RosenkreuzStilette: Megaman w wydaniu gotyckim

Bo liczy się grywalność, a nie grafika!

<<

Delacroix

Awatar użytkownika

Topic author

Profesor Świata

Posty: 903

Rejestracja: 25 wrz 2005, 21:39

Skype: bruno.glening

Lokalizacja: Tu i tam...

Post autor: Delacroix » 3 lip 2009, 19:29

RosenkreuzStilette: Megaman w wydaniu gotyckim

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tytuł: RosenkreuzStilette, RosenkreuzStilette: Grollschwert, RosenkreuzStilette: Freudenstachel
Producent: erka:es
Data premiery: zima 2008 (RKS, RKS:GS), zima 2009 (RKS:FS)
Gatunek: gry akcji / platformówka
Status: freeware
Wersja:
- RKS & GS prototype demo 0.01a
- RKS & GS full 1.05c (wkrótce)
- RKS: FS prototype demo 0.01a
Rozmiar archiwum:
- RKS & GS prototype demo: 76,7 MB
- RKS & GS full: wkrótce
- RKS: FS prototype demo: 110 MB
Rozmiar gry po instalacji:
- RKS & GS prototype demo: 97,8 MB
- RKS & GS full: 310 MB
- RKS: FS prototype demo: 132 MB
Wymagania sprzętowe: Procesor 1,5 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki z 64 MB VRAM, karta dźwiękowa, Windows 2000/XP/Vista/7 z DirectX 9.0c lub nowszym.

Opis:
RosenkreuzStilette to gra utrzymana w stylu hitu z klasycznego Pegasusa - Megaman, w Japonii znanego pod tytułem Rockman. Jak w pierwowzorze, mamy do czynienia z grą platformową, w której należy odeprzeć inwazję tego złego (czy też raczej w tym przypadku: tej złej), co nie jest łatwe, bowiem przeciwnik podzielił swoje siły na osiem armii atakujących oddalone od siebie sektory. Trzeba kolejno owe sektory oczyścić z adwersarzy, na koniec zostawiając sobie dowódców wrogich oddziałów. Na końcu poziomu następuje starcie z takim dowódcą. Po zwycięskim pojedynku otrzymujemy jakąś zdolność szczególną przeciwnika, którą można później wykorzystać przeciwko pozostałym. Po oczyszczeniu wszystkich ośmiu zagrożonych obszarów przychodzi kolej na atak na fortecę przywódcy wrogich oddziałów.

Mimo tego, że pod względem grywalności, czy stylistyki oprawy graficznej tudzież muzycznej, gra jest oczywistą kalką wspomnianego Rockmana, występują zasadnicze różnice.

Rockman osadzony był w świecie przyszłości, gdzie naprzeciw siebie stawały do walki roboty. Tymczasem RosenkreuzStilette osadzony jest w alternatywnej wizji ziemi, gdzie znalazło się miejsce na magię, gotyckie zamczyska, anioły i demony.

Fabuła przedstawia się następująco: całe tysiąclecia przed chwilą obecną ludzie posiadali władzę nad siłami magii, stąd też znano ich jako Magów. Czas jednak upływał, a ród ludzki stopniowo tracił ten dar. Obecnie żyje zaledwie garstka wybrańców, skazanych na to, że inni będą się ich lękać, nienawidzić i ścigać. Tym ostatnim zadaniem zajęło się Święte Imperium i Kościół Ortodoksyjny.

Przełom nastąpił, gdy Magowie pod przywództwem niejakiego Rosenkreuza powstali przeciw swoim prześladowcom, co doprowadziło do wielkiej bitwy, której rezultatem stało się zaakceptowanie Magów przez Święte Imperium i przyjęcie ich na służbę do oddziałów wojskowych znanych jako Sztylet Rosenkreuza, od nazwiska człowieka, który poświęcił swoje życie, żeby zmusić Imperium do tego kroku. Prześladowanie Magów zdawało się być tylko cieniem przeszłości, ale w RKS nigdy nie zapomniano o tych czasach.

Kilka dziesięcioleci później, bohaterka gry, Magini Spiritia Rosenberg, służąca jako oficer szkoleniowy w armii Imperium, wraca do domu z treningu, który odbyła w lesie na rozkaz hrabiego Michaela Sepperina widzi, jak jego córka Iris zostaje porwana przez smoka Talosa. Las staje w płomieniach. Okazuje się, że siłami napastników przewodzi jej przyjaciółka Freudia Neuwahl, na rozkaz Sepperina. Wyjaśnia ona Spiritii, że obecnie Magowie rozpoczęli nową świętą wojnę o prawo do przejęcia władzy i zażegnania groźby nowych prześladowań raz na zawsze. Spiritia nie zgadza się z takim punktem widzenia i odmawia przyłączenia się do sił napastników, co skutkuje naznaczeniem jej przez RKS piętnem zdrajczyni i wyrokiem śmierci z rozkazu Sepperina. Decyduje się wystąpić przeciwko byłym towarzyszom broni i zdusić to szaleństwo w zarodku, w międzyczasie odkrywa jednak dużo bardziej złowieszczą intrygę...

RosenkreuzStilette: Grollschwert jest dodatkową kampanią zintegrowaną z podstawowym RKS, tryb ten można odblokować specjalnym kodem, który otrzymuje się po przejściu gry. Wcielamy się w postać Grolli Seyfarth, która ma własne motywy, żeby powstrzymać wybuch świętej wojny. Historia przedstawiona w jej kampanii jest ALTERNATYWNA do historii w RKS. Grolla wcześniej odkrywa, kto naprawdę stoi za inwazją, tyle że dla odmiany to ona staje się osobą, na którą wszyscy polują, łącznie ze Spiritią.

RosenkreuzStilette: Freudenstachel jest drugą częścią serii, kontynuacją podstawowej RKS. Tutaj wcielamy się w Freudię Neuwahl i musimy uporać się z konsekwencjami wybuchu świętej wojny, czyli wznowieniem przez Święte Imperium prześladowań Magów. Na domiar złego na arenie wydarzeń pojawia się organizacja Mrocznych Magów i trzeba odkryć, jakimi celami się kierują, bo nie wygląda to zachęcająco.

Wszystko na razie jest po japońsku, ale niedługo powinny pojawić się zagnielszczenia, także wszelkie niuanse fabuły odkryjemy dopiero wtedy. Tymczasem pozostaje mi ocenić pozostałe elementy gier.

Grafika jest bardzo staranna. Stylizowana na ośmiobitowe konsole, jednakże oszczędzona jest nam chamska pikseloza, czy ubóstwo palety - przeciwnie, kolory są żywe i wszystko cieszy oko.

Muzyka jest tak samo, jak w Rockmanie, szybka, skoczna, głośna. Jednakże, z uwagi na styl gry, jest też gotycka, orkiestralna. Sterowanie opanowałem w lot, jest bardzo intuicyjne.

Może zdziwić fakt, że oprócz pełnych wersji gier z tej serii są tu też obecne starsze o rok dema. Przyczyną są różnice pomiędzy tymi prototypami, a końcowym produktem. Jeżeli idzie o Freudenstachel, nie mogę się jeszcze na ten temat wypowiedzieć - gra pojawi się zapewne dopiero w grudniu podczas Comiket 74. Na razie mamy demo prototypowe, które ukazało się podczas Comiket 73, w grudniu 2008. Jednakże mogę wypowiedzieć się co do prototypu pierwszej gry. Najbardziej drastyczne różnice tyczą się kampanii Grollschwert: jest nowe intro, ponadto rozgrywka jest dodatkowo utrudniona, bowiem Grolla nie może używać ataków podładowanych (charge), póki ma więcej niż 50% zdrowia.

Linki:
Strona oficjalna RosenkreuzStilette
Strona oficjalna Grollschwert
Strona oficjalna Freudenstachel
Screeny z RosenkreuzStilette
Screeny z Grollschwert
Screeny z Freudenstachel

Download:

Prototype demo: RosenkreuzStilette & RosenkreuzStilette: Grollschwert
RapidShare
SendSpace

Pełna gra: RosenkreuzStilette & RosenkreuzStilette: Grollschwert
SendSpace

Prototype demo: RosenkreuzStilette: Freudenstachel
RapidShare
SendSpace