HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

Gdy szukasz lub masz problem z jakimś programem.

<<

Przemoman

Początkujący

Posty: 46

Rejestracja: 29 lip 2007, 18:24

Post autor: Przemoman » 14 lis 2009, 20:19

HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

Witam!
Mój problem polega na tym, że nie chce mi działać poprawnie drukarka sieciowa DeskJet 710C. Drukarka jest podłączona u brata na komputerze, który ma Windows XP + SP3 32 bit. Ja mam Winows 7 64 bit. Do niedawna w ogóle nie mogłem znaleźć sterownika, ale po premierze WIN7 w windows update pojawiły się sterowniki do powyższej drukarki. Więc dodałem drukarkę sieciową, zainstalowałem sterowniki... drukarka jest ładnie wykrywana w wordzie itd. ale nic nie chce się drukować.

Jak np. w menu urządzenia i drukarki chcę wejść w "właściwości serwera wydruku" pojawia się komunikat "Wyświetlenie właściwości serwera nie jest możliwe. Usługa lokalnego buforu wydruku nie jest uruchomiona. Uruchom ponownie bufor lub komputer". No dobra to wchodzę w usługi i znajduję bufor usługi i go włączam ale po chwili sam się wyłącza, a tryb uruchamiania mam ustawiony jako automatyczny.

Drukarka na drugim komputerze działa, wcześniej jak ja miałem także Windowsa XP SP2/3 32 bit, to z drukowaniem przez sieć lokalną nie było problemu.

Wydaje mi się, że coś z tym lokalnym buforem jest nie tak.
Jak np. chcę dodać nową drukarkę to wychodzi komunikat: "System Windows nie może otworzyć Kreatora dodawania drukarki. Usługa lokalnego buforu wydruku nie jest uruchomiona. Uruchom ponownie bufor lub komputer". Gdy w usługach uruchomię bufor to wtedy wtedy mogę dodawać drukarki. Tylko pytanie dlaczego się ten bufor wyłącza sam. Odpowiedzialna chyba za to jest usługa Spooler znajdującego się w C:\Windows\System32\spoolsv.exe (Win7)

No ale z drugiej strony, usługa ta od razu się nie wyłącza tylko po jakimś czasie. Ale i tak nic nie mogę drukować.


<<

milosz28

Awatar użytkownika

Średnio zaawansowany

Posty: 70

Rejestracja: 29 sty 2006, 10:03

Lokalizacja: Będzin

Post autor: milosz28 » 17 sty 2010, 20:44

Re: HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

Ta drukarka nie jest podłączona jako sieciowa, tylko jako lokalna i tak ją zainstaluj w Win7.
I udostępnij tą drukarkę w sieci LAN jako zasób (na komputerze u brata, czyli w WinXP), wtedy nie powinno być problemu.
(oczywiście będziesz mógł korzystać z tej drukarki tylko wtedy, gdy komputer brata będzie włączony)
<<

Przemoman

Początkujący

Posty: 46

Rejestracja: 29 lip 2007, 18:24

Post autor: Przemoman » 18 sty 2010, 16:09

Re: HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

Jak mam udostępnić drukarkę jako zasób? Przy udostępnianiu drukarki praktycznie nie ma żadnych opcji, tylko mogę nadać nazwę udziału...
<<

milosz28

Awatar użytkownika

Średnio zaawansowany

Posty: 70

Rejestracja: 29 sty 2006, 10:03

Lokalizacja: Będzin

Post autor: milosz28 » 19 sty 2010, 13:53

Re: HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

no właśnie o to mi chodziło... po prostu udostępnij tą drukarkę i zainstaluj ją w Win7 jako drukarkę lokalną
<<

Przemoman

Początkujący

Posty: 46

Rejestracja: 29 lip 2007, 18:24

Post autor: Przemoman » 19 sty 2010, 18:23

Re: HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

no i tak mam zrobione, ale nadal nie mogę drukować
<<

milosz28

Awatar użytkownika

Średnio zaawansowany

Posty: 70

Rejestracja: 29 sty 2006, 10:03

Lokalizacja: Będzin

Post autor: milosz28 » 20 sty 2010, 09:22

Re: HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

Napisz czy wyskakują ci jakiekolwiek komunikaty, dlaczego nie można drukować, a jeśli nie wyskakują żadne komunikaty, to sprawdź na swoim komputerze, z którego chcesz drukować, czy nie masz włączonego "wstrzymaj drukowanie".
A jeśli chodzi o usługę lokalnego buforu wydruku, to poszukaj usługi HP. Być może jakaś usługa HP jest wyłączona przez co ta druga jest aktualnie zablokowana.
Zobacz tutaj:

Kod: Zaznacz cały

http://www.searchengines.pl/index.php?showtopic=78079
<<

Przemoman

Początkujący

Posty: 46

Rejestracja: 29 lip 2007, 18:24

Post autor: Przemoman » 20 sty 2010, 20:38

HP DeskJet 710C brak wydruku w sieci

No co do treści zawartej w

Kod: Zaznacz cały

http://www.searchengines.pl/index.php?showtopic=78079
to:
- Usługę "Bufor wydruku" mam włączoną a typ uruchomienia jest ustawiony na "Automatyczny"
- usługa "Bufor wydruku" jest zależna od usługi "Zdalne wywoływanie procedur (RPC),która także jest włączona a typ uruchomienia ma ustawiony na automatyczny
- także próbowałem robić start -> uruchom -> sc config spooler depend= RpcSs -> enter
- nie znalazłem, żadnej usługi związanej z HP

Co do komunikatów, to bezpośrednio na pulpicie one mi nie wyskakują, jedynie jak chcę zacząć drukować to na pasku zadań koło godziny pojawia się ikona drukarki, jak kliknę na nią to wychodzi okno gdzie jest nazwa dokumentu, ilość stron itd. Jest tam także opisany stan drukarki. Na początku pisze "drukowanie", a po jakimś czasie stan zmienia się na "Błąd-Drukowanie".
"Wstrzymaj drukowanie" jest wyłączone.