Strona 1 z 1

[problem] Reklamacja Lexmark P4350

: 29 sie 2008, 12:08
autor: Stafford
Witam! Tak więc sprawa wygląda następująco:

Dnia 20 kwietnia 2006 roku zakupiłem w sklepie komputerowym urządzenie wielofunkcyjne marki Lexmark P4350 w cenie 380 zł (swoją drogą w tamtym czasie średnia cena tego urządzenia wynosiła 450 zł). W marcu 2007 roku zaczęły się problemy ze skanerem, więc zadzwoniłem do biura obsługi klienta firmy Lexmark i złożyłem reklamację. Firma nie robiła żadnego problemu i w dniu 6 kwietnia 2007 roku otrzymałem nowe urządzenie, więc gwarancja przedłużyła się o rok. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że z drukarką znów zaczęły się problemy. Rozpoczęły się w okolicach czerwca tego roku, tak więc już po gwarancji. Występują następujące problemy:

1. Problem z łącznością z komputerem. Nie pomogło przeinstalowanie sterowników płyty, ani instalacja sterowników ze strony producenta. Próbowałem również łączyć drukarkę za pomocą innych kabli USB (2 różne sztuki) oraz na innych (3) komputerach i nic.

2. Jako, że nie ma łączności z komputerem, nie mogę również drukować (jest to oczywiście następstwo niemożności połączenia z komputerem, ale wcześniej dość często zdarzało się, że papier się zacinał).

3. Problemy ze skanerem - gdy próbuję coś zeskanować (za pomocą jakiegokolwiek programu; próbowałem 3 różnych programów) to skanowanie się zaczyna, i ta "lampa" przesuwa się w lewo, jednakże zatrzymuje sie jakieś 8 - 10 cm, za wcześnie i zaczyna się cofać, jednoczęsnie pojawia się komunikat o problemie z łącznością z komputerem. O dziwo, gdy daję na podgląd skanowania to ta "lampa" dochodziła do końca i podgląd sie pokazywał (pokazywał, bo niedawno przestał), można również bezproblemowo używać funkcji ksero.

Są to wszystkie problemy z tym, urządzeniem. Jako, że gwarancja już dawno się skończyła postanowiłem udać się do siedziby Federacji Konsumentów w moim mieście. Pani, która akurat tam była udzieliła mi porady, że dzięki europejskim prawie konsumenckim mogę przez 2 lata reklamować towar u sprzedawcy. Jako, że 2 lata od wymiany przez firmę Lexmark nie minęły (6 kwiecień 2007), to będę mógł je reklamować u sprzedawcy. Ustawa ta, to "Ustawa z dnia 27.07.2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.Nr 141, poz.1176), albo udzielonej Gwarancji". Chcę, by sprzedawca zwrócił mi pieniądze za urządzenie, bądz wymienił je na nowe, wolne od wad.

I tutaj zaczyna się problem, w którym chcę, żebyście mi pomogli. Taką reklamację muszę złożyć na piśmie u sprzedawcy, a ja nie za bardzo wiem jak ją napisać. Czy ktoś z Was mógłby mi pomóc napisać taką reklamację i dokładie powiedzieć co muszę w niej zawrzeć? Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam!

P.S. Jeżeli nawet nie możecie pomóc, to może znacie jakąś stronę, na której mógłbym uzyskać pomoc.






OK. Napisałem i oddałem. Ze względu na 0 liczbę (cyfrę :P ) odpowiedzi myślę, że temat można przenięść do kosza.