[Problem] Wykorzystywanie jednego rdzenia procesora w grach
: 28 gru 2009, 18:56
Posiadam procesor AMD Athlon 64 X2 5200+. Zauważyłem, że w każdej grze (nawet w tych, które obsługują dwurdzeniowce, na przykład Risen) zawsze jest wykorzystywany tylko jeden rdzeń (na ogół w 100 proc., czyli ogólne użycie tego komponentu jest równe 50 proc.), co zapewne wpływa na wydajność tego typu produkcji. Kombinuję ze zmianą koligacji w Menedżerze zadań, gdy włączam gry – niestety nic to nie daje (działa zabieg, dzięki któremu na przykład drugi, a nie pierwszy [domyślny] rdzeń bierze na siebie odpowiedzialność, ale – nawet gdy oba pola są zaznaczone – nie można zrobić tak, by i inny rdzeń pomagał temu maksymalnie obciążanemu: zawsze musi uczestniczyć tylko jeden).
Na komputerze mam zainstalowane oprogramowanie „AMD Processor Driver”, które zostało dodane na płycie w zestawie. Zastanawiam się, czy zainstalować program „AMD Dual-Core Optimizer”. Zastanawiam się, bowiem często czytam, że rzeczony program często negatywnie wpływa na wydajność, pojawiają się błędy, komplikacje (i to takie, których eliminacja jest możliwa tylko poprzez format), ponadto najlepiej implementować go na świeżym systemie – a u mnie na razie takowe zabiegi nie wchodzą w grę.
„AMD Dual-Core Optimizer” ---> macie to zainstalowane, robi się kaszana etc.? Swoją drogą, to chyba pomaga przede wszystkim w aplikacjach wykorzystujących tylko jeden rdzeń, prawda?
Na komputerze mam zainstalowane oprogramowanie „AMD Processor Driver”, które zostało dodane na płycie w zestawie. Zastanawiam się, czy zainstalować program „AMD Dual-Core Optimizer”. Zastanawiam się, bowiem często czytam, że rzeczony program często negatywnie wpływa na wydajność, pojawiają się błędy, komplikacje (i to takie, których eliminacja jest możliwa tylko poprzez format), ponadto najlepiej implementować go na świeżym systemie – a u mnie na razie takowe zabiegi nie wchodzą w grę.
„AMD Dual-Core Optimizer” ---> macie to zainstalowane, robi się kaszana etc.? Swoją drogą, to chyba pomaga przede wszystkim w aplikacjach wykorzystujących tylko jeden rdzeń, prawda?