Od czasu premiery technologii CrossFire minęło trochę czasu i jest ona już bardziej dopracowana. Na chwilę obecną wystarczy podłączyć drugą kartę z tego samego modelu, bez znaczenia jest producent oraz ilość wbudowanej pamięci . Jeśli chodzi o wydajność to jej wyznacznikiem nie jest ilość pamięci, ta jak wiadomo służy wyłącznie do przechowywania obliczanych danych graficznych oraz tekstur. W twoim przypadku wydajność powinna wzrosnąć od ok 30% do 80% - w zależności od danej gry i wsparcia dla niej w sterownikach( o ich częstej aktualizacji zapewne pamiętasz
) . Technologia CrossFire, tak samo jak Sli Nvidii polega na równoczesnym obliczaniu sceny 3d i/lub innych danych graficznych lub fizycznych (począwszy od DirectX 11 i zaimplementowanej w nich Direct Compute jakichkolwiek innych) przez 2 lub więcej rdzenie(procesory graficzne) kart graficznych. Jednak jak pisałem wyżej , to że dołożysz drugą kartę graficzną nie oznacza że wydajność twojego podsystemu graficznego wzrośnie o 100%. Wszystko zależy od dopracowania sterowników, oraz - co najważniejsze_ wsparcia uruchamianych przez ciebie programów dla tej technologii. W niektórych grach w trybie CrossFire wydajność wzrasta o 80-90%, w innych o 50-30%, a w jeszcze innych zaledwie o kilka-kilkanaście procent. Są też gry - głównie starsze tytuły - w których korzystanie z kart połączonych w trybie CrossFire wręcz zmniejsza wydajność, ale są to jak już pisałem głównie starsze tytuły które mają problemy również z wielordzeniowymi procesorami, lub konwersje gier wydanych na konsole.
A w kwestii Crysisa - nawet najwydajniejsza obecnie pojedyncza karta graficzna, czyli Radeon HD 5870 ma z nim problemy na najwyższych ustawieniach. Żeby ustawić w nim wszystko na full musiał byś mieć 2 takie
. Na szczęście nie jest to wina sprzętu, lecz niedopracowanego kodu gry. Crysis był tworzony i wydany przy sponsoringu Nvidii której zależało żeby zachęcić ludzi do zakupu najdroższych przez siebie oferowanych kart graficznych. Bazujący na tym samym silniku - lecz zmodyfikowanym przez Ubisoft w celu lepszego uwzględnienia fizyki - Far Cry 2 ma o wiele mniejsze wymagania.