[zapowiedź] pierwsze informacje o grze Crysis 2
Studio Crytek już zapowiada, że Crysis 2 zadziwi graczy swoją oprawą graficzną.
Dopiero co na rynku ukazał się shooter Crysis, a już jego twórcy rozmawiają o drugiej odsłonie gry. Jak zapowiada sam deweloper, podczas prac nad Crysis 2 głównie skoncentruje się on na oprawie wizualnej, która będzie bardziej dopracowana niż w wydanej niedawno pierwszej części.
Już ujawniono, że poprawione zostaną animacje 3D oraz tekstury, szczególnie te składające się na twarz postaci. Pragnieniem studia jest osiągnięcie foto-realistycznej grafiki, poziomem przypominającej filmy oglądane w kinie.
[hr]Na łamach niemieckiego magazynu PC Games ukazała się obszerna zapowiedź kontynuacji hitu studia Crytek, z której można się dowiedzieć nowych, wcześniej nieznanych informacji.
Akcja Crysis 2 dzieje się w roku 2023, czyli trzy lata po wydarzeniach z pierwszej części. Przez ten czas obcy nie próżnowali i wojna rozpoczęła się na dobre. Z tropikalnej wyspy działania przeniosły się do miast, takich jak Rio de Janeiro, Londyn, Tokio czy Nowy Jork. Wszystkie są mocno zniszczone i w niczym nie przypominają znanych nam dzisiaj metropolii.
Rozgrywkę będziemy prowadzić w zniszczonym Nowym Jorku, gdzie wcielimy się prawdopodobnie w postać znanego z pierwszej części Proroka. Bohater porwany przez kosmitów powraca, by chwilę potem znów polecieć na zbombardowaną głowicą nuklearną wyspę. Oprócz znanych obcych na ulicach miejskiego pustkowia spotkamy czasem pojedynczych cywili oraz nową stronę konfliktu - "Crynet Ops Infantry", którzy będą wrogo nastawieni zarówno do kosmicznych najeźdźców, jak i do nas.
Twórcy zapowiadają, że większy nacisk położą na fabułę. Podczas rozgrywki będzie można korzystać z informacji zdobytych w czasie rozmowy ze spotkanymi osobami, czy też znalezionych w znanych np. z Bioshocka, porozrzucanych dziennikach audio. Zmodyfikowany skafander Nanosuit 2.0 umożliwi również skanowanie terenu i zwłok w celu pozyskania dodatkowych danych. Nie zabraknie też, znanych z poprzedniej wersji, doskonałych scen przerywnikowych.
Jednocześnie Crytek informuje, że dwójka będzie zupełnie inna, między innymi dzięki większą różnorodność lokalizacji i ich poziomów (przechadzać się będziemy pośród drapaczy chmur).
Nawiązując do wspomnianego Nanoskafandra w wersji 2.0: umożliwi on 4 tryby, nieco różniące się od tych znanych z pierwszej części. Będą to odpowiednio:
* Tryb pancerza - cechuje się zwiększoną odpornością na obrażenia. Crytek zapowiada, że uruchamiając go usłyszymy nawet, jak powłoka skafandra nabiera gęstości, zaś odgłosy odbijających się od nas kul będą zupełnie inne.
* Tryb mocy - połączenie znanych z pierwszej części trybów siły i szybkości. Po ulepszeniu skafander nadal będzie odbijał część pocisków, lecz dodatkowo zyskamy przewagę dzięki szybkości i sile Proroka.
* Tryb infiltracji - jest to tryb pasywny, jednak będziemy mogli również skorzystać ze znanego z pierwszej części klasycznego maskowania. Rozbudowa zaś prowadzi nawet do możliwości widzenia wrogów przez ściany.
* Tryb taktyczny - nowy tryb, dzięki któremu będziemy mogli skanować zwłoki i zbierać informacje o przeciwnikach. Pozwala na oznaczenie jakiegoś obiektu, dzięki czemu będzie on stale widoczny. Pozwoli to też na przykład na szybkie zlokalizowanie zaznaczonego wcześniej składu broni. Po rozbudowie otrzymamy takie zdolności, jak na przykład lokalizacja kierunku, z którego padają pociski.
Ekipa z redakcji PC Games miała również okazję zobaczyć krótką prezentację gry przeprowadzoną na konsoli Xbox 360. Demo rozpoczyna się od pościgu dwóch helikopterów za przypominającym wielkiego robaka statkiem obcych. Ten po starciu z kilkoma rakietami spada i z hukiem wbija się w wieżowiec. W tym momencie oczywiście my zostajemy wysłani celem zebrania próbek DNA z wraku. Zadanie byłoby proste, gdyby nie oddział żołnierzy patrolujący finansową dzielnicę Manhatanu, przez którą musimy się przedrzeć.
Po zebraniu próbek znów zrobiło się gorąco. Gracz dostaje natychmiastowy rozkaz odwrotu. Patrząc przez okno widzi człekokształtnego kosmitę używającego broni, który w krótkiej chwili wykańcza cały oddział ludzi. Demo kończy się, gdy zauważa on gracza i rzuca w niego ciałem zabitego żołnierza.
Potem prezentacja została powtórzona, jednak grający używał innej taktyki, przez co przebieg rozgrywki był diametralnie inny. Być może zadowoli to osoby narzekające na liniowość pierwszej części. Redaktor PC Games stwierdził, że mimo, że zaprezentowano demo na Xboxa 360, to graficznie w chwili premiery Crysis 2 będzie najlepiej wyglądającą grą, niezależnie od platformy. Tak więc czekamy z niecierpliwością.
Dopiero co na rynku ukazał się shooter Crysis, a już jego twórcy rozmawiają o drugiej odsłonie gry. Jak zapowiada sam deweloper, podczas prac nad Crysis 2 głównie skoncentruje się on na oprawie wizualnej, która będzie bardziej dopracowana niż w wydanej niedawno pierwszej części.
Już ujawniono, że poprawione zostaną animacje 3D oraz tekstury, szczególnie te składające się na twarz postaci. Pragnieniem studia jest osiągnięcie foto-realistycznej grafiki, poziomem przypominającej filmy oglądane w kinie.
[hr]Na łamach niemieckiego magazynu PC Games ukazała się obszerna zapowiedź kontynuacji hitu studia Crytek, z której można się dowiedzieć nowych, wcześniej nieznanych informacji.
Akcja Crysis 2 dzieje się w roku 2023, czyli trzy lata po wydarzeniach z pierwszej części. Przez ten czas obcy nie próżnowali i wojna rozpoczęła się na dobre. Z tropikalnej wyspy działania przeniosły się do miast, takich jak Rio de Janeiro, Londyn, Tokio czy Nowy Jork. Wszystkie są mocno zniszczone i w niczym nie przypominają znanych nam dzisiaj metropolii.
Rozgrywkę będziemy prowadzić w zniszczonym Nowym Jorku, gdzie wcielimy się prawdopodobnie w postać znanego z pierwszej części Proroka. Bohater porwany przez kosmitów powraca, by chwilę potem znów polecieć na zbombardowaną głowicą nuklearną wyspę. Oprócz znanych obcych na ulicach miejskiego pustkowia spotkamy czasem pojedynczych cywili oraz nową stronę konfliktu - "Crynet Ops Infantry", którzy będą wrogo nastawieni zarówno do kosmicznych najeźdźców, jak i do nas.
Twórcy zapowiadają, że większy nacisk położą na fabułę. Podczas rozgrywki będzie można korzystać z informacji zdobytych w czasie rozmowy ze spotkanymi osobami, czy też znalezionych w znanych np. z Bioshocka, porozrzucanych dziennikach audio. Zmodyfikowany skafander Nanosuit 2.0 umożliwi również skanowanie terenu i zwłok w celu pozyskania dodatkowych danych. Nie zabraknie też, znanych z poprzedniej wersji, doskonałych scen przerywnikowych.
Jednocześnie Crytek informuje, że dwójka będzie zupełnie inna, między innymi dzięki większą różnorodność lokalizacji i ich poziomów (przechadzać się będziemy pośród drapaczy chmur).
Nawiązując do wspomnianego Nanoskafandra w wersji 2.0: umożliwi on 4 tryby, nieco różniące się od tych znanych z pierwszej części. Będą to odpowiednio:
* Tryb pancerza - cechuje się zwiększoną odpornością na obrażenia. Crytek zapowiada, że uruchamiając go usłyszymy nawet, jak powłoka skafandra nabiera gęstości, zaś odgłosy odbijających się od nas kul będą zupełnie inne.
* Tryb mocy - połączenie znanych z pierwszej części trybów siły i szybkości. Po ulepszeniu skafander nadal będzie odbijał część pocisków, lecz dodatkowo zyskamy przewagę dzięki szybkości i sile Proroka.
* Tryb infiltracji - jest to tryb pasywny, jednak będziemy mogli również skorzystać ze znanego z pierwszej części klasycznego maskowania. Rozbudowa zaś prowadzi nawet do możliwości widzenia wrogów przez ściany.
* Tryb taktyczny - nowy tryb, dzięki któremu będziemy mogli skanować zwłoki i zbierać informacje o przeciwnikach. Pozwala na oznaczenie jakiegoś obiektu, dzięki czemu będzie on stale widoczny. Pozwoli to też na przykład na szybkie zlokalizowanie zaznaczonego wcześniej składu broni. Po rozbudowie otrzymamy takie zdolności, jak na przykład lokalizacja kierunku, z którego padają pociski.
Ekipa z redakcji PC Games miała również okazję zobaczyć krótką prezentację gry przeprowadzoną na konsoli Xbox 360. Demo rozpoczyna się od pościgu dwóch helikopterów za przypominającym wielkiego robaka statkiem obcych. Ten po starciu z kilkoma rakietami spada i z hukiem wbija się w wieżowiec. W tym momencie oczywiście my zostajemy wysłani celem zebrania próbek DNA z wraku. Zadanie byłoby proste, gdyby nie oddział żołnierzy patrolujący finansową dzielnicę Manhatanu, przez którą musimy się przedrzeć.
Po zebraniu próbek znów zrobiło się gorąco. Gracz dostaje natychmiastowy rozkaz odwrotu. Patrząc przez okno widzi człekokształtnego kosmitę używającego broni, który w krótkiej chwili wykańcza cały oddział ludzi. Demo kończy się, gdy zauważa on gracza i rzuca w niego ciałem zabitego żołnierza.
Potem prezentacja została powtórzona, jednak grający używał innej taktyki, przez co przebieg rozgrywki był diametralnie inny. Być może zadowoli to osoby narzekające na liniowość pierwszej części. Redaktor PC Games stwierdził, że mimo, że zaprezentowano demo na Xboxa 360, to graficznie w chwili premiery Crysis 2 będzie najlepiej wyglądającą grą, niezależnie od platformy. Tak więc czekamy z niecierpliwością.