Strona 1 z 2

[Temat ogólny] Seria Total War

: 20 lip 2007, 18:19
autor: MATchlesS
Temat ten chciałbym poświęcić grom z serii Total War.
Gry te opracowywane są przez brytyjską firmę Creative Assembly i zyskały swego czasu wielką popularność. W ankiecie proszę o wybór, według Was, najlepszej części serii. Ja zagłosowałem oczywiście na Medival'a - nie grałem w najnowszą, drugą część (ponoć jest równie znakomita - wspaniała grafika i bardzo dobre AI), jednak szacunek zdobyła u mnie pierwsza (razem z fantastycznym dodatkiem "Viking Invasion"). Pięknie odwzorowane wszystkie bitwy, ładna jak na ówczesne standardy grafika i przede wszystkim przyjemność płynąca gry. Poluję teraz na drugą część Medival'a i wychodzący niebawem dodatek ("Kingdoms").
Czekam na wypowiedzi oraz głosy w ankiecie.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 21 lip 2007, 00:21
autor: Aq
To ja odpowiem że nie grałem w żadną cześć ale widziałem ją jak tam kumple wojacy grali i po samej rozgrywce muszę stwierdzić że wybitna gra i na pewno się skusze.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 6 sie 2007, 19:09
autor: MATchlesS
Dla tych, co nie grali w żadną grę z serii Total War - za kilka tygodni w sklepach pojawi się druga część megahitu: Medival: Total War. Gra ukaże się w serii Platynowa Kolekcja, co oznacza, że można będzie ją nabyć za niecałe 60zł. To naprawdę świetna okazja, aby poznać najlepszą (moim zdaniem) część tej znakomitej serii gier strategicznych - polecam, bo naprawdę warto.
Szczegóły:

Kod: Zaznacz cały

http://www.gram.pl/prod_8gfeJ%2C3_Medieval_II_Total_War.html

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 6 sie 2007, 21:33
autor: bartekmp
Zagłosowałem na Medievala, ale szczerze mówiąc najlepszy jest Medieval II, którego brakuje w ankiecie. Nie jest to dodatek, ani uzupełnienie, tylko samodzielna gra, więc zawiodłem się brakiem jej w ankiecie :(

PS.

Dodatek do Medievala II, Kingdoms, zapowiada się rewelacyjnie, nieprawdaż?

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 6 sie 2007, 22:09
autor: MATchlesS
bartekmp pisze:zawiodłem się brakiem jej w ankiecie :(
Napisałem w pytaniu do ankiety "część/seria", czyli w odpowiedzi jest uwzględniona cała seria Medieval. A "część" jest po to, aby zgadzało się ze Shogun, bo nie ma innych części tej gry...
To tyle tytułem wyjaśnienia...
A jeśli chodzi o dodatek do Medievala II - zapowiada się bardzo dobrze. Cztery nowe kampanie (!!!) oraz rozbudowany bardziej multiplayer - miejmy nadzieje tylko, że nie bedzie krótki...
Więcej:

Kod: Zaznacz cały

http://www.gram.pl/gra_8gvlGe8_Medieval_II_Total_War_Krolestwa.html

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 7 sie 2007, 16:39
autor: bartekmp
MATchlesS pisze:Cztery nowe kampanie
Będzie więcej miast.

W końcu zagram Litwą, której brak w zwykłym Medievalu II, a przecież Litwa była wielkim państwem w średniowieczu.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 7 sie 2007, 20:59
autor: Hubert91
Ja zagłosowałem na Rome Total War. Pewnie z tego powodu, że nigdy nie grałem w Medieval: Total War. Ale sądząc po recenzji, komentarzach i galerii Medieval II: Total War jest według mnie najlepszą grą w serii Total War.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 8 sie 2007, 04:59
autor: Capon
Ja zaznaczyłem Rome: Total War chociaż według mnie ta seria jest równie dobra jak Medieval: Total War

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 10 sie 2007, 13:12
autor: loginus
Zaznaczyłem Medieval, bo grałem tylko w 2. Swoją drogą ta gra jest wybitna. Juz dawno nie bawiłem się tak dobrze przy strategii

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 10 sie 2007, 15:08
autor: Robertinho
Ja także zaznaczyłem serię Rome:Total War. Nie grałem w serie Mediaval ale myślę że jest lepsza bo Rome jest wspaniała. Tyle realistyki nie było jeszcze chyba w żadnej grze. Wspaniała gra!! :super:

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 22 sie 2007, 13:20
autor: MATchlesS
Zapowiedziano kolejną część serii Total War:
Firma SEGA ogłosiła, że trwają prace nad Empire: Total War, najnowszą odsłoną serii gier strategicznych stworzoną przez studio Creative Assembly.

Nowa część cyklu przeniesie nas w osiemnastowieczne realia, rzucając w wir wydarzeń związanych z rewolucją przemysłową, walką o niepodległość Stanów Zjednoczonych i próbami objęcia kontroli nad wschodnimi szlakami handlowymi przez imperia ze Starego Kontynentu. W grze dostępne będą trzy duże rejony działania – Europa, Ameryka Północna i Indie.

Najważniejszą nowością w Empire: Total War będą bitwy morskie, w których gracz obejmie pełną kontrolę nad swoimi statkami i ich załogami. Dostępny będzie także zupełnie inny niż w poprzednich częściach wachlarz jednostek naziemnych i uzbrojenia, z bronią palną na czele. Ta ostatnia ma wymusić spore zmiany w taktyce stosowanej w trakcie starć na lądzie.

Data premiery gry nie została jeszcze ujawniona. Na razie możemy zadowolić się tylko pierwszymi udostępnionymi screenshotami.
Jak widać panowie Creative Assembly robią cały czas "to samo"... czyli bardzo dobrze :]
Niektórzy zarzucali, że w Medivalu (pomimo, że to inna tematyka) nie wprowadzono wielu zmian z porównaniem do Rome. Może trochę jest w tym racji, ale nowa produkcja może to zupełnie zmienić - bitwy morskie w Total War - już nie mogę się doczekać :) .

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 22 sie 2007, 17:22
autor: bartekmp
MATchlesS pisze:bitwy morskie w Total War - już nie mogę się doczekać
Bo w Medievalu II było to dość topornie wykonane, bitwa zależała tylko od umiejętności admirała i liczebności statków, a już ich rodzaj nie robił dużego znaczenia, tak samo jak załoga.

A tym czasem, w listopadzie lecę do sklepu po Królestwa :D

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 25 sie 2007, 18:02
autor: MATchlesS
Nowe informacje o nowej częściej serii Total War:
Empire: Total War – tytuł, który już teraz zajmuje jedną z pierwszych pozycji na mojej prywatnej liście „muszę to mieć”. Wiem, wiem, ktoś zapewne zarzuci mi, że swoje zdanie zbudowałem jedynie w oparciu o rozmowę z twórcami gry i wyglądem trzech screenshotów – mimo to, mając w pamięci doświadczenie i mistrzostwo programistów z Creative Assembly, nie mam powodów wątpić, że ich kolejne dzieło będzie naprawdę wielką grą.

Jakiekolwiek prace nad tym tytułem do czasu tegorocznych targów Games Convention były objęte ścisłą tajemnicą i dopiero pierwsze, kontrolowane przecieki (na forum Total War) o całkowicie nowym produkcie wywołały masę spekulacji na jego temat. Tak długi czas utrzymywania produkcji w tajemnicy budzi podziw, zważywszy fakt rozpoczęcia prac nad nim równolegle z wydanym już wiele miesięcy temu Mediewalem II.

Pomimo to muszę przyznać, że byłem jednak nieco rozczarowany faktem, iż Creative Assembly nie przygotowało żadnej, nawet krótkiej prezentacji gry, która mogłaby zostać pokazana obecnym na targom dziennikarzom. Zamiast tego pozostała nam możliwość rozmowy z głównymi ludźmi odpowiedzialnymi za tę produkcję, czyli z Mikem Simpsonem – dyrektorem Creative Assembly – oraz Jamesem Russellem, głównym projektantem Empire: Total War.

Empire: Total War będzie (uwzględniając w tej kalkulacji drugą odsłonę Medievala) piątą grą z serii. Jak zaznaczył Mike Simpsons, o ile jednak właśnie w przypadku Medieval II: Total War mogliśmy mówić jedynie o ewolucji wcześniejszej części, o tyle Empire zapowiada się na kolejną rewolucję. Oto bowiem po raz pierwszy w historii w pełni wchodzimy w znacznie późniejszy niż dotychczas okres historyczny. Tłem naszych zmagań nie będą tym razem wyprawy krzyżowe czy podboje rzymskie, lecz wiek rewolucji francuskiej, walk o niepodległość Stanów Zjednoczonych, olbrzymich zmian społeczno-kulturowych, wreszcie przełomowych odkryć naukowych. To również wiek wspaniałych żaglowców, które coraz śmielej pokonują morza i oceany docierając do najdalszych jej zakątków.

I właśnie ów aspekt bez wątpienia należy uznać za największą rewolucję w samej grze – po raz pierwszy będziemy mogli wziąć udział w prawdziwej bitwie morskiej. Tutaj muszę zaznaczyć, że z twarzy Jamesa Russela, gdy opisywał jej zarysy, przebijała duma. Oto bowiem naprzeciw siebie wypłyną flotylle 20 okretów, po każdej ze stron. Okrętów, których modele programiści z Creative Assembly opracowują ściśle w oparciu o rysunki i dane historyczne, jak również zachowane egzemplarze muzealne. Nie będą to oczywiście martwe jednostki – na ich pokładach będzie toczyć się bitewny rozgardiasz, przy działach mają krzątać się kanonierzy, marynarze w pośpiechu mają zwijać żagle, żołnierze mają szykować się do ewentualnego abordażu. To wszystko będziemy mogli obserwować stosując maksymalne przybliżenie.

Oczywiście, z punktu widzenia wyniku całej bitwy ważniejsze będzie nie skupianie uwagi na pojedynczym okręcie, lecz wykorzystanie wszystkich atutów do osiągnięcia przewagi taktycznej, a więc szybkości danych jednostek, ich zwrotności czy liczby dział i doświadczenia samych załóg. Ogromne znaczenie będą miały również same warunki atmosferyczne – stan morza, prądy czy przede wszystkim siła i kierunek wiatru. W momencie, gdy moi rozmówcy przeszli do opisu samej walki, przed oczami stanęli mi starzy dobrzy Sid Meier’s Pirates! – w Empire: Total War również będziemy mogli decydować, czy nasi kanonierzy mają celować w kadłub wrogiego okrętu próbując go zatopić, czy salwą kartaczy wymieść nieprzyjacielski pokład, czy wreszcie kulami łańcuchowymi zniszczyć ożaglowanie przeciwnika… Przyznacie sami, że to wszystko zapowiada się doprawdy wspaniale, zwłaszcza gdy powiększycie pierwsze trzy screenshoty udostępnione przez twórców gry. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że na potrzeby Empire: Total War opracowywany jest całkowicie nowy silnik graficzny, dzięki któremu realizm rozgrywanych bitw ma zostać wyniesiony na niespotykany dotychczas poziom. Zabrzmiało to jak klasyczny marketingowy bełkot, ale patrząc na te obrazki, które – jak zapewniali twórcy – nie są podrasowanymi renderami, naprawdę ufam, że będziemy mile zaskoczeni wizualną stroną gry.

Oczywiście, z uwagi na okres historyczny, zmiany dotyczyć będą również bitw lądowych – tutaj podobnie będziemy musieli pamiętać o coraz doskonalszej broni palnej a przede wszystkim o coraz większym znaczeniu artylerii. Tym samym wzrośnie znaczenie wykorzystania wszelkich przeszkód terenowych czy zabudowań, które tym razem będą pełniły znacznie ważniejszą rolę niż dotychczas. Przede wszystkim używając np. artylerii będziemy je mogli w całości równać z ziemią lub patrząc na to z innej strony – mogą one mogły stać się dla naszej piechoty bastionem, z którego prowadzić będzie skuteczny ogień w kierunku nacierającego przeciwnika. Znacznie bardziej dopracowane w stosunku do poprzednich części ma również być zachowanie kawalerii, która w wieku XVIII nadal miała kluczowe znaczenie na polu bitwy.

Jako że mówimy o serii Total War, nie sposób nie wspomnieć również o strategicznej części tej gry. Z oczywistych powodów mapa, na której będziemy toczyć nasze kampanie, nie będzie się ograniczać jedynie do Europy. To od nas będzie zależało, czy nasze okręty skierujemy w stronę Morza Karaibskiego, czy też naszą uwagę skupimy bardziej na opanowaniu szlaków wschodnich. Sam proces „zarządzania” posiadanymi regionami ma zostać znacznie bardziej zautomatyzowany. Oczywiście nie oznacza to, że miłośnicy wcześniejszych części nie będą mogli osobiście decydować, co budować czy kogo rekrutować na danym regionie – ta opcja nadal będzie możliwa – Moi rozmówcy przyznali jednak, że bardzo mocno pracują nad tym, aby owo automatyczne zarządzanie ułatwiło rozgrywkę i pozwoliło skupić uwagę na nowych opcjach, jak znacznie bardziej rozbudowana dyplomacja czy handel, o samym prowadzeniu wojen nie wspominając. Jeżeli chodzi zaś o tę ostatnią to poszerzony ma zostać zakres celów, jaki możemy wybrać dla naszego natarcia. Tym razem atakować czy bronić będziemy nie tylko samych miast, lecz również konkretnych obiektów, jak farmy czy fabryki znajdujące się na danym terenie. Bazując na zdobytych informacjach mogę powiedzieć, że w tej kwestii (czyli w strategicznej części gry) zmiany będzie można nazwać bardziej ewolucyjnymi niż rewolucyjnymi – i dobrze... w końcu po co całkowicie zmieniać coś, co nadal może doskonale spełniać swoją rolę.

Na finalny efekt prac przyjdzie nam jednak jeszcze sporo poczekać – Mike Simpsons przyznał, że aktualnie można mówić nadal o wczesnym etapie prac i nawet „przy pomyślnych” wiatrach nie powinniśmy oczekiwać premiery przed jesienią przyszłego roku. Tym niemniej sami przyznacie, że naprawdę warto poczekać, śledząc na bieżąco wszystkie pojawiające się informacje na temat Empire: Total War.
Wiem, że ów cytat jest długi, ale jest to zapowiedź z Gry - Online, więc niedługo za ten tekst będzie trzeba płacić (tak przeważnie tam robią - dają na kilka dni, a później już "exlusive"...)
Jak widać bitwy morskie wyjątkowe. Wspaniała ma być także grafika - to akurat dla mnie minus, bo zwiasuje to duże wymagania sprzętowe... :zdziwko:

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 25 sie 2007, 18:22
autor: bartekmp
MATchlesS, ja i tak już w Medievala II gram na lowach, bo bitwa za bardzo obciąża mi kompa. A jak jest kocioł i wali się pełno ludzi to i tak się przycina. Ale TW są jednymi z lepszych strategii, w jakie grałem.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 25 sie 2007, 18:51
autor: MATchlesS
bartekmp pisze:MATchlesS, ja i tak już w Medievala II gram na lowach, bo bitwa za bardzo obciąża mi kompa. A jak jest kocioł i wali się pełno ludzi to i tak się przycina.
No nie wiem - chyba popadasz w przesadyzm. W stosunku WYMAGANIA/JAKOŚĆ GRAFIKI - seria (głównie Rome: Total War) wypada bardzo dobrze. Nawet na moim kompie gry z tej serii chodzą w miarę żwawo - Medival 2 głównie na średnich (bez cieni) i 1024 x 768 chodzi w miarę płynnie :zdziwko: .

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 25 sie 2007, 20:23
autor: bartekmp
MATchlesS pisze:1024 x 768
Ja gram w 1280x1024 :D

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 28 sie 2007, 08:30
autor: MATchlesS
Dodatek do gry Medieval II: Total War debiutuje na rynku!
Koncern SEGA Corporation rozpoczął dziś sprzedaż oficjalnego dodatku do gry Medieval II: Total War na terenie Ameryki Północnej. Za opracowanie programu noszącego tytuł Królestwa tradycyjnie odpowiada studio The Creative Assembly.

Europejczycy będą mogli zagrać w Medieval II: Total War – Królestwa już w najbliższy piątek. Kiedy produkt zadebiutuje w Polsce? Odpowiedzialna za wydanie dodatku firma CD Projekt nie podaje na razie dokładnej daty. Można być jedynie pewnym, że rozszerzenie zostanie opublikowane w przyszłym miesiącu. Za grę trzeba będzie zapłacić 59.90 złotych.
Jak na tak rozbudowany dodatek, cena jest w miarę przyzwoita...

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 28 sie 2007, 10:48
autor: bartekmp
MATchlesS pisze:Za grę trzeba będzie zapłacić 59.90 złotych.
Spodziewałem się ceny ok. 90zł, a tu niespodzianka. Ten dodatek to prawie nowa gra, więc należy się ukłon w stronę CDP i Segi.
I będzie w co grać jesiennymi wieczorami :D...

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 28 sie 2007, 10:58
autor: MATchlesS
bartekmp pisze:Ten dodatek to prawie nowa gra
Te stwierdzenie jest bardzo na miejscu - Królestwa będą jednym z największych i najbardziej rozbudowanych dodatków do gier strategicznych w historii. Ilośc kampanii i długość rozgrywki potrafi przewyższyć kilka samodzielnych gier - robi wrażenie, tym bardziej, że jak wspomniałem cena jest w miarę niska, na to co oferuje gra.

Re: [Temat ogólny] Seria Total War

: 28 sie 2007, 11:04
autor: bartekmp
Te stwierdzenie jest bardzo na miejscu - Królestwa będą jednym z największych i najbardziej rozbudowanych dodatków do gier strategicznych w historii. Ilośc kampanii i długość rozgrywki potrafi przewyższyć kilka samodzielnych gier - robi wrażenie, tym bardziej, że jak wspomniałem cena jest w miarę niska, na to co oferuje gra.
W zasadzie jedno co przeszkadza, to to, że trzeba mieć podstawkę, żeby uruchomić Królestwa.
A reszta jest (jak wynika z recenzji wczesnych wersji) bardzo dopracowana.