files/6015876
http://depositfiles.com/en/files/6015861
Jest to wersja rebuild dema z E3 2007. Mapki te same, ale doszło sporo kosmetycznych rzeczy...

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 18 sie 2008, 20:33
autor: Quort
No był raz wyciek z targów E3, tej bety, nie wiem czy ktoś grał, ja się skusiłem, całkiem ładnie to wyglądało jak na ten okres. Podobały mi się bagna, wysokie trawy wyższe od mojego bohatera, trzeba było się kryć w trawie, chodzić po bagnach. W tej becie broniło się jakiejś farmy, wyglądało mi to na jakąś większą bitwę, ale naprawde fajnie się grało. Było kilka błędów, takie jak, przeładowywałem broń, a bohater nic nie robił, tylko nagle wskoczył, magazynek, ludzie nagle znikali, itp. Ale tak jak mówiłem na ten etap to było dobrze.

Delacroix jak to jest poprawiona wersja, to chętnie zagram :)

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 18:15
autor: Ant
A jak tak wychodzi ten nowy STALKER to opłaca się inwestować w tego starego czy lepiej odrazu na ten nowy zasiąść?

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 18:37
autor: MATchlesS
Ant, Czyste Niebo wydaje się lepszym zakupem - masz wszystkie te same tereny co poprzednio (oprócz Prypeci i Baru, ale zyskujesz trzy nowe), fabularnie trzyma poziom, a grafika o wiele lepsza. Poza tym masz wiele ciekawych umileń (szybka podróż, detektory artefaktów i rozbudowany system upgrade'owania "pukawek"). Niedługo dostanę grę do recenzji, więc może co nieco Wam napiszę w przedpremierowej relacji. ;)

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 19:38
autor: Cuthbert
Tereny są niby te same, ale ponoć są zmienione. Poza tym nie wiem, czy grając najpierw w bądź co bądź prequel kiedy kolega zechce sięgnąć po "następną poprzednią" część to się nie zawiedzie. A przecież podstawowy STALKER też jest jak najbardziej godny uwagi...

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 19:39
autor: Quort
Ja bym radził najpierw zagrać w Cień Czarnobyla. Na razie jest tańszy niż Clear Sky a jak ci się Cień Czarnobyla nie spodoba to nawet za Clear Sky się nie bierz. Fakt te same mapki, dodane, nowe bronie, NPC'y, fabuła, ale najpierw trzeba zagrać w starego Stalkera. Takie jest moje zdanie.

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 19:45
autor: MATchlesS
Cuthbert pisze:Tereny są niby te same, ale ponoć są zmienione.
Tak, to prawda, ale zmiany w starych miejscówkach można nazwać co najwyżej kosmetycznymi. A te nowe (szpital, bagna i miasteczko Limańsk) są świetne!
Quort pisze:jak ci się Cień Czarnobyla nie spodoba to nawet za Clear Sky się nie bierz.
Prawda. Co nie zmienia faktu, że jednak Czyste Niebo jest lepsze. :)
Quort pisze:nowe bronie, NPC'y
W ilościach śladowych...
Quort pisze:najpierw trzeba zagrać w starego Stalkera
Dlaczego? Fabularnie nie ma prawie żadnych powiązań...

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 20:15
autor: Ant
Ten stary mi przypomina FEAR. (mroczne klimaty)
A ten nowy mi wygląda jak "świeży wybuch bomby atomowej", czyli jakaś normalna strzelanka, ale, jacy są przeciwnicy w tym nowym STALKER'ze?

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 20:23
autor: MATchlesS
Ant pisze:Jacy są przeciwnicy w tym nowym STALKER'ze?
Tacy sami, jak poprzednio. :)
Frakcje bez większych zmian, ale zmutowanych zwierząt troszkę doszło.
Ant pisze:Ten stary mi przypomina FEAR. (mroczne klimaty)
Tak przewrotnie, to troszkę masz rację...
Ale porównanie i tak niezbyt fortunne (otwartość świata + elementy RPG i ciasne pomieszczenia + zero swobody?).
Ant pisze:strzelanka
W Czystym Niebie jest tyle strzelanin ile w Cieniu Czarnobyla - tu brak większych zmian, nie masz racji, że w "dwójce" jest więcej wymian ognia.
Chociaż nie ma pojęcia, co kryje się pod słowem "normalna"?

Re: [Temat ogólny] S.T.A.L.K.E.R Clear Sky

: 26 sie 2008, 20:38
autor: drynda
Co do fabuły:
SPOT!!
Jej akcja odbywa się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla. Głównym bohaterem jest najemny poszukiwacz artefaktów, który z pewnych przyczyn został zmuszony do pobytu w Zonie. Można powiedzieć, że jest on biologicznie związany z tym terenem, albowiem każde zakłócenie równowagi strefy uszkadza jego układ nerwowy. Pojawienie się bohatera z Shadow of Chernobyl w Zonie wywołuje pierwsze zachwianie balansu, doprowadzając nasze alter ego z Clear Sky do stanu niemal agonalnego. Jeżeli nie znajdzie on i nie zabije Wybrańca z poprzedniego S.T.A.L.K.E.R.-a, czeka go bolesna śmierć.

Ponieważ CS kończy się w chwili, gdy zaczyna się historia z Cienia Czarnobyla, nie uświadczymy więcej niż jednego możliwego zakończenia fabuły. Nie oznacza to jednak, że nie będzie ona rozbudowana i ciekawa. W Clear Sky znajdziemy odpowiedzi na pytania dotyczące tego, co działo się z bohaterem SoC podczas jego wcześniejszych wypraw, nieujętych w ramach gry. Dlatego właśnie strona fabularna CS zyskuje na wartości w oczach weteranów Cienia Czarnobyla – odkryją oni prawdę na temat palących kwestii poruszonych w pierwszej części S.T.A.L.K.E.R.-a.

Koniec SPOTU!!