Strona 1 z 1

Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

: 11 cze 2010, 22:51
autor: Tom
Cześć,
ostatnio zastanawia mnie czym w zasadzie różni się Pixel Shader 2.0 od 3.0 (a może i 1.0 od 2.0?), oraz Vertex Shader 2.0 od 3.0 (a może i 1.0 od 2.0?). Czyżby to było lenistwo programistów, którym nie chce się optymalizować czy jakieś niuanse są? Pytając wujka google nie znalazłem jakiś sensownych porównań, więc może ktoś z Was ma na takie namiary? :)

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

: 12 cze 2010, 10:51
autor: DDragon

Kod: Zaznacz cały

http://pl.wikipedia.org/wiki/Shader
dokładnej różnicy tam porównania nie ma ale jest tabelka która mówi nam który shader do jakich bibliotek idzie co za tym dalej wnioskować można między 2.0 a 3.0 z obu zestawów że wyższe szadery są pozbawione np błędów lub bardziej zaawansowane i mogą wykonywać bardziej skomplikowane obliczenia.

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

: 13 cze 2010, 11:49
autor: Ant
Ale jeśli się gra w grę, która wykorzystuje Shadera przykładowo w wersji 1.0, to wyższej chyba nie wykorzysta, tak? (przykładowo 2.0 lub 3.0)
Od tego są fanowskie mody graficzne? (najpopularniejsze do STALKER'a i GOTHIC'a)

Re: Pixel Shader 2.0 vs. 3.0 - Vertex Shader 2.0 vs. 3.0

: 13 cze 2010, 16:34
autor: Tom
Ant pisze:Ale jeśli się gra w grę, która wykorzystuje Shadera przykładowo w wersji 1.0, to wyższej chyba nie wykorzysta, tak? (przykładowo 2.0 lub 3.0)
Tak, skoro napisana jest "pod" 1.0, jednak znam kilka gier, które działają na 1.4 a jak wykryją 2.0 to ponoć lepsza grafika jest. Napisałem "ponoć", ponieważ jak na razie nic nie odczułem.

Czyli już wiem mniej więcej na czym ta różnica polega. Dzięki! :)