KONKURS (animacja w Pivot Stickfigure Animator)
: 17 lip 2006, 12:05
Na wstępie proszę moderację tego forum aby nie usuwać, oraz nie przenosić tego tematu do innych działów więcej info w dalszej części tego posta.
Ogłaszam konkur na najładniejszą animację wykonaną za pomocą programu Pivot Stickfigure Animator instrukcja obsługi programu, oraz info gdzie można go pobrać w dalszej części tego posta.
Nagrodą za najładniejszą animację jest + (uzyskałem zgodę na taką nagrodę od Administratora). Swoje prace, eksportujemy za pomocą tego programu do formatu .GIF i wstawiamy na http://rapidshare.de/ i dajemy linki, aby móc je sobie pobrać i zobaczyć. Konkurs trwa jeden tydzień od dnia dzisiejszego (17 lipca 2006 [poniedziałek]). Po minięciu terminu zgłaszania swoich prac do tematu dodam ankietę na której będą zamieszczeni wszyscy, którzy wzieli udział w konkursie, i to użytkownicy forum wybiorą najlepszą pracę.
Maksymalna ilość prac wynosi 3
UWAGA!!!
Od ilości głosów każdego wykonawcy prac zopstanie odjęty jeden punkt aby uniknąć oszustwa, więc Ci co wzieli udział w konkursie lepiej niech oddadzą głos na swoją pracę, póżniej zostanie on odjęty. Ci co nie oddadzą głosu na swoją pracę będą mieli 1 punkt do tyłu.
Instrukcja obsługi programu Pivot Stickfigure Animator
Program możemy pobrać STĄD
Program jest bardzo prosty w obsłudze, więc mam nadzieję, że zrozumiecie instrukcję.
Uruchamiamy program.
Jeżeli chcemy zmienić wielkośc obszaru pracy klikamy na "OPTIONS"
Teraz wytłumacze do czego służą kolejne okienka w programie.
"Play" wiadome
"Stop" również wiadome
"Repeat" jeżeli ta opcja jest zaznaczona animacja będzie powtarzana w kółko, jeżeli nie tylko raz i sie zatrzyma.
Ten pasek służy do ustawiania prędkości z jaką ma być odtwarzana animacja im niżej znajduje się pasek tym prędkość jest mniejsza.
Wybieramy z listy, co chcemy wstawić do naszego dzieła. STICKMAN to jest ten ludzik co mamy go na początku jeżli chcemu dodać daną figurkę klikamy na "AD FIGURE" początkowo jest tylko jedna figurka do wyboru, póżniej napisze jak je dodać.
Przycisk "Delete" służy do usuwania aktywnej figurki.
Przycisk "Edit" służy do edytowania aktywnej figurki.
Przycisk "Center" służy do wycentrowania aktywnej figurki
Przycisk "Flip" nie wiem co on robi
Przycisk "Colour" po jego naciśnięciu wyskakuje okienko w którym możemy zmienic kolor aktywnej figurki.
Okienko obok służy do zmieniania wielkości danej figurki, jeżeli wpiszemy w nim 50 dana figurka będzie miała 1/2 swojej naturalnej wielkości.
Przyciski "Front" i "Back" również nie wiem jaką mają funkcję
Przycisk "Next frame" służy do robienia klatki.
Aby zrobić własną figurkę klikamy kolejno na File>Create Figure Type.
Aby zapisać animację w formacje .GIF klikamy kolejno na File>Save Animation. W okienku "Zapisz jako typ" ustawiamy .GIF
Aby załadować jakąś figurkę, która jest instalowana wraz z programem klikamy kolejno na File>Load Figure Type.
Aby ruszyć np: figurke, klikamy na kropce i przesuwamy np: rękę, żółta kropka służy do przenoszenia całej figurki.
Myśle, że opisałem wszystkie funkcje programu, warto jednak poszperać w nim, aby wprawić się w robieniu animacji.
Ogłaszam konkur na najładniejszą animację wykonaną za pomocą programu Pivot Stickfigure Animator instrukcja obsługi programu, oraz info gdzie można go pobrać w dalszej części tego posta.
Nagrodą za najładniejszą animację jest + (uzyskałem zgodę na taką nagrodę od Administratora). Swoje prace, eksportujemy za pomocą tego programu do formatu .GIF i wstawiamy na http://rapidshare.de/ i dajemy linki, aby móc je sobie pobrać i zobaczyć. Konkurs trwa jeden tydzień od dnia dzisiejszego (17 lipca 2006 [poniedziałek]). Po minięciu terminu zgłaszania swoich prac do tematu dodam ankietę na której będą zamieszczeni wszyscy, którzy wzieli udział w konkursie, i to użytkownicy forum wybiorą najlepszą pracę.
Maksymalna ilość prac wynosi 3
UWAGA!!!
Od ilości głosów każdego wykonawcy prac zopstanie odjęty jeden punkt aby uniknąć oszustwa, więc Ci co wzieli udział w konkursie lepiej niech oddadzą głos na swoją pracę, póżniej zostanie on odjęty. Ci co nie oddadzą głosu na swoją pracę będą mieli 1 punkt do tyłu.
Instrukcja obsługi programu Pivot Stickfigure Animator
Program możemy pobrać STĄD
Program jest bardzo prosty w obsłudze, więc mam nadzieję, że zrozumiecie instrukcję.
Uruchamiamy program.
Jeżeli chcemy zmienić wielkośc obszaru pracy klikamy na "OPTIONS"
Teraz wytłumacze do czego służą kolejne okienka w programie.
"Play" wiadome
"Stop" również wiadome
"Repeat" jeżeli ta opcja jest zaznaczona animacja będzie powtarzana w kółko, jeżeli nie tylko raz i sie zatrzyma.
Ten pasek służy do ustawiania prędkości z jaką ma być odtwarzana animacja im niżej znajduje się pasek tym prędkość jest mniejsza.
Wybieramy z listy, co chcemy wstawić do naszego dzieła. STICKMAN to jest ten ludzik co mamy go na początku jeżli chcemu dodać daną figurkę klikamy na "AD FIGURE" początkowo jest tylko jedna figurka do wyboru, póżniej napisze jak je dodać.
Przycisk "Delete" służy do usuwania aktywnej figurki.
Przycisk "Edit" służy do edytowania aktywnej figurki.
Przycisk "Center" służy do wycentrowania aktywnej figurki
Przycisk "Flip" nie wiem co on robi
Przycisk "Colour" po jego naciśnięciu wyskakuje okienko w którym możemy zmienic kolor aktywnej figurki.
Okienko obok służy do zmieniania wielkości danej figurki, jeżeli wpiszemy w nim 50 dana figurka będzie miała 1/2 swojej naturalnej wielkości.
Przyciski "Front" i "Back" również nie wiem jaką mają funkcję
Przycisk "Next frame" służy do robienia klatki.
Aby zrobić własną figurkę klikamy kolejno na File>Create Figure Type.
Aby zapisać animację w formacje .GIF klikamy kolejno na File>Save Animation. W okienku "Zapisz jako typ" ustawiamy .GIF
Aby załadować jakąś figurkę, która jest instalowana wraz z programem klikamy kolejno na File>Load Figure Type.
Aby ruszyć np: figurke, klikamy na kropce i przesuwamy np: rękę, żółta kropka służy do przenoszenia całej figurki.
Myśle, że opisałem wszystkie funkcje programu, warto jednak poszperać w nim, aby wprawić się w robieniu animacji.